اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مدیرعامل بورس شیکاگو: حجم فروش محصولات آتی CME به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است

به گفته‌ی تیم مک‌کورت حجم فروش محصولات آتی بیت کوین بازار بورس اوراق بهادار شیکاگو تا به امروز جمعاً به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق آمار ارائه شده توسط تیم مک‌کورت(Tim McCourt) مدیرعامل بازار بورس اوراق بهادار شیکاگو(CME)، با گذشت دو سال از راه‌اندازی قرارداد‌های آتی بیت کوین در CME اکنون مجموع حجم فروش این محصول از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار نیز عبور کرده است.

رکورد شکنی مبادلات آتی بیت کوین

به گفته‌ی تیم مک‌کورت(Tim McCourt) مدیرعامل و رئیس بخش محصولات مرتبط با سهام سرمایه‌گذاری شاخص در بازار بورس اوراق بهادار شیکاگو(CME)، مجموع حجم فروش قراردادهای آتی(Future Contract) بیت کوین در این پلت‌فرم از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

CME

وی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود اعلام نموده که «حجم مبادله‌ی قرارداد‌های آتی بیت کوین که در دسامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، هم اکنون از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار نیز عبور کرده است».

نهادها و موسسات بزرگ هم به صنعت رمزارزی وارد می‌شوند

در جریان رونق بازار رمزارزها و افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷، نهاد‌ها و شرکت‌های بزرگ صنعت مالی نیز رفته‌رفته وارد صنعت رمزارزها شدند.

در دسامبر ۲۰۱۷ و زمانی که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید، CME بازار مبادلات آتی نقدی بیت کوین را راه‌اندازی کرد. راه‌اندازی بازار جدید CME تنها یک هفته پس از راه‌اندازی محصولات مشابه در بازار بورس گزینه‌های شیکاگو(CBOE) رخ داد.

آقای مک‌کورت در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

قرارداد‌های آتی ما طی دو سال گذشته تکامل یافته و اکنون به محصولی تبدیل شده که بیشترین میزان نقدینگی را در اختیار داشته و بیشتر از هر مشتقات بیت کوین دیگری لیست شده است. Tim McCourt

در مقابل، پس از آغاز یک بازار نزولی و بلند مدت در سال ۲۰۱۹، CBOE مبادله‌ی محصولات آتی بیت کوین خود را متوقف کرد.

پیشرفت ادامه دارد

علیرغم خروج CBOE و از دست رفتن بخشی از همکاری‌های سازمانی، صنعت رمزارزها از آن زمان به بعد توانسته نهاد‌های بزرگ دیگری را به سمت خود جلب کند.

فرابورس ایالات متحده(ICE) نیز در تاریخ ۲۳ام سپتامبر ۲۰۱۹ مبادله‌ی قرارداد‌های فیزیکی و نقدی بیت کوین را از طریق پلت‌فرم زیرمجموعه‌ی خود با نام بکت(Bakkt) آغاز کرد. پلت‌فرم بکت در دسامبر ۲۰۱۹ نیز مبادله‌ی گزینه‌های بیت کوین را بر اساس قرارداد‌های آتی نقدی آغاز نمود.

همانطور که در آمار مربوط به میزان مبادله‌ی قرارداد‌های آتی بیت کوین در CME مشهود است، ظاهراً بازار به این محصول علاقه‌مند است. آقای مک‌کورت در رابطه با افزایش مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های بزرگ در صنعت رمزارزها اعلام نموده:

Tim McCourtما همچنان شاهد مشارکت و حضور جدی نهاد‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی هستیم، مبادله‌گران محصولات فیزیکی بیت کوین و سایر مشتریانی که برای شفافیت، کشف قیمت و انتقال ریسک، ارزش قائل‌اند؛ زیرا اینگونه محصولات فقط در یک بازار تنظیم شده مانند CME ارائه می‌شود. Tim McCourt

نظر شما در رابطه با آمار ارائه شده توسط تیم مک‌کورت چیست؟ آیا نهاد‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی به صنعت رمزارزها علاقه‌مند هستند و ورود آن‌ها می‌تواند به فراگیر شدن این صنعت کمک کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا