اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

راه‌اندازی یک صرافی رمزارزی با استفاده از خدمات ابری بایننس

خدمات زیرساختی جدید بایننس به کاربران اجازه می‌دهد تا در بازارهای محلی خود یک صرافی کوچک راه‌اندازی کنند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق بیانیه‌ی رسمی بایننس، کاربران از این پس می‌توانند با استفاده از خدمات ابری بایننس و سرویس زیرساخت جدید آن‌ها که «زیرساخت‌ برای صرافی با برچسب سفید»، در کم‌تر از پنج روز یک صرافی کوچک در بازار محلی خود راه‌اندازی کنند.

گسترش زیرساخت‌ها توسط بایننس

بایننس به تازگی زیرساخت‌های جدیدی با نام «زیرساخت‌ برای صرافی با برچسب سفید» ایجاد کرده است که به صرافی‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد بر روی انطباق با قوانین و مقررات فعلی تمرکز بیشتری داشته باشند.

خدمات ابری بایننس طی یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ در روز ۸ام فوریه توسط چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل شرکت بایننس، به صورت رسمی معرفی شد. با این حال به نظر می‌رسد که این پلت‌فرم جدید با آنچه صنعت رمزارزها انتظار داشته کاملا متفاوت بوده و ویژگی‌های کاملا جدیدی به همراه خواهد داشت.

بایننس Binance

این زیرساخت‌ها قرار است خدماتی از جمله بازار معاملات نقدی و قرارداد‌های آتی، ادغام API بانک‌ها و خدمات مبادله‌ی ارز فیات به رمزارز را ارائه کند؛ صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز نیز قادر خواهند بود تا زیرساخت‌های نرم‌افزاری فوق‌الذکر که در خدمات ابری بایننس میزبانی می‌شوند، متانسب با نیاز بازارهای محلی خود تغییر داده و مجدداً به کار گیرند.

یک زیرساخت همه‌کاره برای راه‌اندازی صرافی

طبق بیانیه‌ی منتشر شده در روز ۱۷ام فوریه، خدمات ابری بایننس به عنوان یک بستر زیرساختی همه‌کاره برای مشتریان و همکاران بایننس ارائه شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد براساس فناوری‌های برجسته‌ی بایننس، امنیت، نقدینگی و همچنین خدمات نگهداری رمزارز یک صرافی مبادله‌ی دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی کنند.

این راه‌حل ابری جدید بایننس که به طور ویژه برای راه‌اندازی صرافی‌های کوچک‌تر ایجاد شده، به کاربران اجازه می‌دهد تا در بازارهای محلی خود یک پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز ایجاد کنند.

در بیانیه‌ی مذکور آمده است:

خدمات ابری بایننس یک راه‌حل همه‌کاره است. این سرویس شامل یک داشبورد با کاربری آسان بوده که به مشتریان اجازه می‌دهد علاوه بر دارایی‌هایشان، جفت‌های مبادلاتی و فهرست رمزارزهای پشتیبانی شده را هم مدیریت کنند؛ علاوه بر این پشتیبانی از چندین زبان مختلف، اشتراک‌گذاری عمیق داده‌ها با صرافی جهانی بایننس و فرصت همکاری بیشتر با اکوسیستم نیز فراهم آمده است. Binance statement 

صرافی‌های با برچسب سفید چیز تازه‌ای نیست

زیرساخت مبادلات رمزارز برچسب سفید یا White-label crypto exchange infrastructure برای صنعت رمزارزها تازگی ندارد. یکی از نمونه‌های شناخته شده‌ی موجود پروژه‌ی آلفاپوینت(AlphaPoint) می‌باشد، که مدعی شده زیرساخت‌های لازم برای فعالیت «بیش از ۱۰۰ اوپراتور صرافی رمزارزی» را فراهم کرده است.

به نظر می‌رسد که ورود بایننس به بازار «برچسب سفید» با تلاش‌های این غول مبادلاتی جهان برای تعریف مجدد پول و گسترش میزان دسترسی به خدمات رمزارزی در سراسر جهان همزمان شده است.

با وجود مواردی همچون موتورهای سازگار با بایننس، امنیت و نقدینگی کافی، صرافی‌های جدید قابلیت دسترسی آنی به مقیاس‌پذیری و عملکرد بالا را خواهند داشت. از لحاظ تاریخی هم ثابت شده که صرافی‌های تازه تاسیس و نوپا هم با هزینه‌ی راه‌اندازی چشم‌گیر و دلهره‌آوری روبرو هستند، هزینه‌هایی که باعث شده بسیاری از آن‌ها نتوانند در بازار دوام آورده و سهمی داشته باشند.

طبق آمار ارائه شده توسط پلت‌فرم کوین‌مارکت‌کپ(CoinMarketCap) در حال حاضر سی و دومین صرافی بزرگ از لحاظ حجم مبادله‌ی ۲۴ ساعته، کم‌تر از نیم میلیون دلار فعالیت تجاری در یک روز کاری داشته است.

بایننس در نظر دارد تا در آینده ویژگی‌های دیگری همچون سوددهی، مبادله‌ی سهام و همچنین صدور توکن به وسیله‌ی یک پلت‌فرم پیشنهاد اولیه‌ی مبادله(IEO) را به خدمات ابری خود اضافه کند.

نظر شما در رابطه با این سیستم جدید چیست؟ آیا علاقه‌ای به فعالیت در آن دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا