اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

نسخه‌ی موبایل کلاینت متامسک از گوگل پلی حذف شد

طبق اعلام گوگل این کار در راستای سیاست «ممنوعیت استخراج رمزارز در سیستم‌عامل اندروید» صورت گرفته است!

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که روز بیست و هفتم دسامبر منتشر شده است، کلاینت تلفن همراه متامسک(MetaMask) به تازگی از فروشگاه نرم‌افزار گوگل حذف شده است. شرکت گوگل دلیل این کار را «ممنوعیت استخراج رمزارز توسط تلفن‌های همراه» اعلام کرده است، درحالیکه متامسک اعلام نموده که نرم‌افزار آن‌ها هیچگونه فعالیت مرتبط با استخراج رمزارز انجام نمی‌دهد.

گوگل هم به یوتیوب پیوست؟

طبق گزارشاتی که روز ۲۷ام دسامبر توسط توییتر رسمی متامسک(MetaMask) منتشر شده است، شرکت گوگل به تازگی مرورگر نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز و کیف‌پول اتریوم نسخه‌ی موبایل این شرکت را از فروشگاه گوگل پلی(Google Play) حذف کرده است.

T1

متامسک در ادامه‌ی این پست توییتری اعلام نموده که دلیل این امر از طرف گوگل «ممنوعیت استخراج رمزارز به وسیله‌ی تلفن‌های همراه» ذکر شده است.

در قسمتی از خط‌‌مشی گوگل آمده است:

ما به نرم‌افزارهای موبایل اجازه نمی‌دهیم که رمزارز استخراج کنند. تنها به نرم‌افزار‌هایی اجازه‌ی فعالیت داده می‌شود که فعالیت ماینینگ رمزارز را از راه دور مدیریت می‌کنند. Google policy

این درحالیست که متامسک صراحتاً اعلام نموده کلاینت آن‌ها هیچگونه فعالیت ماینینگ نداشته و درخواست تجدید نظر در رابطه با این موضوع نیز از طرف گوگل رد شده است. همچنین گفته شده که دلیل عدم تجدید نظر در رابطه با این موضوع هم «سیاست‌های گوگل مبنی بر مجاز نبودن فعالیت ماینینگ در سیستم عامل اندروید» ذکر شده است. این در حالیست که متامسک در واقع یک کیف پول و مرورگر بلاکچین اتریوم بوده و به ماینینگ این رمزارز ارتباطی ندارد!

متامسک هم در رابطه با این رویکرد گوگل اعلام کرده است:

مشخص نیست که مسئول بازبینی نرم‌افزار‌ها درک درستی نسبت به سیاست‌های گوگل نداشته و یا قصد پیروی و اجرای سیاست‌های نانوشته‌ی این شرکت را داشته است. به هر حال، زمان آن رسیده که به سمت ProtectWeb3 حرکت کنیم. MetaMask

به گزینه‌های غیرمتمرکز نیاز داریم

شایان ذکر است که این اولین مرتبه نیست که گوگل اقدام به مسدودسازی و حذف کیف‌پول رمزارزی متامسک می‌کند. پیش از این نیز نرم‌افزار مذکور از فروشگاه آنلاین مرورگر کروم(Chrome Web Store) حذف شد، ولی به دلیل انتقاد شدید کاربران و انجمن‌های آنلاین، پس از مدت کوتاهی دوباره به فهرست نرم‌افزار‌های قابل دانلود بازگشت.

لازم به ذکر است که نسخه‌ی موبایلی کیف‌پول متامسک در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار کاربر فعال دارد.

شرکت متامسک با ابراز تاسف در رابطه با مشکل پیش آمده، اعلام کرده است که در صورت تداوم این روند و عدم دسترسی کاربران به این کیف‌پول، بر روی یک راه‌حل جایگزین و روشی برای برقراری دسترسی کاربران اندروید به این نرم‌افزار کار خواهند کرد.

متامسک غرق در مشکلات

مشکلات مربوط به کیف‌پول رمزارزی این شرکت در حالی رخ داده که یکی از اعضای آن اخیرا اعلام نموده «تیم متامسک دچار مشکلات گوناگون شده» و شرکت مادر آن یعنی کانسن‌سیس(ConsenSys) هم تمایلی به کمک‌رسانی و اولویت قرار دادن مشکلات آن‌ها ندارد.

روز ۲۵ام دسامبر یک پست با عنوان «به متامسک کمک کنید تا از مشکلات خود رها شود» در پلت‌فرم رددیت(Reddit) منتشر شد و در آن گفته شده بود که «تیم متامسک درگیر چند مشکل غیرقابل حل است، درحالیکه ساختار فعالیت‌هایشان همچنان شفاف یا غیرمتمرکز نشده است».

با در نظر گرفتن این رویداد و همچنین رویکرد ضد صنعت رمزارز یوتیوب که اخیرا اقدام به حذف ویدئوهای مرتبط با این حوزه کرده است، آیا وقت آن فرا نرسیده که به سمت گزینه‌های جایگزین غیرمتمرکز حرکت کنیم؟

نظر شما در رابطه با این رویداد چیست؟ آیا کلاینت متامسک به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارز می‌کند و یا گوگل هم مانند پلت‌فرم‌های بزرگ دیگری همچون یوتیوب رویکرد ضد صنعت رمزارزی را در پیش گرفته است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Btcoinexchangeguide

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا