اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیر شرکت تریدینگ‌ویو: مبادلات جعلی در بازار رمزارزها و بازار سهام به هم شبیه است

به گفته‌ی پیرس کراسبی مبادلات جعلی فقط مختص بازار رمزارزها نبوده و شباهت‌های زیادی بین بازار سهام و رمزارزها در این باره وجود دارد

نکات برگزیده مطلب
  • پیرس کراسبی(Pierce Crosby) مدیرکل پلت‌فرم تریدینگ ویو(TradingView) به تازگی توضیح داده است که کلاهبرداری در بازار سهام شباهت زیادی به ایجاد حجم مبادله‌ی جعلی در بازار رمزارزها دارد. به گفته‌ی وی، همانطور که بازار رمزارزها می‌توان حجم مبادله‌ی جعلی ایجاد کرد، در بازار سهام نیز می‌توان دفاتر سفارش را دستکاری کرد و حجم سفارش جعلی ایجاد نمود.

حجم مبادله‌ی جعلی بازار رمزارزها

چندی قبل، صرافی‌های رمزارزی به اتهام تسهیل مبادلات جعلی و همچنین دستکاری حجم مبادلات خود مورد نکوهش قرار گرفتند. پس از گزارشات بیت‌وایز(Bitwise) که در رابطه با جعل و دستکاری حجم مبادله توسط صرافی‌ها منتشر شده بود، پلت‌فرم ارائه دهنده‌ی داده‌های مرتبط با صنعت رمزارز کوین‌مارکت کپ(CoinMarketCap) نیز به دلیل گزارش حجم مبادله‌ی کاذب این صرافی‌ها، با واکنش‌های جدی روبرو شد.

Crypto

پیرس کراسبی(Pierce Crosby) مدیرکل پلت‌فرم تریدینگ ویو(TradingView) به تازگی توضیح داده است که کلاهبرداری در بازار سهام شباهت زیادی به ایجاد حجم مبادله‌ی جعلی در بازار رمزارزها دارد. کراسبی اظهار داشت که در بازار سهام برای ایجاد حجم مبادله‌ی جعلی، یکی از طرفین معامله درخواست خرید خود را به بازار اعلام می‌کند اما پیش از رسیدن این درخواست به مقصد و اجرایی شدن، آن را لغو می‌کند. بدین صورت دسته‌ای از سفارشات خرید وارد بازار شده، اما در پایان روز، هیچ یک از این دستورات اجرایی نمی‌شوند.

وی در جدید‌ترین قسمت از برنامه‌ی «داستان‌های ناگفته(Untold Stories)» که با حضور افتخاری چارلی شرم(Charlie Shrem یک کارآفرین آمریکایی و از طرفداران پروپاقرص بیت کوین. وی در سال ۲۰۱۱ استارت‌آپ BitInstant را راه‌اندازی کرد و اکنون به عنوان یکی از تاسیس کنندگان بنیاد بیت کوین شناخته می‌شود) به نمایش درآمد، توضیح داد که:

در وهله‌ی اول[در بازار سهام] به نظر می‌رسد که حجم زیادی ورودی وجود دارد، اما اگر کسی وارد این بازار شود، متوجه می‌شود که چنین نیست و این حجم سفارش جعلی می‌باشد. در دنیای رمزارزها نیز همینگونه است، احتمالا آنچه شما خواهید دید حجم بالایی از مبادله است که تنها بر روی کاغذ نمایش داده می‌شود، در صورتی که تمام این مبادلات تنها بین دو نفر صورت گرفته‌اند(برای ایجاد حجم مبادله‌ی جعلی). Pierce Crosby

سیستم‌های خودکار در این کلاهبرداری دخیل‌اند؟

وی در ادامه اظهار داشت که حدود ۹۰ درصد مبادلات بازار سهام ۱۰ دقیقه پس از شروع کار بازار و ۱۰ دقیقه پیش از پایان کار آن رخ می‌دهد. از این رو، این حجم مبادله برای بخش زیادی از روز کاری قابل مشاهده نیست. این بدان معناست که بخش عمده‌ی معاملات صورت گرفته در بازار سهام به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

این روند خودکار باعث ایجاد نگرانی‌هایی در رابطه با مشروعیت میزان نقدینگی هم شده است. به گفته‌ی آقای کراسبی همین موضوع می‌تواند در رابطه با صنعت رمزارزی نیز صادق باشد. وی توضیح داد که:

Pierce Crosbyبه نظر من روند مشابهی در دنیای رمزارزها وجود دارد. جایی که دفتر سفارشات و حجم مبادله‌ی به وجود آمده توسط یک سیستم خودکار در مقابل مبادله‌گران خرد و تجار کلان سقوط می‌کند[دچار تناقض می‌شود]. بنابراین، با بررسی مطالعات صورت گرفته بر روی حجم مبادلات یک روزه در مقابل حجم مبادلات هفتگی و ماهانه به منظور بررسی فصلی بودن و یا تداوم فعالیت خرید توسط طرفین خرد در مقابل طرفین کلان هم می‌توان به این موضوع پی برد. Pierce Crosby

با تمام این تفاسیر، طبق آنچه آقای پیرس کراسبی اعلام نموده، بین حجم مبادله‌ی جعلی بازار سهام و حجم مبادله‌ی جعلی ایجاد شده در بازار رمزارزها، شباهت‌هایی وجود دارد.

 

صحبت‌های پیرس کراسبی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا راهکاری برای مقابله با حجم مبادله‌ی جعلی در بازار سهام و بازار رمزارزی وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ambcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا