اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

هاردفورک اضطراری اتریوم باعث افزایش ۲۰ درصدی تورم می‌شود

این هاردفورک در راستای رفع مشکلات پیش آمده پس از بروزرسانی استانبول و تنظیم مجدد ویژگی عصر یخبندان عرضه خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • پس از ارائه‌ی هاردفورک استانبول(Istanbul) در شبکه‌ی اتریوم مشکلات عدیده‌ای به وجود آمد که یکی از آن‌ها عدم تنظیم مجدد ویژگی «عصر یخبندان» و کندی این شبکه‌ی رمزارزی بود. توسعه‌دهندگان بنیاد اتریوم پس از مدت کوتاه اعلام کردند که برای رفع این مشکل قصد دارند تا اوایل ماه ژانویه یک هاردفورک اضطراری ارائه کنند، با این حال برخی تحلیل‌گران و کارشناسان حوزه‌ی رمزارزی معتقد‌اند که این هاردفورک باعث ایجاد تورم ۲۰ درصدی در شبکه‌ی اتریوم و کاهش هرچه بیشتر ارزش این رمزارز محبوب خواهد شد.

هاردفورک اضطراری و ایجاد تورم

توسعه‌دهندگان بنیاد اتریوم به تازگی تاکید کرده‌اند که هاردفورک برنامه‌ریزی شده برای یکم ژانویه(یازدهم دی ماه) باعث ایجاد تورم در اتریوم می‌شود؛ این درحالیست که انتظار می‌رود افزایش تروم یا عرضه، باعث کاهش هرچه بیشتر قیمت اتریوم و حتی سقوط تا مرز ۱۰۰ دلاری خواهد شد.

Ethereum

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، چندی قبل با هدف کاهش هزینه‌ی گس اتریوم(هزینه‌ی تراکنش‌ها در شبکه) و افزایش قابلیت‌های این شبکه یک هاردفورک با نام استانبول بر روی این شبکه‌ی رمزارزی عرضه شد. گرچه روند اجرایی شدن این هاردفورک موفقیت‌آمیز بوده است، اما توسعه‌دهندگان اتریوم فراموش کرده‌اند که ویژگی عصر یخبندان(Ice Age) شبکه‌ را بازگردانی کرده و این مسئله باعث کند شدن شبکه‌ی اتریوم شده و اکنون توسعه‌دهندگان مجبوراند برای رفع این مشکلات، طی روزهای آتی یک هاردفورک اضطراری ارائه کنند. از سوی دیگر تاخیر در راه‌اندازی نسخه‌ی دوم اتریوم(Ethereum 2.0) نیز مشکلات عدیده‌ای را برای این شبکه‌ی رمزارزی محبوب ایجاد کرده است.

برای عبور از این وضعیت و جلوگیری از مشکلات بعدی، توسعه‌دهندگان اتریوم در حال آماده‌سازی یک هاردفورک اضطراری با نام یخچال مویر(Muir Glacier) هستند. هدف توسعه‌دهندگات از ارائه‌ی این هاردفورک اضطراری تنها رفع خسارات ناشی از هاردفورک استانبول و مواردی همچون تنظیم مجدد ویژگی عصر یخبندان می‌باشد.

ادعای افزایش تورم در شبکه‌ی اتریوم توسط اودی ورثمیر(Udi Werthemier) یک برنامه‌نویس بیت کوین منتشر شده است. وی اخیرا به اظهار نظر در رابطه با وضعیت ناراحت‌کننده‌ی شبکه‌ی اتریوم پرداخته و اعلام نموده که این هاردفورک اضطراری باعث ایجاد تورم و کاهش هرچه‌بیشتر ارزش اتریوم می‌شود.

ethereum
زمان لازم برای ایجاد بلاک اتریوم(ثانیه)

پاداش شبکه نیز کاهش یافته است

به گفته توسعه‌دهندگان بنیاد اتریوم، مجموع پاداش روزانه‌ی شبکه‌ی اتریوم به ۱۰ هزار واحد ETH کاهش یافته است، درحالیکه پاداش روزانه به صورت عادی حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار واحد اتر می‌باشد.

پیتر زیلاگی(Péter Szilágyi) یکی از توسعه‌دهندگان ارشد اتریوم در رابطه با این موضوع یک پست توییتری منتشر نموده و اظهار کرده است:

هیچ‌کس ویژگی عصر یخبندان را فراموش نکرد. شخصی محاسبات مربوطه را انجام داد و فهمید زمان کافی[برای به تعویق انداختن تنظیم مجدد عصر یخبندان] وجود دارد. محاسبات او اشتباه بود. مردم کارهای مهم‌تری نسبت به چک کردن دوباره‌ی این محاسبات دارند، البته زمانی که یک نفر این کار را انجام داد و ما متوجه‌ی وجود عصر یخبندان شدیم، در سریع‌ترین زمان ممکن واکنش نشان داده و دست بکار شدیم. Peter Szilagyi

هاردفورک اضطراری همه چیز را درست می‌کند

گفته‌های اودی ورثمیر توسط جامعه‌ی اتریوم پذیرفته نشده زیرا از ماه اکتبر تا به امروز زمان لازم برای ایجاد بلاک در شبکه‌ی اتریوم بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال لوری ماتیس(Iuri Matis) یکی از برنامه‌نویسان اتریوم در پاسخ به او یک پست توییتری منتشر کرده و اعلام نموده:

به گونه‌ای از افزایش تروم به واسطه‌ی این هاردفورک صحبت می‌کنید که انگار هدف ما دقیقا همین است، درحالیکه ما قصد داریم زمان لازم برای ایجاد بلاک‌ها را به حالت «عادی» برگردانیم. بله، از نظر تکنیکی بلاک‌های سریع‌تر(زمانی که به حالت عادی بازگردند) به معنای افزایش تورم هستند، اما هدف از ارائه‌ی هاردفورک افزایش تورم نیست. Iuri Matis

سقوط قیمت به واسطه‌ی این هاردفورک

اینگونه هاردفورک‌ها معمولا یک بروزرسانی معمولی برای شبکه محسوب می‌شوند، اما با در نظر گرفتن شرایط فعلی، ارائه‌ی یک هاردفورک اضطراری می‌تواند باعث دامپ و سقوط قیمت ETH تا مرز ۱۰۰ دلار شود. علیرغم کاهش میزان عرضه، قیمت این رمزارز هم به پایین‌تر از سطوح حمایتی رسیده است.

افزایش ناگهانی حجم فروش نیز می‌تواند به دلیل کلاهبرداری پلاس‌توکن(PlusToken) باشد، رویدادی که اخیرا باعث شده تا قیمت بیت کوین نیز شدیدا کاهش یابد.

انتظار می‌رود که شوک ناشی از کاهش عرضه باعث افزایش فشار فروش در بازار شده و باعث شود که میزان فروش روزانه تا اوایل ژانویه بیش از ۳۰۰ هزار دلار افزایش یابد. علاوه بر این، افزایش ۲۰ درصدی میزان عرضه پس از ارائه‌ی هاردفورک مذکور نیز باعث ایجاد یک روند فروش قوی در بازار خواهد شد.

اتریوم
تغییرات قیمت اتریوم طی ۳ ماه گذشته تا به امروز

ایرادات به وجود آمده پس از هاردفورک استانبول باعث شده تا اعتبار توسعه‌دهندگان اتریوم نیز زیر سوال رفته و از طرف منتقدان مورد نکوهش قرار بگیرند؛ علاوه بر این، با وجود تعداد زیادی هاردفورک و بروزرسانی که برای سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده‌اند، مخاطرات پیرامون Ethereum 2.0 نیز بسیار زیاد خواهد بود.

نظر شما در رابطه با هاردفورک اضطراری بنیاد اتریوم چیست؟ آیا تورم ناشی از این هاردفورک باعث سقوط ارزش اتریوم و کاهش قیمت آن تا مرز ۱۰۰ دلار خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

منبع
Coingape

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا