اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ماینرهای بیت کوین‌ کش و بیت کوینSV در وضعیت نامناسبی قرار دارند!

ماینرهای فعال در بلاکچین این دو رمزارز اکنون در مرحله‌ی ضرردهی قرار داشته و با هالوینگ پیش رو در این دو شبکه شرایط بدتری را تجربه خواهند کرد

نکات برگزیده مطلب
  • فرایند ماینینگ یک فعالیت مداوم و سودآور است که ماینرها معمولا با استفاده از دستگاه‌های تخصصی و قدرتمند انجام می‌دهند. اما به نظر می‌رسد که برای دو شبکه‌ی رمزارزی بیت کوین‌کش(BCH) و بیت کوینSV این روند ساده تغییر یافته و ماینرها به مرحله‌ی ضرردهی مالی وارد شده‌اند.

عدم سودآوری ماینینگ

ماینرهای فعال دو شبکه‌ی بلاک‌چینی بیت کوین‌کش(BCH) و بیت‌کوینSV به نوعی حامیان پروپاقرض آن‌ها به شمار می‌آیند، زیرا به گفته‌ی یک کاربر با نام ستریس پاریباس(Ceteris Paribus)، مجموع کارمزد این دو شبکه طی ۲۴ ساعت گذشته چیزی کم‌تر از ۳۰۰ دلار بوده و این رقم قرار است بعد از هالوینگ به نصف کاهش یابد ولی همچنان کسانی هستند که به استخراج این ارزها مشغولند!

وی با انتشار یک پست توییتری در روز نهم ژانویه‌ی ۲۰۲۰ اظهار داشت:

ماینرهای بیت‌کوین‌کش و بیت کوینSV طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعا چیزی حدود ۳۰۰ دلار کارمزد دریافت کرده‌اند. پس از رویداد هالوینگ میزان پاداش هر بلاک نصف شده و از معادل ۶۰۰ هزار دلار به ۳۰۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت. استخراج رمزارز در این مرحله «غیرمنطقی» است زیرا ماینرهای این شبکه‌ها در مرحله‌ی ضرردهی مالی هستند. Ceteris Paribus

کارمزد شبکه‌های رمزارزی معمولا یک درآمد اضافه و جزئی در شبکه‌های رمزارز محسوب می‌شود، زیرا این شبکه‌ها تا حد ممکن سطح کامزد را کاهش می‌دهند تا کاربران بیشتری را به خود جذب کنند. در واقع پاداش اصلی ماینرها همان رمزارزهای دریافتی به عنوان پاداش کشف بلاک‌های جدید می‌باشد. حتی برای بلاک‌چین بیت کوین نیز مجموع کارمزد روزانه چیزی حدود ۲۰۰ هزار دلار می‌باشد، که تنها بخش کوچکی از پاداش بلاک‌های همان روز به شمار می‌آید.

به نظر می‌رسد که وضعیت ماینرهای دو شبکه‌ی رمزارزی ذکر شده از این هم بدتر است. ماینرهای فعال در شبکه‌ی بیت کوین‌کش و بیت‌کوینSV نیاز دارند برای ادامه‌ی فعالیت خود سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند و با ظرفیت بالا تهیه کنند. دلیل این امر این است که زنجیره‌های فوق‌الذکر همواره به دنبال توزیع بلاک‌های بزرگ‌تر بوده و این موضوع باعث افزایش فشار اضافی بر روی ماینرها و اوپراتو گره‌ها می‌شود.

فورک‌های بیت کوین همچنان تحت فشارند

علاوه بر نیاز به خریدن تجهیزات سخت‌افزاری گرانقیمت، این شبکه‌های رمزارزی به اندازه‌ی کافی سودآور نیستند و ماینرها علنا درآمدی پایین‌تر از مخارج و هزینه‌های جاری دارند. علاوه بر این، ماینرهای شبکه‌ی BSV برای حفظ پاداش بلاک‌ها تحت فشار هستند، زیرا فروش این رمزارز باعث کاهش هرچه بیشتر قیمت آن‌ خواهد شد. این درحالیست که شبکه‌ی BSV در گذشته نیز دچار مشکلات فراوان دیگری نیز شده است. به عنوان مثال از هاردفورک آگوست ۲۰۱۷ تا به امروز چندین مرتبه فرایند ماینینگ این شبکه به یک ماینر «ناشناس» متکی شده است. اغلب کاربران بر این باورند که این ماینر ناشناس همان شرکت بیت‌مین(Bitmain) می‌باشد.

به مشکلات گفته شده باید بازار راکد و قیمت نزولی بیت کوین‌کش و بیت کوینSV را هم اضافه کرد. پس از روند نزولی اخیر، ارزش هر واحد رمزارز بیت کوین‌کش به حدود نقطه‌ی ۲۳۶/۲۸ دلاری بازگشت. بیت کوین‌SV نیز با قیمت ۱۱۶/۴۷ دلار مبادله می‌شد. گرچه با آغاز سال ۲۰۲۰ و افزایش تنش‌های بین‌المللی بازار رمزارزی تکانی خورد و قیمت اغلب رمزارزهای موجود افزایش یافت، اما بازهم این دو رمزارز از لحاظ قیمت نسبت به نوامبر ۲۰۱۸ و زمان ارائه‌ی هاردفورک همچنان در سطح پایین‌تری قرار گرفته‌اند.

ادامه‌ی ماینینگ منطقی نیست

هیچ دلیل منطقی برای ادامه‌ی ماینینگ در این دو شبکه‌ی رمزارزی وجود ندارد، اما همچنان ماینرهایی هستند که به ادامه‌ی این کار مشغولند. شاید آن‌ها نسبت به افزایش قیمت‌ها و آینده‌ی روشن این دو پروژه‌ی رمزارزی امیدوارند. این دو پروژه‌ی رمزارزی دارای جوامع بسیار پرسروصدایی هستند، که ادعا می‌کنند رمزارزها آن‌ها به دلیل داشتن بلاک‌های بزرگ‌تر و کارمزد پایین‌تر نسبت به بیت کوین، شایستگی بیشتری دارند.

شایان ذکر است که هم بیت کوینSV و هم بیت کوین‌کش توسط دکتر کریگ رایت(Craig S. Wright مدعی نام ساتوشی ناکاموتو) در موارد جداگانه‌ای به عنوان «بیت کوین واقعی» معرفی شده‌اند.

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی دو شبکه‌ی رمزارز فوق‌الذکر چیست؟ چه راهکاری برای عبور از این وضعیت وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا