اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

افزایش ۷ برابری هشت‌ریت شبکه‌ی بیت کوین نسبت به دسامبر ۲۰۱۷

گرچه در طول دو سال گذشته بیت کوین نتوانسته رکورد قیمت پیشین خود را بشکند، اما هش‌ریت شبکه‌ی این رمزارز همواره رو به افزایش بوده و این معیار خوبی برای سنجش پیشرفت آن محسوب می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • با اینکه ممکن است در حال حاضر قیمت بیت کوین گرفتار دوره‌ی تثبیت شده باشد، اما زیرساخت‌های این شبکه‌ی رمزارزی همچنان مستحکم و قوی هستند. در واقع، نرخ هش(Hash Rate) شبکه‌ی بیت کوین اکنون نسبت به دسامبر ۲۰۱۷ تقریبا ۷ برابر شده است.

رشد هش‌ریت بیت کوین ادامه دارد

 همانطور که در یک پست توییتری توسط مبادله‌گر معروف صنعت رمزارزی با نام مستعار ریتم(Rhythm) اشاره شده است، در حال حاضر نرخ هش(Hash Rate) شبکه‌ی بیت کوین تقریبا هفت برابر بیشتر از دسامبر ۲۰۱۷ و زمانی که این رمزارز توانست رکورد قیمت را بشکند، شده است.

هش ریت Hashrate

ماه دسامبر ۲۰۱۷ و زمانی که قیمت بیت کوین به سمت ۲۰ هزار دلاری شدن در حرکت بود، هش‌ریت این شبکه‌ی رمزارزی نیز به رقم بی‌سابقه‌ی ۱۴/۶ اگزاهش بر ثانیه(EH/s معادر ۱۴۶۰۰۰۰۰ تراهش بر ثانیه) رسید.

با این حال، طی چند روز گذشته و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، شبکه‌ی بیت کوین شاهد افزایش ناگهانی نرخ هش و رسیدن به رقم ۹۵ اگزاهش بر ثانیه(یا ۹۵ میلیون تراهش بر ثانیه) بود.

بالاترین رکورد همچنان ثابت باقی مانده است

البته شایان ذکر است که روند افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین طی چند ماه گذشته کمی کند شده است. در طول یک سال گذشته و به دنبال افت ارزش رمزارزهای موجود در بازار، هش‌ریت بیت کوین به آهستگی از رقم ۴۰ هگزاهش بر ثانیه رشد مداوم خود را آغاز کرد.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، این رقم برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۹ به رکورد ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه رسید و در ماه اکتبر نیز قله‌ی فتح نشدنی ۱۲۰ اگزاهش برثانیه را به ثبت رساند.

هش ریت Hashrate
تغییرات هش ریت شبکه‌ی بیت کوین طی یک سال گذشته تا به امروز(روند افزایش مداوم مشهود است)

چه ارتباطی بین هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین و قیمت این رمزارز وجود دارد؟

همانطور که اطلاع دارید، قیمت BTC همیشه به طور مستقیم از نرخ هش پیروی نمی‌کند و افزایش مداوم هش ریت تقریبا هیچ تاثیری بر ارزش این رمزارز ندارد، گرچه اغلب می‌توان رابطه‌ای بین آن‌ها پیدا کرد.

سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین می‌تواند منجر به کاهش نرخ هش شود، زیرا با کاهش قیمت BTC سودآوری و درآمد ماینرها کاهش یافته و برخی از آن‌ها سرمایه‌ی خود را از بازار خارج می‌کنند. البته برخی معتقداند که خروج سرمایه‌ی برخی سرمایه‌گذاران و ماینر‌ها به نوعی برای صنعت رمزارزها مناسب است، زیرا با خروج سرمایه‌گذاران و ماینرهای ضعیف‌تر، بازار برای آغاز یک روند گاوی(صعودی قوی) آماده خواهد شد.

تغییرات نرخ هش از طرف دیگر بر روی میزان سختی شبکه تاثیرگذاری مستقیم دارد، زیرا نرخ تولید بلاک‌های جدید باید همواره چیزی حدود ۱۰ دقیقه یکبار باشد. حتی برخی تحلیلگران حوزه‌ی رمزارزها سعی می‌کنند با بررسی دقیق الگوی تغییرات سختی شبکه، تغییرات آتی قیمت بیت کوین را حدس بزنند.

نظر شما در رابطه با افزایش مداوم هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین چیست؟ آیا ارتباطی بین هش‌ریت و تغییرات قیمت این رمزارز وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا