اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

در زمان وقوع بحران اقتصادی بازار رمزارزها به شدت سقوط خواهد کرد!

آندرئاس آنتونوپولوس، مدرس و فعال حوزه‌ی رمزارزها معتقد است که پس از وقوع بحران اقتصادی بازار رمزارزها نیز به دلیل کاهش نقدینگی دچار سقوط مقطعی خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • بسیاری از فعالان حوزه‌ی رمزارزها، بیت کوین را به عنوان یک پناه‌گاه امن در برابر بحران‌های مالی و افزایش تنش‌های سیاسی در سراسر جهان در نظر می‌گیرند و دلیل آن تاثیر رویداد‌های سیاسی در ایجاد بازار‌های صعودی کوچک و بهبود عملکرد قیمت بیت کوین در تاریخچه‌ی معاملاتی این رمزارز می‌باشد. تاثیر ترور سردار قاسم سلیمانی و ناآرامی‌های اخیر خاورمیانه بر قیمت بیت کوین این ادعا را اثبات می‌کند. اما آندرئاس آنتونوپولوس اخیراً با ارائه‌ی دلایل و دیدگاه‌های خود اعلام کرده است اعتقاد دارد که در زمان وقوع بحران اقتصادی بازار رمزارزها نیز سقوط خواهد کرد.

ظهور بیت کوین به عنوان یک دارایی امن

از دیدگاه بسیاری افراد وقوع بحران اقتصادی موجب ظهور بیت کوین به عنوان یک دارایی امن شده است. در حقیقت، ظهور بیت کوین پس از وقوع بحران اقتصادی در سال 2008 به این دیدگاه اعتبار می‌بخشد. سرنوشت بیت کوین در صورت وقوع بحران اقتصادی یکی از موضوعاتی است که توسط آندرئاس آنتونوپولوس نویسنده‌ی کتاب تسلط کامل بر بیت کوین(Mastering Bitcoin) در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب WhatBitcoinDid مورد بررسی قرار گرفت.

بحران اقتصادی

آنتونوپولوس در این مصاحبه نسبت به وسعت ایجاد حباب در بازار مالی و شدت وقوع بحران در صورت ترکیدن حباب و نقش بیت کوین به عنوان پناه‌گاه امن دیدگاه خود را بیان کرده است. وی اظهار داشت که حباب ایجاد شده به‌طور قابل توجهی بزرگتر از حباب بازار مالی در سال 2008 خواهد بود. وی معتقد است، تنها یک حباب وجود نخواهد داشت و شرایط متفاوتی را نسبت به سال 2008(که در بازار املاک و مستقلات حباب ایجاد شده بود) شاهد خواهیم بود. وی اظهار داشت: «شکل‌گیری (حباب) در تمامی دارایی‌های مالی موجود در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا و همچنین بازار رمزارزها گسترش خواهد یافت. ما شاهد رالی‌های صعودی گسترده‌ای در بازار رمزارزها بوده‌ایم زیرا بازارهای املاک و مستقلات، اوراق قرضه، بازار سهام دارای تورم بالایی هستند. در برخی شرایط سرمایه‌گذاران برای کسب بازدهی بازارهای بدون تورم یا در حال صعود را جستجو می‌کنند و در این شرایط ممکن است سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را به عنوان یک فرصت ارزیابی کنند.»

سقوط بازار رمزارزها در زمان وقوع بحران اقتصادی

آنتونوپولوس توضیح داد که بحران مالی نباید برای آزمایش عملکرد قایق نجات(دارایی‌های امن) استفاده شود. بر اساس اظهارات وی در زمان آغاز وقوع بحران اقتصادی بازار رمزارزها شاهد سقوط شدیدی خواهد بود.

دلیل سقوط بازار رمزارزها این است که بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و سرمایه‌گذاران خصوصی که در قیمت‌های پایین بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از بازار خارج خواهند شد. زمانی که با وقوع بحران اقتصادی ترس و دلهره در سرمایه‌گذاران ایجاد شود، دارایی که بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند را به‌فروش می‌رسانند و دارایی‌های رمزارزی را نیز به فروش می‌رسانند. آندرئاس آنتونوپولوس

آنتونوپولوس در ادامه ادعا کرد که اولین تاثیر وقوع بحران اقتصادی گسترده و در نتیجه کاهش نقدینگی در بازار(به اصطلاح فعالان بازار سرمایه: خشک شدن بازار) به صورت سقوط بازار رمزارزها مشاهده خواهد شد. وی معتقد است که پس از سقوط بازار رمزارزها و در میان دیگر احتمالات، بیت کوین می‌تواند به صورت یک دارایی امن پدیدار گردد. آنتونوپولوس افزود: «(در زمان وقوع بحران اقتصادی) مردم سعی می‌کنند از دارایی‌هایی که به سرعت سقوط می‌کنند به سمت دارایی‌هایی که سقوط آرامتری دارند فرار کنند. الگو‌های کلاسیک نشان می‌دهد که طلا، بیت کوین، ین و فرانک سوئیس در این شرایط ثبات و یا افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. اما با توجه به محدود بودن تعداد بازارهای (امن) موجود، دسترسی به آن‌ها دشوار است.»

آنتونوپولوس چهره‌ی طرفدار رمزارزها محسوب می‌شود، بر اساس گزارش کوینیت، وی اعلام کرده است که بیت کوین و اتریوم تنها در صورت شکست کامل از بین خواهند رفت.

آیا با دیدگاه آندرئاس آنتونوپولوس موافق هستید؟ آیا در زمان وقوع شرایط رکود و بحران اقتصادی بازار رمزارزها نیز سقوط خواهد کرد؟ در این صورت آیا دارایی رمزارز امن دیگری جایگاه بیت کوین را تصاحب خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا