اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

مبادلات جعلی در رمزارزها: ۹۳ درصد از مبادلات لایت کوین جعلی است

روز دوم دسامبر حدود ۹۳ درصد از لایت کوین‌های موجود در چرخه‌ی بازار به صورت جعلی(Wash trading) در صرافی‌های رمزارزی مورد مبادله قرار گرفته است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق داده‌های بدست آمده از وب‌سایت کوین مارکت کپ حجم مبادلات روز ۲ام دسامبر لایت کوین حدود ۹۳ درصد از کل سرمایه‌ی در حال گردش این پروژه بوده است! آیا کاربران این رمزارز در حال انجام مبادلات جعلی و ایجاد حجم مبادله‌ی کاذب در این شبکه هستند؟

۹۳ درصد مبادله‌ی جعلی؟

با توجه به داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم کوین مارکت‌ کپ روز ۲ام دسامبر حدود ۹۳ درصد لایت کوین (LTC) موجود در چرخه‌ی بازار جابجا شده و مورد مبادله قرار گرفته‌اند! همانطور که یکی از تحلیل‌گران برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارزی اعلام نموده، «مسئله‌ی مبادلات جعلی در حال خارج شدن از کنترل است و بدون شک این موضع باید مورد توجه قرار بگیرد».

مبادلات جعلی نوعی دستکاری بازار توسط سرمایه‌گذار است که در آن به صورت همزمان خرید و فروش انجام می‌شود. اینکار تنها برای ایجاد عرضه و تقاضا جعلی و افزایش مصنوعی ارزش یک دارایی صورت می‌گیرد.

حجم مبادلات جعلی در CoinMarketCap

متی گرینسپن(Mati Greenspan) یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین تحلیل‌گران صنعت رمزارزی، روز گذشته خاطرنشان کرد که مسئله‌ی نمایش حجم مبادلات جعلی در پلت‌فرم کوین مارکت‌کپ «کمی از کنترل خارج شده است».

وی با انتشار یک پست توییتری در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

به نظر من مسئله‌ی مبادلات جعلی در حال خارج شدن از کنترل است. حجم مبادله‌ی ۲۴ ساعته‌ی تتر چیزی حدود ۵ برابر مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار است. اگر این اعداد را باور داشته باشیم، پس ۳۰ درصد از تمام ذخیره‌ی بیت کوین کش(BCH) امروز مورد مبادله قرار گرفته، درحالیکه این رقم برای رمزارز EOS حدود ۶۶ درصد و برای لایت کوین نیز ۹۳ درصد خواهد بود. Mati Greenspan

در واقع با نگاه کردن به اعداد ارئه شده توسط این پلت‌فرم موضوع کمی ناامیدکننده‌تر می‌شود. علاوه بر این، با بررسی دقیق‌تر آمار ارائه شده متوجه می‌شوید که بخش اعظم حجم مبادله‌ی رمزارز لایت کوین از طرف صرافی‌های نسبتا رده پایین یا کم‌تر شناخته شده صورت گرفته است. این موضوع باعث می‌شود که مسئله‌ی مبادلات جعلی بیش از پیش قابل قبول باشد.

این یک مشکل بزرگ است

علاوه بر لایت کوین، نمونه‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که می‌توان ادعا کرد حجم مبادله‌ی آن‌ها در بازار، ناشی از مبادلات جعلی سرمایه‌گذاران بوده است. این مسئله تنها محدود به رمزارزهای اشاره شده توسط آقای گرینسپن نیست. به عنوان مثال، رمزارز استاتوس(Status) مورد دیگری است که بسیار مشکوک می‌باشد. مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این رمزارز حدود ۳۷ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، درحالیکه حجم مبادله‌ی ۲۴ ساعته‌ی آن چیزی بالغ بر ۱۸۳ میلیون دلار می‌باشد.

در ماه نوامبر نیز پلت‌فرم CoinmarketCap باز هم به دلیل نشان دادن حجم مبادلات جعلی دوبار مورد باخواست قرار گرفته بود. قرار بود که این وب‌سایت یک استاندارد جدید به نام «نقدینگی» یا «liquidity» معرفی کند که هدف آن تمرکز بر روی اینگونه موضوعات باشد. به هر حال، صنعت رمزارزی همچنان در حال رشد و تکامل است، بنابراین فضای کافی برای توسعه‌ در این زمینه وجود دارد.

نظر شما در رابطه با حجم بالای مبادله‌ در این شبکه‌های رمزارزی چیست؟ آیا سرمایه‌گذاران و کاربران در حال انجام مبادلات جعلی برای ایجاد عرضه و تقاضای کاذب هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

منبع
Cryptopotato

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا