اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مالباختگان کوادریگا خواستار نبش قبر مدیرعامل این صرافی شدند!

دلیل این کار تایید هویت جرالد کاتن، مدیر عامل این صرافی و مشخص شدن علت فوت وی اعلام شده است

نکات برگزیده مطلب
  • آیا جرالد کاتن(Gerald Cotten) را به یاد دارید؟ مدیرعامل صرافی رمزارزی کوادریگا که پس از مرگش مشخص شد بیش از ۱۳۰ میلیون دلار دارایی رمزارزی کاربران صرافی خود را به سرقت برده و برای مصارف شخصی و زندگی لوکس پنهانی خود استفاده کرده است. حال پس از گذشت یک سال از این واقعه، مالباختگان خواستار نبش قبر و مشخص کردن علت فوت پس از تایید هویت او هستند.

ماجرای کوادریگا همچنان ادامه دارد

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، پس از مرگ آقای جرالد کاتن(Gerald Cotten) بنیانگذار و مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی کشور کانادا با نام کوادریگا(Quadriga) اطلاعات لازم برای دسترسی به کیف‌پول سرد این صرافی رمزارزی از بین رفت و بیش از ۱۳۰ میلیون دلار دارایی رمزارزی مشتریان نیز برای همیشه ناپدید شد.

grave جرالد کاتن

پس از مدتی مشخص شد که آقای کاتن پیش از مرگ خود(که احتمالا از فرا رسیدن آن اطلاع داشته)، از دارایی کاربران برای خرید قایق تفریحی، هواپیمای خصوصی و سکه‌های طلا استفاده کرده است. بیش از چند ماه از این واقعه گذشته و حال مشتریان ورشکسته‌ی این صرافی رمزارزی خواستار نبش قبر و خارج کردن پیکر متوفی شده‌اند!

درخواست تایید هویت و علت مرگ

مطابق با نامه‌ای به مورخه ۱۳ام دسامبر ۲۰۱۹ از طرف شرکت حقوقی میلر تامسون(Miller Thomson LLP) و شرکت مشاوره‌ای کاکس اند پالمر(Cox & Palmer) که وظیفه‌ی خدمات رسانی به کاربران آسیب دیده‌یاین رویداد را بر عهده داشتند، هدف از درخواست «نبش قبر و کالبد شکافی پس از مرگ» آقای کاتن این است که هم هویت وی تایید شده و هم علت مرگ به صورت مشخص اعلام شود. در ادامه‌ی این نامه توضیح داده شده که با توجه به «شرایط مشکوک» مرگ این مدیرعامل، این درخواست باید هرچه سریع‌تر تصویب و پیگیری شود.

در بخش‌هایی از نامه‌ی این دو شرکت به پلیس کانادا آمده است:

به نمایندگی از طرف کاربران آسیب دیده، هدف از ارسال این نامه درخواست برای نبش قبر و کالبد شکافی پس از مرگ آقای جرالد کاتن توسط پلیس رویال کانادا است، تا با توجه به شرایط مشکوک پیرامون مرگ آقای کاتن و خسارات قابل توجه وارده به کاربران، هم هویت وی تایید شده و هم علت فوت. a letter to Royal Canadian Mounted Police

در ادامه‌ی نامه نیز با استناد به «نگرانی‌های مربوط به تجزیه جسد» و اطمینان از اینکه شواهد کافی از بدن متوفی باقی مانده باشد، بهار ۲۰۲۰ را به عنوان تاریخ انجام این کار پیشنهاد شده است.

مرگ مشکوک جرالد کاتن

سال گذشته آقای کاتن طی سفری که به کشور هند داشت، به شکل مرموزی به دلیل عوارض ناشی از بیماری کرون یا التهاب روده، درگذشت. مدت کوتاهی پس از مرگ وی مشخص شد که آقای کاتن تنها شخصی بوده که از محل ذخیره‌ی کلید خصوصی کیف‌پول نگهداری تمام رمزارزهای صرافی رمزارزی Quadriga و دارایی رمزارزی ۱۱۵ هزار کاربر خبر داشته است. از آنجا که دارایی کاربران قابلیت بازیابی نداشت، دادگاه عالی نوا اسکوشیا شرکت ارنست اند یانگ(Ernst & Young) را به عنوان مسئول رسیدگی به روند اعلام ورشکستگی این صرافی منصوب کرد.

روند اعلام ورشکستگی و رسیدگی به مسائل پیرامون این موضوع چند ماه به طول انجامید؛ در همین حین مشخص شد که آقای کاتن از دارایی‌ کاربران برای مصارف شخصی و خوشگذرانی استفاده کرده است. شرکت ارنست اند یانگ پس از مدتی متوجه شد که آقای کاتن تمام دارایی‌های رمزارزی تحت مدیریت خود را به حساب شخصی در یک صرافی رمزارزی دیگر انتقال داده است. او برای جلوگیری از شناسایی شدن معاملات خود چند حساب متفرقه نیز افتتاح کرده بود.

حساب جعلی و زندگی لوکس پنهانی

حساب جعلی آقای کاتن با نام «کریس مارکی» ایجاد شده بود. در این حساب بیش از ۲۵۰۰ تراکنش نیز به ثبت رسیده است. این تراکنش‌ها عبارتند از بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سپرده‌گذاری نقدی، ۳۴۸۰۶ واحد رمزارز بیت کوین و ۵۴۰۰۱۱ واحد رمزارز اتریوم که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به این حساب مخفی، انتقال داده شده‌اند.

نکته‌ی جالب نحوه‌ی خرج کردن این ثروت دزدیده شده است. شرکت ارنست اند یانگ اعلام کرده است که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، آقای کاتن تنها گزارش مالیاتی مربوط سال ۲۰۱۶ را به ثبت رسانده و در آن هیچ اشاره‌ای به درآمد حاصل از صرافی رمزارزی کوادریگا نشده است.

حجم زیادی از این تراکنش‌ها بین حساب‌های آقای کاتن و همسرش جنیفر روبرتسون(Jennifer Robertson) و برای مصارف «کاملا شخصی» صورت گرفته است. طبق گزارش دستورالعمل حفظ دارایی که توسط شرکت ارنست اند یانگ منتشر شده، بخش زیادی از این دارایی‌های به سرقت رفته صرف خرید مواردی همچون قایق تفریحی شخصی، هواپیمای شخصی، چندین خودروی لوکس، و معادل ۱۲ میلیون دلار طلا و نقره شده است.

با در نظر گرفتن این شرایط، شاید بتواند با کاربران ورشکسته‌ی صرافی مذکور و کسانی که خواستار بررسی جسد وی شده‌اند، همدردی کرد.

نظر شما در رابطه با خواسته‌ی مالباختگان و مشخص شدن علت فوت چیست؟ آیا جرالد کاتن واقعا فوت شده و در کشور هند به خاک سپرده شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

منبع
Ambcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا