اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مایکروسافت در حال ساخت یک بازی بلاکچینی است

این بازی جدید که «صحنه‌ی مرگ(Arena Of Death)» نام‌گذاری شده، بر اساس کتاب پرفروش «راه ببر(The Way of the Tiger)» ساخته خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت مایکروسافت و فبلد لندز به همراه اِی‌داس(Eidos) که یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری محسوب شده و در پروژه‌های محبوبی مانند بازی هیتمن(Hitman) همکاری داشته است، قرار است بر اساس کتاب پرفروش «راه ببر» که در سال 1980 منتشر شده، به طور مشترک در ساخت یک بازی کارتی که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند همکاری داشته باشند.

همکاری شرکت مایکروسافت به منظور ساخت بازی بلاکچینی

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی که در تاریخ یکم دسامبر منتشر گردید، بازی بلاکچینی جدید شرکت مایکروسافت و دو شرکت همکار، بر اساس کتاب پرفروش «راه ببر(The Way of the Tiger)» ساخته می‌شود. این کتاب توسط جیمی تامسون(Jamie Thomson) و مارک اسمیت(Mark Smith) نوشته شده است.

این بازی با عنوان «صحنه‌ی مرگ(Arena Of Death)» منتشر خواهد شد و در آن گیمر‌ها در یک محیط تخیلی و با ویژگی‌هایی که از سری کتاب‌های بازی اصلی سرچشمه می‌گیرد، به نبرد با یکدیگر می‌پردازند.

تضمین مالکیت کارت‌های بازی توسط فن‌آوری بلاکچین

تامسون همچنین سمت مدیریت اجرایی Fabled Lands را بر عهده دارد. وی تصمیم گرفته است که از تکنولوژی بلاکچین در ساخت بازی استفاده کند، چراکه معتقد است این تکنولوژی عملکرد مطلوب‌تری را در مقایسه با بازی‌های ویدئویی رایج به نمایش می‌گذارد. وی اظهار داشت:

ما قصد داشتیم این سری را در قالب بازی کامپیوتری مجددا عرضه کنیم، اما تکنولوژی جدید بلاکچین به خوبی قابل استفاده است. تصور کنید که در حال بازی «Magic the Gathering» هستید و هر کارتی که به‌دست می‌آورید واقعا به شما تعلق خواهد داشت. یا زمانی که اعلام می‌شود تنها یکصد نسخه از یک مهارت یا توانایی وجود دارد، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این موضوع حقیقت دارد. Jamie Thomson

این شرکت قصد دارد از توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) در بلاکچین Vechain استفاده کند که برای اطمینان از مالکیت دستاورد‌های درون بازی با شرکت سازنده‌ی بازی و مدیریت زنجیره‌ی تامین یکپارچه‌سازی شده است.

تامسون اظهار داشت که: «Vechain بدون نیاز به دانش رمزنگاری، ایجاد کارت‌ها و آیتم‌های درون بازی را برای گیمرها امکان‌پذیر می‌کند.»

استفاده از تکنولوژی بلاکچین در ساخت بازی

فن‌آوری بلاکچین در گذشته به‌منظور ساخت بازی‌های دیجیتالی به‌کار گرفته شده است. کوینیت در یک مقاله پنج بازی که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند را معرفی کرده است.

همچنین با گذشت زمان، شرکت‌های ساخت بازی بیشتری به استفاده از این فن‌آوری علاقه نشان می‌دهند. بر اساس گزارش کوینیت، بنیاد آیوتا و Parascom Games در ساخت یک پلتفرم غیرمتمرکز توسعه‌ی بازی‌های کامپیوتری همکاری می‌کنند. شرکت Ubisoft در حال توسعه‌ی چند بازی‌ است که از فن‌آوری بلاکچین استفاده می‌کند. توجه شرکت Square Enix؛ ناشر بزرگ بازی‌های ویدئویی در ژاپن به پتانسیل تکنولوژی بلاکچین جلب شده است و شرکت GMO از سیستم پاداش‌دهی رمزارزی برای بازی‌های کامپیوتری رونمایی کرده است. همچنین شرکت آتاری فعالیت خود را در عرضه‌ی تولید بازی‌هایی که از فن‌آوری بلاکچین استفاده می‌کنند را آغاز کرده است.

نظر شما در رابطه پتانسیل‌های فن‌آوری بلاکچین در ساخت بازی‌های دیجیتالی چیست؟ آیا همزمان با کشف پتانسیل‌های این نو‌آوری بزودی شاهد تحول عظیمی در صنعت بازی‌های دیجیتالی خواهیم بود؟ ساخت بازی بلاکچینی توسط شرکت بزرگ مایکروسافت چه تاثیری در این زمینه خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا