اخبار و مقالاتمقالهپیشنهاد سردبیر

شناخته‌شده‌ترین نهنگ‌های بیت کوین چه کسانی هستند؟

معرفی بزرگ‌ترین سرمایه‌داران شناخته‌شده‌ی بیت کوین و برآورد ارزش دارایی آن‌ها با توجه به قیمت کنونی این رمزارز

اصطلاح نهنگ به فردی اطلاق می‌گردد که مالکیت و یا کنترل مقدار زیادی از بیت کوین‌های موجود در بازار را در اختیار دارد. همانطور که این اصلاح نشان می‌دهد نهنگ‌ها بزرگترین بازیگران فعال در بازار بیت کوین محسوب می‌شوند. برخی از نهنگ‌ها ممکن است سال‌ها بیت کوین‌های خود را در یک آدرس نگه‌داری کرده و از جابجایی آن‌ها پرهیز کنند و این بعضاً باعث سخت‌تر شدن شناسایی هویت آن‌ها می‌شود، در حالی که برخی دیگر به‌طور پیوسته دارایی‌های خود را جابجا می‌کنند و حتی ممکن است که در نوسان‌های بازار نقشی هم داشته باشند… در این مقاله به معرفی برخی از شناخته شده‌ترین نهنگ‌های بیت کوین می‌پردازیم.

اهمیت نهنگ‌ها و معرفی نهنگ‌های شناخته‌شده‌ی بیت کوین

از آنجایی که نهنگ‌ها بخش مهمی از رمزارزهای توزیع شده را کنترل می‌کنند، بسیاری ادعا می‌کنند که ماهیت غیر متمرکز شبکه‌ی بیت کوین توسط نهنگ‌ها تهدید می‌شود. این ادعا موجب تحقیقات گسترده و وسیعی در این رابطه گردید. بر اساس گزارش کوینیت، کاهش اخیر قیمت بیت کوین به سطح کمتر از 7 هزار دلار را می‌توان به یک نهنگ نسبت داد. شرکت TokenAnalyst در گذشته با بررسی تغییرات قیمت بازار و تراکنش‌های شبکه‌ی بیت‌کوین ادعا کرده است که نهنگ‌ها به صورت هدفمند موجب ایجاد بازار صعودی در سال 2019 شده‌اند. جان ام گریفین و امین شمس در یک مقاله ادعا کردند که تراکنش‌های یک نهنگ که از صرافی بیت‌فینیکس سرچشمه می‌گیرد، موجب دستکاری بازار رمزارزها در سال 2017 شده است.

ارزش دارایی نهنگ‌ها موجب ایجاد تغییرات در بازار و در هنگام فعالیت آن‌ها می‌شود. شرکت چاینا آنالایزیس(Chainalysis) با انتشار گزارشی در ماه اکتبر ادعا کرد که 32 نهنگ بزرگ بیت کوین مجموعا 1 میلیون بیت کوین را در اختیار دارند.

وب‌سایت کوین‌دِسک(Coindesk) با انتشار مقاله‌ای در ماه نوامبر اعلام کرد که لیست آدرس‌های ثروتمند بیت کوین(آدرس‌هایی که بیش از هزار بیت کوین را نگه‌داری می‌کنند) در طول یک‌سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. این پدیده به دلیل افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزی عنوان شده است.

ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو نام مستعار خالق ناشناس بیت کوین و اولین ماینر فعال در شبکه‌ی این رمزارز محسوب می‌شود. ادعا می‌شود که وی مالک 1.1 میلیون بیت کوین است، بنابراین با در نظر گرفتن قیمت بیت کوین در زمان نگارش مقاله ارزش دارایی‌های وی تقریبا 8 میلیارد و سیصد میلیون دلار به‌دست می‌آید. بنابراین بر اساس شواهد، ساتوشی بزرگترین هولدر بیت کوین و بزرگترین نهنگ محسوب می‌شود.

اگرچه تمامی دارایی‌های وی در یک آدرس ذخیره‌سازی نشده است و ادعا می‌شود که بیت کوین‌های متعلق به ساتوشی ناکاموتو در میان تعدادی آدرس‌ توزیع شده است.

برادران وینکلوس

تایلر و کامرون وینکلوس(Cameron And Tyler Winklevoss)، پس از طرح دعوی علیه مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg) در سال 2004 توانستند برای سرقت ایده‌ی ساخت فیسبوک 65 میلیون دلار خسارت دریافت کنند. برادران وینکلوس با سرمایه‌ی به‌دست آمده در بخش‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کردند. بیت کوین یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری برادران وینکلوس محسوب می‌شود. آن‌ها در سال 2013 و زمانی که هر بیت کوین تنها 120 دلار قیمت داشت، مبلغ یازده میلیون دلار بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند که 92 هزار بیت کوین خریداری شده را شامل می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن قیمت بیت کوین در زمان نگارش مقاله ارزش دارایی‌های برادران وینکلوس 692,116,000 دلار حاصل می‌شود.

برادران وینکلوس به‌طور هوشمندانه برای حفاظت از دارایی‌های رمزارزی، کلید‌های خصوصی خود را در میان چندین صندوق امانات در ایالات متحده‌ی آمریکا توزیع کردند.

بری سیلبرت

بری سیلبرت(Barry Silbert) جزء اولین کسانی است که بیت کوین را پذیرفت، وی همچنین یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران بیت کوین محسوب می‌شود. گزارش شده است که در سال 2014  سیلبرت 48 هزار بیت کوین را زمانی که پلیس مارشال(US Marshal) ایالات متحده بیت کوین‌های مصادره شده از بازار سیاه Silk Road را به حراج گذاشتند، در مقابل 16.8 میلیون دلار خریداری کرده است. با در نظر گرفتن قیمت بیت کوین در زمان نگارش مقاله ارزش دارایی‌های وی 361,248,000 دلار محاسبه می‌شود.

تیم درپر

تیم درپر(Tim Draper)، کار آفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی است که درپر اسوشیتز(Draper Associates) را راه‌اندازی کرده است. وی همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین نهنگ‌های بیت کوین محسوب می‌شود. درپر در سال 2014، 29,656 بیت کوین را در مقابل 19 میلیون دلار خریداری کرد. با در نظر گرفتن قیمت بیت کوین در زمان نگارش مقاله ارزش دارایی‌های وی 223,191،056 دلار محاسبه می‌شود.

 

مایکل نووگراتز

مایکل نووگراتز(Michael Novogratz)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Galaxy Digital است. وی بخش عظیمی از ثروت خود را بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. ارزش دارایی‌های وی در ژانویه‌ی 2018 تا یک میلیارد دلار گزارش شده است.

 

 

راجر ور

راجر ور، که با عنوان «مسیح بیت کوین» نیز شناخته می‌شود، هم‌اکنون در حوزه‌ی بیت کوین کش فعالیت دارد. گزارش شده است که وی در سال 2014 نزدیک به 400 هزار بیت کوین را نگه‌داری می‌کرد. اگر چه وی اغلب این دارایی را به فروش رسانده است، در ویدئویی که اخیرا منتشر شده است اعلام می‌کنند که همچنان مقداری بیت کوین نگه‌داری می‌کند.

 

چانگ‌پنگ ژائو

چانگ‌پنگ ژائو مدیرعامل و بنیان‌گذار صرافی بایننس است. بر اساس گزارش نشریه‌ی فوربز(در فوریه‌ی 2018) ارزش دارایی وی 1.1 الی 2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. اگرچه سهم بزرگی از این دارایی به‌صورت بایننس کوین(Binance Coin) نگه‌داری می‌شود، فرض می‌شود که بیت کوین بخش قابل توجهی از دارایی وی را تشکیل می‌دهد.

 

آیا نهنگ‌های بزرگ دیگری را می‌شناسید؟ تاثیر نهنگ‌ها بر شکل‌گیری روند‌ها و تغییر قیمت در بازار رمزارزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان ،،شاسد یکی از نهنگ‌های قاتل در غرب ایران باشد که در سال2015 بیش از 150000 هزار سکه بیتکوین در اختیار داشت وی برنامه اینده اش
    را فاش نکرد اما از حرفهای ایشون معلوم بود که قصد داشت سکه های دیجیتال بیت کوین خود را افزایش دهد،،،به نظر میرس که ایشون حالا صاحب 600000هزار سکه بیت کوین باشد. ،،،،،،،واما از ایشون و دارایی وی خبر موثقی در دسترس نیست

    1. معمولاً نهنگ‌های ایرانی خبری ازشون منتشر نمیشه و بی‌سروصدا کشور رو ترک می‌کنند

دکمه بازگشت به بالا