اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیش از ۶۴ درصد از بیت کوین‌های استخراج شده همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند!

سرمایه‌گذاران تمایل دارند که رمزارزهای تحت مدیریت خود را به صورت بلند مدت نگهداری کرده و به عنوان یک سرمایه‌گذاری و نه ابزاری برای مبادله به آن‌ها نگاه می‌کنند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس آمار ارائه شده توسط یک مرکز تجزیه و تحلیل به نام ریتم(Rhythm)، حدود ۶۴ درصد از مجموع بیت کوین‌های در حال گردش بازار از سال ۲۰۱۸ تا به امروز در کیف‌پول‌های رمزارزی ثابت بوده و هیچ تراکنشی نداشته‌اند و این موضوع نشان دهنده‌ی تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید و نگهداری بیت کوین به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

۶۴ درصد بیت کوین راکد است

طبق آماری که در تاریخ ۲ام دسامبر منتشر شده است، به نظر می‌رسد که بیش از ۶۰ درصد بیت کوین(BTC) موجود در گردش بازار، از سال ۲۰۱۸ تا به امروز در کیف‌پول‌های رمزارزی دست نخورده مانده‌ و هیچ گونه تراکنشی نداشته‌اند. این موضوع نشان دهنده‌ی تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید و نگهداری بیت کوین را نشان می‌دهد.

بیت کوین

سرمایه‌گذاران از ریسک و سود‌های کوتاه مدت اجتناب می‌کنند

طبق گزارشات مذکور، از حدود ۱۸/۰۸ میلیون واحد رمزارز بیت کوین استخراج شده تا به امروز، حدود ۱۱/۵۸ میلیون آن(که حدود ۶۴ درصد ذخیره می‌باشد) از سال ۲۰۱۸ تا به امروز در کیف‌پول‌های رمزارزی ثابت باقی مانده‌اند و هیچ جابجایی یا تراکنشی نداشته‌اند.

این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که یادآور شویم دسامبر سال گذشته تا آغاز سال ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین حدود ۳۱۰۰ دلاره بوده و شش ماه بعد ارزش این رمزارز تا مرز ۱۳۸۰۰ دلار نیز افزایش یافت(یک فرصت مناسب برای فروش) ولی سرمایه‌گذاران در آن زمان نیز علاقه‌ای به فروش نشان نداده‌اند!

پس از مدتی، بازار باز هم حالت معکوس به خود گرفت و بیت کوین نیز با یک اصلاح قیمت ۵۲ درصدی روبرو شد. این رمزارز در ۲۵ام نوامبر به پایین‌ترین نرخ محلی قیمت یعنی ۶۵۰۰ دلار رسید.

طبق گزارشات فوق‌الذکر، حجم بیت کوین‌های دست نخورده(نگهداری شده در کیف‌پول‌های رمزارزی) به عنوان درصدی از مجموع ذخیره‌ی BTC طی سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیر داشته است. این روند هم در زمان صعود بازار و هم در بازار‌های نزولی بدون تغییر باقی می‌ماند، این بدان معناست که سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که به جای فروش و کسب سود، دارایی‌های رمزارزی خود را همچنان به صورت بلند مدت ذخیره نگه دارند.

ذهنیت پول سخت

چنین ویژگی با خصوصیات بیت کوین به عنوان «پول سخت(Hard Money)» متناسب است: نوعی ارز که میزان عرضه و صدور آن یک عدد ثابت است و هیچ مرجع یا قدرت مرکزی قادر به دستکاری آن نیست.

ارزهایی که قابلیت دستکاری دارند، در واقع متناسب با سیستم‌های اقتصادی فعلی هستند، زیرا ضمن کاهش تمایل مردم به ذخیره و پس‌انداز، باعث تحریک آن‌ها برای خرج کردن تمام پول و حتی استقراض می‌شود. همانطور که سیف‌الدین آموس در کتاب محبوب خود تحت نام «استاندارد بیت کوین» به طور خلاصه توضیح داده است «مردم سعی می‌کنند که هرچه سریع‌تر پول‌های خود را به نحوی خرج کنند، زیرا به دلیل دخالت‌های دولت و بانک‌های مرکزی، این پول‌ها در بلند مدت ارزش خود را از دست می‌دهند.»

نظر شما در رابطه با این حجم بیت کوین دستنخورده چیست؟ چرا سرمایه‌گذاران به جای فروش‌ و کسب درآمد تمایل به ذخیره‌سازی و نگه‌داری این رمزارز دارند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا