اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ویژگی «عصر یخبندان» باعث کندی شبکه‌ی اتریوم شده است

توسعه‌دهندگان اتریوم برای جبران خطای خود در رابطه با ایجاد تغییرات در تنظیمات عصر یخبندان این شبکه قصد دارند تا یک هاردفورک اضطراری در ماه ژانویه منتشر کنند

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل با هدف کاهش هزینه‌ی گس اتریوم(هزینه‌ی تراکنش‌ها در شبکه) و افزایش قابلیت‌های این شبکه یک هاردفورک با نام استانبول بر روی این شبکه‌ی رمزارزی عرضه شد. گرچه روند اجرایی شدن این هاردفورک موفقیت‌آمیز بوده است، اما توسعه‌دهندگان اتریوم فراموش کرده‌اند که ویژگی عصر یخبندان(Ice Age) شبکه‌ را بازگردانی کرده و این مسئله باعث کند شدن شبکه‌ی اتریوم شده و اکنون توسعه‌دهندگان مجبوراند برای رفع این مشکلات، طی هفته‌های آتی یک هاردفورک دیگر ارائه کنند.

استانبول دردسر ساز شد

طبق گزارشات تیم کوینیت، چندی قبل هاردفورک استانبول بر روی شبکه‌ی اتریوم اجرایی شد، اما همه‌چیز آنگه که توسعه‌دهندگان انتظار داشتند پیش نرفت. به نظر می‌رسد که ویژگی «عصر یخبندان» شبکه‌ی اتریوم باعث بروز مشکلاتی برای این شبکه‌ی رمزارزی شده و توسعه‌دهندگان مجبوراند برای رفع آن‌ها، طی هفته‌های آتی یک هاردفورک دیگر ارائه کنند.

ice age ethereum اتریوم

هاردفورک استانبول با هدف کاهش هزینه‌های گس(Gas) شبکه‌ی اتریوم و همچنین بهبود ویژگی مرتبط با حریم خصوصی در این شبکه منتشر شد. یکی دیگر از موارد در نظر گرفته شده در هاردفورک استانبول، افزایش قابلیت همکاری و تطبیق‌پذیری با شبکه‌ی رمزارزی زی‌کش(Zcash) بود. با این حال، توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اتریوم در رابطه با ویژگی عصر یخبندان دچار یک اشتباه شده‌اند.

عصر یخبندان شبکه‌ی اتریوم

عصر یخبندان یک از ویژگی‌های شبکه‌ی اتریوم است که به صورت خودکار هر ۱۰۰ هزار بلاک، سختی شبکه را افزایش می‌دهد؛ این کار باعث شده تا ماینرها نتوانند با سطح دشواری شبکه سازگار شوند. افزایش نمایی سختی شبکه باعث می‌شود ماینرها همواره نیاز داشته باشند تا قدرت محاسباتی خود را افزایش دهند، این افزایش قدرت محاسباتی نیز علاوه بر افزایش امنیت شبکه، باعث می‌شود که روند پردازش تراکنش‌ها همواره ادامه داشته و بار کاری شبکه با افزایش تعداد کاربران، دچار گلوگاه و کندی نشود.

عدم تنظیم مجدد این ویژگی پس از ارائه‌ی هاردفورک استانبول باعث شده تا زمان هر بلاک به شکل چشم‌گیری کاهش یافته و در نتیجه شبکه‌ی اتریوم نیز کند شود. اگر این مشکل همچنان ادامه یابد، احتمالا باعث خواهد شد که این شبکه‌ به طور کلی مسدود شده و یا به اصطلاح منجمد شود.

ویژگی عصر یخبندان به منظور اطمینان از اینکه هاردفورک‌های بعدی شبکه‌ی اتریوم می‌توانند روند انتقال از پروتکل اثبات کار(PoW) به سمت پروتکل اثبات سهام(PoS) را هموارتر کنند، عرضه شده بود. هر زمان که شبکه یک هاردفورک جدید دریافت می‌کند، توسعه‌دهندگان ویژگی عصر یخبندان را عقب می‌اندازند تا باعث کاهش زمان بلاک‌ها و افزایش سرعت شبکه شوند. با این حال، به نظر می‌رسد که اینبار توسعه‌دهندگان فراموش کرده‌اند که هنگام عرضه‌ی هاردفورک استانبول، این کار را انجام دهند.

برای عبور از این وضعیت و جلوگیری از مشکلات بعدی، توسعه‌دهندگان اتریوم در حال آماده‌سازی یک هاردفورک اضطراری با نام یخچال مویر(Muir Glacier) هستند. پیش‌بینی شده که این هاردفورک اوایل ماه ژانویه منتشر خواهد شد، و هدف آن تنها رفع خسارات ناشی از هاردفورک استانبول و موارد مرتبط می‌باشد.

نظر شما در رابطه با مشکلات پیش آمده و اشتباه توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اتریوم چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptopolitan

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا