اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فرآیند انحلال صرافی کریپتو‌پیا در مرحله‌ی تعیین دارایی کاربران قرار دارد

تیم انحلال صرافی کریپتوپیا در آخرین گزارش خود، تعداد بالای کاربران و تنوع گسترده در دارایی‌های رمزارزی را دلیل طولانی شدن فرآیند انحلال عنوان کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • تیم پیگیری انحلال صرافی کریپتوپیا در آخرین اطلاعیه‌ی خود اعلام کرد که فرآیند انحلال و تعیین سهم دارایی کاربران پیشرفت خوبی داشته است. بر اساس این اطلاعیه دستور دادگاه نیوزیلند و احراز هویت کاربران صرافی کریپتوپیا به منظور عودت دارایی‌ها به کاربران ضروری است.

بر اساس اطلاعیه‌ی اخیر تیم انحلال صرافی کریپتو‌پیا(Cryptopia)، از زمان آخرین اطلاع‌رسانی تاکنون پیشرفت زیادی در رابطه با تامین امنیت و نگهداری از دارایی‌های کاربران صرافی کریپتوپیا حاصل شده است.

بر اساس گزارش کوینیت، صرافی کریپتو‌پیا در روز چهاردهم ژانویه 2019 مورد حمله‌ی هکری قرار گرفت و در نتیجه 16 میلیون دلار دارایی رمزارزی از این صرافی سرقت شد. در نتیجه‌ی این اتفاق، فرآیند انحلال این صرافی آغاز شد و شرکت Grant Thornton وظیفه‌ی انحلال این صرافی را بر‌عهده گرفت.

حساب کاربری توییتر صرافی کریپتوپیا اطلاعیه‌ی جدید تیم انحلال این صرافی را اعلام کرد:

بروزرسانی جدیدی برای سهام‌دارن(کاربران) صرافی کریپتو‌پیا در دسترس است. گزارش بعدی پیشرفت فرآیند انحلال صرافی کریپتو‌پیا در ابتدای دسامبر منتشر خواهد شد.

 

دیوید راسکو(David Ruscoe) و راسل مور(Russell Moore) (افرادی که برای انحلال این صرافی منصوب شده‌اند) در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که «جهت کسب تکلیف از دادگاه عالی نیوزیلند درخواست کردیم تا دو مشاور حقوقی(Queen’s Counsel) را منصوب نماید.»

در همین راستا، دادگاه عالی نیوزیلند پتر واتز(Peter Watts) و جنی کوپر(Jenny Cooper) را به عنوان مشاور منصوب کرده است.

روند طولانی فرآیند انحلال صرافی کریپتو‌پیا

تیم انحلال صرافی کریپتوپیا با اشاره به طولانی شدن فرآیند تعیین دارایی مشتریان این صرافی، زمان و پیچیدگی این فرآیند را دو دلیل اصلی این اتفاق عنوان کرده است:

1- مشتریان دارای کیف پول منحصر بفرد نیستند و تعیین مالکیت فردی با استفاده از کلید‌های خصوصی کیف پول‌ها غیر ممکن است. در حالی که صرافی کریپتوپیا جزئیات دارایی‌های کاربرانش را گزارش کرد، رمزارزهای مشتریان این صرافی در کیف‌پول اصلی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. باید توجه داشت که صرافی کریپتوپیا به عنوان یک صرافی متمرکز، مبادلات مشتریانش را در پایگاه داده‌ای درون این صرافی ثبت کرده است و جابجایی دارایی‌ها در بلاکچین ثبت نشده‌ است.

2- فرآیند تعیین دارایی مشتریان با توجه به دارایی‌های رمزارزی درون کیف پول‌ها و پایگاه داده‌ی صرافی به پایان نرسیده است. فرآیند تعیین دارایی مشتریان به خوبی در حال انجام است و تکمیل آن نیازمند زمان بیشتری است. ما در تلاش هستیم دارایی‌های بیش از 900 هزار کاربر را حسابرسی کنیم. بسیاری از کاربران مالک دارایی‌های رمزارزی مختلف هستند، همچنین میلیون‌ها تراکنش در میان بیش از 400 دارایی رمزارزی متفاوت در پایگاه داده‌ی صرافی ثبت شده است.

گزارش فرآیند انحلال صرافی کریپتو‌پیا

بر اساس اعلام تیم انحلال صرافی کریپتوپیا، فرآیند انحلال به سه مرحله‌ی اصلی تقسیم شده است:

1- تامین امنیت دارایی‌ها و داده‌های شرکت: ما دارایی‌های کاربران را بازیابی کرده‌ایم، همچنین امنیت داده‌های شرکت را تامین کرده‌ایم.

2- فرآیند مربوط به بازسازی کیف پول و حسابرسی دارایی مشتریان: به دلیل وجود آسیب‌پذیری امنیتی بازسازی کامل بخش کیف‌پول صرافی کریپتوپیا ضروری به‌نظر می‌رسید. به همین دلیل و برای اطمینان از حذف کد‌های مخرب باقی مانده ناشی از هک صرافی کریپتوپیا در ماه ژانویه، بازسازی کیف‌پول‌های این صرافی انجام شد. باید توجه داشت که صرافی کرپتوپیا از بیش از 900 دارایی رمزارزی مختلف پشتیبانی می‌کرد.

3- شناسایی کاربران و عودت دارایی‌ها: رفع موانع قانونی متعدد پیش از آغاز مرحله‌ی عودت دارایی کاربران ضروری است.

دارایی‌های هک شده: در اطلاعیه‌ی اخیر عنوان شده است که همکاری با پلیس نیوزیلند به منظور شناسایی منبع هک صرافی کریپتو‌پیا همچنان ادامه دارد.

فروش تجهیزات مازاد: در این اطلاعیه اعلام شده است که بر اساس یک روند استاندارد انحلال، میز‌های اضافی، تجهیزات رایانه‌ای، مبلمان و دیگر وسایلی که ضروری نیستند به حراج گذاشته شده‌اند.

اقدامات آینده‌ی تیم انحلال صرافی کریپتوپیا

تیم انحلال صرافی کریپتوپیا اعلام کردند که دستور دادگاه پیش از آغاز فرآیند عودت دارایی‌های رمزارزی به کاربران ضروری است. بعلاوه:

ما نسبت به وضعیت حقوقی دارایی‌های رمزارزی، رابطه‌ی قانونی میان صرافی کریپتوپیا و مشتریان این صرافی و تعیین نحوه‌ی اجرای فرآیند عودت دارایی‌ها به کاربران صرافی کرپتوپیا، با مشاوران حقوقی همکاری می‌کنیم. افرادی که برای پیگیری وضعیت انحلال یک شرکت تعیین شده‌اند، باید الزامات قانونی معینی را در هنگام عودت دارایی کاربران در نیوزیلند و سطح جهان رعایت کنند. این الزامات قوانین مبارزه با پولشویی و احراز هویت مشتریان را شامل می‌شود.

با توجه به قوانین نیوزیلند، نادیده گرفتن فرآیند احراز هویت مشتریان امکان‌پذیر نیست. ما پیش از عودت دارایی‌ها نسبت به چگونگی اجرای این فرآیند با کاربران مکاتبه خواهیم کرد. کاربرانی که در گذشته توسط صرافی کریپتوپیا احراز هویت شده‌اند نیز باید توسط ما احراز هویت شوند.

تمام کاربرانی که در گذشته فرآیند احراز هویت را طی نکرده‌اند نیز فرصت احراز هویت توسط ما را خواهند داشت.

در پایان، زمان انتشار اطلاعیه‌ی بعدی در وب‌سایت شرکت Grant Thornton و صرافی کرپتوپیا و نیز شبکه‌های اجتماعی، ابتدای دسامبر عنوان شده است.

نظر شما در رابطه با دستاورد‌های اعلام شده در این اطلاعیه چیست؟ آیا روند احراز هویت مانع دسترسی کاربران ایرانی به دارایی‌های رمزارزی خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Grantthornton

‫3 دیدگاه ها

  1. این نوسانی که تو این مدت اتفاق افتاده ممکنه به نفع خیلی ها شده باشه و البته به ضرر تعداد زیادی
    مثلا من ارزی رو گرفتم با تحلیل برای سود ۱۰۰ درصدی دقیقا وقتی که به تارگتش رسید صرافی هک شد مبلغ هم سنگین بود الان اگه بخوان اون ارز رو به من برگردونن تو این مدت افت شدیدی کرده و نسبت به قیمت خریدش شده یک پنجم قیمت
    این ضرر رو چجوری میخوان جبران کنن
    الان پرداخت یا عدم پرداخت اون ارز به حال من هیچ فرقی نمیکنه

    1. دقیقا. این اتفاق چند سال پیش که صرافی بیترکس حساب ایرانی‌ها رو بست هم افتاد. یا هک صرافی Mt Gox

  2. احتمالا دارای های با مبالغ بالا به کاربران ایرانی برگشت داده نمیشود بنده به شخصه از قربانیان این داستان هستم
    صرافی کریپتوپیا باید تمام دارایی های موجود رو به صورت یک ارز واحد در یک پلتفرمی که با ایمیل کاربری ایجاد شده در سایت قدیمی مطابقت دارد به کاربران بازگرداند

دکمه بازگشت به بالا