اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیر عامل اپل: اختیار پول باید در دست دولت‌ها بماند

تیم کوک اظهار داشت که سرویس Apple Pay با همکاری سیستم بانکی راه‌اندازی شده است و اپل قصد ندارد به یک بانک تبدیل شود

نکات برگزیده مطلب
  • تیم کوک(Tim Cook)، مدیرعامل شرکت اپل در مصاحبه‌ی اخیر خود به گمانه‌زنی‌ها پیرامون انتشار رمزارز توسط این شرکت پایان داد. وی در واکنش به بحث «انتشار رمزارز شرکت اپل» و قصد این شرکت برای پیروی از اقدام فیسبوک در حوزه‌ی رمزارزی اظهار داشت که «پول باید در کنترل دولت‌ها باقی بماند.»

شرکت اپل رمزارز خود را منتشر نخواهد کرد

تیم کوک در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی اقتصادی فرانسوی ،Les Echos و در پاسخ به پرسش «آیا اپل قصد دارد رمزارز خود را ایجاد کند؟» اظهار داشت: «خیر، کاملا معتقدم که سیستم پولی باید در کنترل دولت‌ها باقی بماند.» وی ضرورت ورود شرکت‌های خصوصی به حوزه‌ی رمزارزی را مورد پرسش قرار داد و اظهار داشت:

من با این ایده که شرکت‌های خصوصی ارزهای رقیب یکدیگر را ایجاد کنند، موافق نیستم. یک شرکت خصوصی نیازی به تلاش کسب قدرت از این مسیر ندارد. سیستم پولی نیز همانند تجهیزات دفاعی باید در کنترل دولت‌ها قرار داشته باشد، (مدیریت سیستم پولی) وظیفه‌ی اصلی (دولت‌ها) است. ما نمایندگان خود را برای پذیرش مسئولیت دولت‌ها انتخاب می‌کنیم. شرکت‌ها انتخاب نشده‌اند و مجبور نیستند در این حوزه فعالیت خود را آغاز کنند. Tim Cook

اپل قصد ندارد به‌طور موازی با بانک‌ها فعالیت کند

هنگامی که از وی در زمینه‌ی برنامه‌ی این شرکت برای راه‌اندازی سرویس Apple Card در فرانسه و موفقیت ویژگی‌هایی همانند سرویس پرداخت اپل(Apple Pay) سوال شد، کوک پاسخ داد که این شرکت قصد ندارد به یک بانک تبدیل شود.

کوک اظهار داشت که کارت اعتباری این شرکت به شرکای تجاری دیگری(موسسه‌ی مالی گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) در آمریکا) وابسته است و برای راه‌اندازی سرویس Apple Card در فرانسه، به یک بانک توانمند در این کشور نیاز خواهد بود. وی ادعا کرد که «جهان به کارت اعتباری جدید نیاز ندارد» اما در ادامه به‌طور متناقض اظهار داشت که «کارت‌های اعتباری باید مورد تجدید نظر قرار بگیرند.»

تاکنون شرکت اپل موضع بی‌طرفی را نسبت به رمزارز‌ها اتخاذ کرده است. برای مثال؛ خرید رمزارزها با کارت اعتباری Apple Card مجاز نیست. در حالی که بر اساس گزارش کوینیت، نماد بیت کوین به فهرست مجموعه نماد‌های این شرکت افزوده شده است. این موضوع نشان می‌دهد که اپل ماهیت بیت کوین را پذیرفته است.

آیا با وجود انکار مدیرعامل شرکت اپل، این شرکت به‌طور پنهان در حوزه‌ی رمزارزی فعالیت می‌کند و در آینده شاهد انتشار رمزارز شرکت اپل خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا