اخبار داخلیاخبار و مقالات

سردار جلالی: بیت کوین و سایر رمزارزها اثرات مخربی بر اقتصاد کشور به همراه دارند

وی به عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مواجهه با این موضوع اعلام نموده که باید یک بانک مرکزی اختصاصی برای صنعت رمزارزی ایجاد کنیم

نکات برگزیده مطلب
  • سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی تازه‌ترین مصاحبه‌ی تلویزیونی خود اعلام نموده که «بیت کوین(BTC) و سایر رمزارزها می‌توانند اثرات مخربی برای ریال و اقتصاد کشور داشته باشند». به گفته‌ی وی ورود رمزارزها به اقتصاد کشور می‌تواند باعث خروج کنترل ارز از دستان حاکمیت شود و این امر برای کشور خطرناک است.

 

بیت کوین برای ریال خطرناک است؟

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با حضور در برنامه‌ی گفت‌و‌گو محور «دستخط» اظهار داشت که ارزهای دیجیتال جهان روا مانند بیت کوین(BTC)، می‌توانند برای ریال و اقتصاد کشورمان آسیب‌زننده باشند.

سردار جلالی در پاسخ به این سوال که آیا[سازمان پدافند غیرعامل] به دنبال تولید رمزارز ملی است یا خیر، گفت:ما مسئول این کار نیستیم، علی‌القاعده بانک مرکزی باید این کار را انجام دهد. ولی ما در رابطه با الزامات پدافند غیرعامل آن بحث کرده‌ایم. در رابطه با این موضوع عرض کردیم که اگر ارز دیجیتال بدون کنترل وارد بازار ما شود و بخواهد[به اقتصاد کشور] ورود کند، اثرات مخربی بر اقتصاد خواهد داشت. بانک مرکزی را هیچ کاره می‌کند، ارزش ریال را کاهش می‌دهد، و در حوزه‌های دیگر نیز وارد می‌شود. در واقع به اقتصاد کشور وارد می‌شود[و به آن ضربه می‌زند]. غلامرضا جلالی

وی در ادامه افزود که ارزهای دیجیتال «امکان استفاده از ارز در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و غیره را هم ایجاد می‌کنند؛ که در واقع شغل، پول، قیمت، روند دریافت و پرداخت در شبکه‌ی اجتماعی صورت گرفته و رویکرد آن خارج از کنترل دولت خواهد بود. این بدان معناست که یک دولت درون آن شکل می‌گیرد که خارج از کنترل حاکمیت است و این برای کشور ما کاملاً خطرناک می‌باشد».

سردار جلالی در پاسخ این سوال که آیا منظورشان از ارزهای دیجیتال همان بیت کوین است یا خیر، گفت که «بیت کوین یکی از آنهاست؛ انواع دیگری نیز وجود دارد».

پیشنهادات سازمان پدافند غیرعامل در رابطه با رمزارزها

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

بنابراین پیشنهاد ما این بود که برای رمزارزها، الگوی پایه داشته باشیم و با کمک برخی کشورهای همسو، خودمان رمزارزی را درست کنیم که پایه‌ی آن نفت کشور باشد و بر اساس آن معامله کنیم. غلامرضا جلالی

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود همچنین اظهار داشت که «تولید رمزارز می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به حوزه‌ی تجارت جهانی و بین‌المللی ما را حل کن. پیشنهاد ما این بود که در بانک مرکزی خودمان، یک بانک مرکزی دیجیتال سازماندهی و ایجاد کنیم تا امورات رمزارزها و اکوسیستم‌ آنها را طراحی کند و همه اجزا با هم باشد».

نظر شما در رابطه با گفته‌های سردار جلالی چیست؟ آیا ورود رمزارزها به اقتصاد کشور می‌تواند خطرناک باشد؟ آیا راهکاری برای کاهش خطرات احتمالی و استفاده از مزایای بالقوه‌ی این صنعت نوظهور وجود ندارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫3 دیدگاه ها

  1. اول از همه ترس شما اینه که مردم بتونن پول در بیارن اونوقت نیاز به امسال شما نداشته باشن دوم ارز دیجیتالی چ ربطی دقیقا به بدتر شدن از این اوضاع رو داره ؟ هرکی واس خودش پول در میاره زندگیشو میگذرونه! بعد نه اینکه شما ها تو کشور های خارجی حساب های میلیارد دلاری ندارید برا همین دلار خطرناکه 🙂 جم کن گلابی

  2. ارزرمز ارزش پول ملی را از بین می‌برد؟!
    جناب سردار فکر نمیکنن این موضوع برعکسه؟
    دلیل از بین رفتن ارزش پول ملی، سیاست های غلطی است که تصمیم گیرندگان مسئول اون هستند و مردم به ناچار برای حفظ ارزش دارایی ها پول ملی رو تبدیل میکنن.
    این یک واکنش کاملا طبیعی در اقتصاده. شما ارزرمز رو محدود کنید مردم میرن طلا میخرن یا زمین یا هرچیز دیگه ای که ارزش پولشون با این وضعیت اقتصادی که نتیجه سیاست های اشتباه شما است حفظ بشه.

دکمه بازگشت به بالا