اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر BNB رونمایی شد

این محصول به واسطه‌ی همکاری مشترک بایننس و کمپانی Amun AG ساخته شده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق پستی که روز ۱۵ام اکتبر بر روی حساب رسمی بایننس در توییتر منتشر شده است، این پلت‌فرم با همکاری کمپانی Amun AG که در زمینه‌ی راه‌اندازی محصولات سرمایه‌گذاری قابل مبادله یا ETP فعالیت دارد، قرار است اولین ETP مبتنی بر توکن‌های بومی بایننس(BNB) را در بخش تنظیم شده‌ی بورس اوراق بهادار SIX کشور سوئیس(با نماد ABNB) راه‌اندازی کنند.

اولین ETP مبتنی بر BNB

طبق آخرین اخباری که توسط توییتر رسمی صرافی بایننس(Binance) منتشر شده است، به نظر می‌رسد که بایننس و کمپانی Amun AG با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا یک محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله(ETP) برای توکن‌های بایننس(BNB) در بخش تنظیم شده‌ی بورس اوراق بهادار SIX کشور سوئیس(با نماد ABNB) راه‌اندازی کنند.

بایننس

این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند ۱۰ رمزارز برتر بازار را در دسترس مخاطبانی قرار دهد که هنوز اطلاعاتی در رابطه با صنعت رمزارزی و بازار آن ندارند. جالب اینجاست که این محصول در واقع اولین محصول مبتنی بر رمزارز است که می‌توان آن را از طریق یک کارگزاری یا بانک خریداری کرد. برای ساخت این محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله یا BNB ETP جدید، یک ماه زمان صرف شده و قرار است بر روی پلت‌فرم Onyx صادر شود، پلت‌فرمی که تحت مدیریت کمپانی Amun فعالیت می‌کند.

کمپانی Amun AG یکی از برترین صادرکنندگان محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزی قابل مبادله در جهان می‌باشد.

طبق بیانیه‌ی فوق‌الذکر، هر یک از این محصولات جدید وظیفه‌ی پیگیری ۱/۰۹۸۹۰۱۰۰ واحد توکن BNB را بر عهده خواهند داشت و بسته به شرایط لحظه‌ای بازار، با شروع قیمت تقریبا ۲۰ دلار مبادله خواهند شد.

آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس نیز اعلام نموده که این محصول در راستای «ارائه‌ی دارایی‌های دیجیتال به سرمایه‌گذاران سنتی» به ما کمک خواهد کرد. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

این محصول باعث خواهد شد تا مبادله‌گران از طریق یک زیرساخت مالی سنتی در معرض یک کلاس دارایی جدید و تنظیم شده قرار بگیرند که در آن توکن‌های ابزاری ابعاد منحصر به فردی را ارائه می‌کنند. Changpeng Zhao

 

نظر مدیر کمپانی Amun در رابطه با این محصول جدید

هفته‌ی گذشته نیز خانم لاورنت کاسیس(Laurent Kassis) مدیر کمپانی Amun نیز گفت:

حتی با وجود رویداد سوزاندن توکن در بایننس، که احتمالا باعث کاهش نوسان در عرضه و تقاضا می‌شود، ۱۰۰ میلیون توکن BNB باقیمانده یک فضای کافی برای BNB ETP فراهم می‌کند تا برای مدت بسیار طولانی در بازار حضور داشته باشد. Laurent Kassis

وی در ادامه گفت که توکن‌های BNB از سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۹ تا به امروز بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده‌اند. علاوه بر این، این محصول به خوبی «در محدوده‌ی آربیتراژ رفتار‌های نوسانی عادی مبادله می‌شود».

خانم کاسیس در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که BNB ETP موجب جذب مبادله‌گران جدید خواهد شد، زیرا از طریق یک محصول سنتی به آن‌ها اجازه می‌دهد در بازار رمزارزی حضور داشته باشند. به گفته‌ی وی علاوه بر موارد گفته شده، این روند برای کاربران بایننس نیز مزایای بی‌شماری به همراه خواهد داشت.

محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله یا ETP چیست؟

ETP یا محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله(Exchange Traded Product)، نوعی اوراق بهادار است که با استفاده از مشتقات یک دارایی اساسی و زیرساختی مانند کالا، ارز، سهام، نرخ بهره یا شاخص‌ها، ارزش‌گذاری می‌شود. ETPها شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله(ETF)، حامل‌های تجاری قابل مبادله(ETV)، اوراق تجاری قابل مبادله(ETN) و گواهینامه‌های مربوطه است.

 

BNB ETP هشتمین محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی لیست شده در بورس SIX خواهد بود

در حال حاضر کمپانی Amun AG مجموعا هشت محصول سرمایه‌گذاری رمزارزی قابل مبادله در بورس SIX سوئیس دارد. این لیست شامل محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر ریپل(XRP ETP)، محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر بیت کوین(BTC ETP)، محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر بیت کوین کش(BCH ETP)، محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر اتریوم(ETH ETP)، محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر شاخص سبد رمزارزی Amun، محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر BTC-ETH و همچنین محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر شاخص ۱۰ رمزارز بزرگ انتخاب شده توسط صرافی BitWise است.

نظر شما در رابطه با این محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی جدید چیست؟ عرضه‌ی این ETP چه تاثیری بر قیمت و بازار توکن‌های بایننس خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coingape

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا