اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آیوتا روش جدیدی برای ذخیره‌ی بلند مدت داده‌ها معرفی کرد

این روش به مالکان گره‌های شبکه اجازه می‌دهد بدون نگرانی از محدودیت ذخیره‌سازی، داده‌ها را ثبت کنند و برای مدت زمان نامحدود به اطلاعات ذخیره شده دسترسی داشته باشند

نکات برگزیده مطلب
  • آیوتا برای رفع مشکل محدودیت ذخیره‌سازی داده‌ها روش Chronicle را معرفی کرد. این روش به مالکان گره‌های Permanode(نوعی گره) اجازه می‌دهد تراکنش‌ها را به سادگی ذخیره‌سازی کنند و به این داده‌ها به ‌طور مستمر دسترسی داشته باشند.

روش ذخیره‌سازی Chronicle

بنیاد آیوتا در روز 17 سپتامبر روشی را با نام Chronicle برای ثبت اطلاعات معرفی کرد که به گره‌ها اجازه می‌دهد داده‌های مختلف را ذخیره کنند و در صورت نیاز در یک بازه‌ی زمانی نامحدود سریعاً به داده‌ها دسترسی یابند.

پیش از معرفی Chronicle مالکان گره‌های پروژه‌های رمزارزی با مشکلاتی مواجه بوده‌اند که مستقیماً با محدودیت ذخیره‌سازی ارتباط داشت، زیرا تراکنش‌ها به سرعت فضای دیتابیس را پُر می‌کردند. آیوتا با معرفی یک ویژگی‌ که امکان حذف تراکنش‌های قدیمی و کوچک نگاه داشتن دیتابیس را برای مالکان گره‌ها ایجاد می‌کند(Local Snapshots)، تلاش کرد تا مشکل ایجاد شده را رفع کند.

با این وجود، از آنجایی که برخی داده‌ها باید برای مدت زمان طولانی ذخیره‌سازی شوند، روش اشاره شده نتوانست تمامی نیاز‌ها را مرتفع سازد.

پیشنهاد کمک مالی توسط بنیاد آیوتا

بنیاد آیوتا قصد دارد کاربرد‌پذیری و توانایی‌های Chronicle را در آینده گسترش دهد و از جامعه‌ی رمزارزی دعوت کرده است که در این پروژه شرکت کنند. آیوتا همچنین اعلام کرد که قصد دارد برای توسعه و گسترش مفهوم Permanodeها کمک‌های مالی اعطا کند.

همکاری جگوار و آیوتا

بر اساس گزارش کوینیت، آیوتا در همکاری با شرکت جگوار(Jaguar Land Rover) در حال بررسی و آزمایش نرم‌افزاری است که در ازای به اشتراک گذاشتن داده‌های خاصی همانند وضعیت ترافیکی مسیر به رانندگان خودرو‌های تولید شده توسط جگوار رمزارز آیوتا(IOTA) اعطا می‌کند.

آیوتا همچنین قصد دارد در همکاری با جگوار یک اثبات مفهومی(PoC) برای ردیابی انرژی خودرو با استفاده از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده(DLT) ارائه کند.

نظر شما در رابطه با Chronicle چیست؟ آیا این روش توسط دیگر پروژه‌های رمزارزی استفاده خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا