اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

فیس‌بوک از لابی‌گری برای رفع موانع قانونی پروژه‌ی لیبرا استفاده می‌کند

فیس‌بوک در حال همکاری با شرکت FS Vector برای لابی‌گری در رابطه با پروژه‌ی لیبرا در میان قانونگذاران بوده تا واکنش‌های منفی نسبت به این پروژه را کاهش دهد

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت فیس‌بوک برای پیشرفت و توسعه‌ی هرچه سریع‌تر پروژه‌ی رمزارز لیبرا(Libra) از هیچ کمک خارجی دریغ نمی‌کند. در همین راستا اخیرا گزارش شده که فیس‌بوک در حال همکاری با شرکت مشاوره‌ای FS Vector است تا بتواند نگرانی‌های مربوط به قانون‌گذاری و مسائل پیرامون آن را تا حدود رفع کند.

لابی‌گری برای رفع موانع

 کمپانی بزرگ فیس‌بوک به تازگی یک شرکت مستقر در واشنگتن را به خدمت گرفته تا بتواند با لابی‌گری‌های خود به واکنش‌های منفی پیرامون معرفی پروزه‌ی رمزارزی لیبرا(Libra) پایان دهد.

براساس گزارشاتی که روز ۲۶ام آگوست منتشر شده‌اند، این غول رسانه‌های اجتماعی جهان در حال همکاری با شرکت FS Vector می‌باشد. FS Vector یک شرکت مشاوره‌ای است که در زمینه‌ی انطباق قانونی، سیاست‌های عمومی و استراتژی‌های تجاری صنعت مالی، رمزارزها، بلاک‌چین و خدمات تخصصی مالی فعالیت دارد.

حساب‌کابری FS Vector نزد فیس‌بوک

براساس گزارشات مذکور، اسناد ثبت شده‌ی شرکت فیس‌بوک که به کنگره‌ی ایالات متحده نیز ارائه شده‌اند، حاکی از آن‌ است که این شرکت برای رفع «برخی مسائل مربوط به سیاست‌های بلاک‌چین» از FS Vector کمک خواسته است.

برجسته‌ترین حساب فیس‌بوک در واقع به جان کالینز(John Collins) همکار FS Vector، ریاست سابق بخش سیاست‌های بین‌المللی در یکی از شرکت‌های تابعه‌ی انجمن بانکداران آمریکا با نام انجمن بانکداری برای مبادلات و امور مالی تعلق دارد.

پیش از این، آقای کالینز در «کمیته‌ی امنیت ملی و امور دولتی سنا در ایالات متحده» مشغول به کار بوده است، و همچنین اولین تحقیقات کنگره در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۳ را نیز بر عهده داشته است.

تردید‌های مداوم

به گزارش کوینیت، جدید‌ترین فصل از روند دقیق بررسی برنامه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک توسط قانون‌گذاران ایالات متحده، شامل دیدار با مقامات و قانون‌گذاران مالی سوئیس بوده است. گرچه این دیدار‌ها موفقیت‌آمیز بوده و به گفته‌ی مقامات آمریکا باعث «افزایش آگاهی پیرامون وضعیت فعلی پروژه‌ی لیبرا شده است»، اما در نهایت منجر به کاهش نگرانی‌های فعلی نشده است.

کشور سوئیس توسط فیس‌بوک به عنوان مقر اصلی انجمن لیبرا(کنسرسیوم غیردولتی مستقل که برای پیشبرد برنامه‌های مرتبط با توکن لیبرا ایجاد شده) انتخاب شده است.

آقای دیوید مارکوس(David Marcus) رئیس سرویس کیف‌پول رمزارزی شرکت فیس‌بوک با نام کالیبرا(Calibra) طی جلسه‌ی دادرسی اواسط ماه جولای که با حضور نمایندگان ایالات متحده برگزار شد، مدعی بود که این انتخاب(انتخاب سوئیس به عنوان مقر اصلی انجمن لیبرا) به دلیل «اجتناب از قوانین و یا نظارت‌‌ها» نبوده است. وی در عوض استدلال کرد که صلاحیت این حوزه‌ی قضائی به عنوان یک مرکز بین‌المللی بوده که منجر شده به عنوان یک پایگاه انتخاب شود.

پس از دیداد مقامات رسمی و محلی دولت سوئیس با اعضای کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده در هفته‌ی گذشته، آن‌ها بار دیگر اعلام کرده‌اند همچنان در رابطه با این موضوع که «یک شرکت بزرگ مرتبط با فناوری بخواهد ارز جهانی جایگزین با کنترل خصوصی عرضه کند» بسیار نگران هستند.

نظر شما در رابطه با فعالیت‌های اخیر فیس‌بوک در راستای توسعه و عرضه‌ی هرچه سریع‌تر لیبرا چیست؟ آیا نگرانی مقامات و قانون‌گذاران پیرامون این پروژه‌ی رمزارزی بجاست و باید با احتیاط در رابطه با لیبرا تصمیم گرفت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا