اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت خرده فروشی Walmart قصد معرفی یک رمزارز پایدار را دارد

انتظار می‌رود شرکت‌های FAANG(شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی تکنولوژی مثل آمازون، فیسبوک و...) به زودی رمزارزهای خود را معرفی کنند؛ ولی آیا آن‌ها شانسی برای رقابت با بیت‌کوین دارند؟

نکات برگزیده مطلب
  • انتشار اطلاعیه‌ی ثبت امتیاز برای رمزارز پایدار توسط فروشگاه زنجیره‌ای چند ملیتی Walmart با واکنش‌های مخالف گسترده‌ای مواجه شده است. به‌نظر می‌رسد این رمزارز با رمزارز پایدار فیسبوک با نام Libra رقابت خواهد کرد.

دنی اسکات(Danny Scott)، مدیر ارشد اجرایی در صرافی انگلیسی CoinCorner انتظار دارد که شرکت‌های FAANG(شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی تکنولوژی همانند آمازون، فیسبوک و…) بیشتری پیش از پایان سال 2020 امتیاز رمزارز مجازی مختص به خود را به ثبت خواهند رساند. وی در رابطه با ثبت رمزارز Walmart اظهار داشت:

پس از اعلام خبر انتشار رمزارز فیسبوک در ماه ژوئن، یقینا ورود Walmart به حوزه‌ی رمزارزی عجیب نیست. در حقیقت انتظار داریم شرکت‌های بیشتری برای ثبت امتیاز ارائه‌ی رمزارز خود در ماه‌های آینده اقدام کنند. Danny Scott

ارز دیجیتالی Walmart می‌تواند به خانواده‌های کم‌ درآمد کمک کند

نواوری ثبت شده Walmart نزد اداره‌ی ثبت نوآوری و علایم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا(United States Patent and Trademark Office) «ایجاد یک واحد ارز دیجیتالی از طریق ارتباط یک واحد پولی به یک ارز معمولی» را توصیف می‌کند.

این شرکت ادعا می‌کند که رمزارزهای پایدار می‌توانند به یک وسیله‌ی کارآمد‌ برای انجام معاملات خانواده‌های کم درآمد تبدیل شوند. Walmart اعلام کرد: «خانواده‌های کم درآمدی که توانایی استفاده از خدمات گران سیستم بانکی را ندارند، ممکن است روش جایگزینی برای مدیریت دارایی نزد یک موسسه در اختیار داشته باشند که می‌تواند نیاز‌های روزمره مالی و کالای آن‌ها را تامین کند.»

رمزارز Walmart با بیت‌کوین رقابت نمی‌کند

آقای اسکات با اشاره به جنبه‌ی تبلیغاتی ورود شرکت‌های جهانی بزرگ به حوزه‌ی رمزارزی، انتشار رمزارز پایدار را به عنوان «اتلاف زمان و منابع برای این شرکت‌ها» توصیف کرد، وی اظهار داشت تعدادی رمزارز پایدار وجود دارند که «دقیقا همان وظیفه را انجام می‌دهند» و انتشار رمزارز توسط Walmert یا فیسبوک «ویژگی جدیدی را ارائه نمی‌کند.»

مدیرعامل CoinCorner با ابراز امیدواری نسبت به این که برند تجاری این شرکت‌ها به آن‌ها کمک کند تا به انتخاب پیش‌فرض تبدیل شوند، اظهار داشت:

ما نسبت به خطراتی که انتشار «رمزارز فیسبوک»، «رمزارز Walmart» و یا رمزارز شرکت بزرگ دیگری برای بیت‌کوین ایجاد می‌کند اطمینان نداریم. بزرگی برند تجاری شرکت‌های منتشر کننده‌ی رمزارزها اهمیتی ندارد، تا زمانی که یک سازمان مرکزی کنترل رمزارز را به‌دست دارد، رقیب بیت‌کوین محسوب نمی‌شوند. Danny Scott

آیا انتشار رمزارز توسط دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی تکنولوژی نیز پیگیری خواهد شد؟ آیا شرکت‌های بزرگ، حوزه‌ی رمزارزی را به عنوان عرصه‌ی جدیدی برای رقابت در نظر گرفته‌اند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا