اخبار داخلیاخبار و مقالات

دبیر شورای عالی فضای مجازی: دولت نهاد تصمیم‌گیرنده در رابطه با رمزارزها است

سید ابوالحسن فیروز آبادی گفت که در حال حاضر تمامی تصمیم‌گیری‌ها در خصوص رمزارزها به عهده‌ی دولت بوده و باید منتظر اعلام نتیجه باشیم

نکات برگزیده مطلب
  • سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی به تازگی اعلام نموده که در حال حاضر تمامی تصمیم‌گیری‌های مربوط به حوزه‌ی رمزارزی بر عهده‌ی دولت است. وی همچنین توضیح داد در داخل دولت وزارتخانه‌هایی مسئول بخش «رمزارز» هستند که برخی از آنها با یکدیگر بر روی موضوعات اقتصادی صنعت رمزارزی به خصوص اتلاف انرژی فرایند ماینینگ، اختلافاتی دارند.

سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود با بیان اینکه مسئولیت تصمیم‌گیری در حوزه‌ی رمز‌ارزها با دولت است، گفت «مرکز ملی فضای مجازی در حوزه‌ی رمزارزها مسئولیت‌هایی داشت و در همین راستا نیز بررسی‌ و پژوهش‌هایی در خصوص کاربردها و چالش‌های صنعت رمزارزی به خصوص در زمینه‌ی اقتصادی و بانکی انجام داد، اما در حال حاضر تمامی تصمیم‌گیری‌ها در خصوص رمزارزها به عهده‌ی دولت است و باید منتظر اعلام رویکرد دولت در این بخش بود.

فیروز آبادی

رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به نظرات وزارتخانه‌های مسئول در حوزه رمزارزی گفت:

در داخل دولت وزارتخانه‌هایی مسئول بخش «رمزارز» هستند که برخی از آنها با یکدیگر بر روی موضوعات اقتصادی صنعت رمزارزی به خصوص اتلاف انرژی فرایند ماینینگ، اختلافاتی دارند و باید کمیسیون اقتصادی دولت با بررسی و جمع‌بندی، شرایط فعالیت این صنعت را اعلام کند تا در صورت موافقت با وضعیت استفاده از رمزارزها و استخراج آنها، زیرساخت‌ها و مقررات مناسب تهیه شود. سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی

فیروز آبادی همچنین تاکید کرد «رمزارزها یک واقعیت هستند که با سرعت در جهان و نظام‌های اقتصادی در حال نفوذ و گسترش می‌باشند؛ باید این پدید را به عنوان یک حقیقت بپذیریم و سپس دولت به عنوان تصمیم‌گیر کشور نسبت به واکنش و اعلام نظر درباره‌ی آن اقدام کند چرا که عدم احساس مسئولیت در این بخش مشکلاتی جدی را به دنبال خواهد داشت و نیاز است تا از طریق مقررات گذاری مناسب، پدیده ارزهای رمزنگار ساماندهی شود.

گفته‌های آقای فیروز آبادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما رویکرد دولت در رابطه با صنعت رمزارزی چه خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا