اخبار داخلیاخبار و مقالات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ضوابط شرعی بیت‌کوین در کمیته فقهی بررسی می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی گفت مجلس برای ارائه‌ی تعریف دقیقی از این صنعت ورود کرده تا افراد طبق چارچوب و مقررات عمل کنند

نکات برگزیده مطلب
  • محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه‌ی ضوابط فقهی و شرعی موضوع بیت‌کوین و صنعت رمزارزی در «کمیته فقهی سازمان بورس» و «کمیته فقهی بانک مرکزی» خبرداد.

اظهارات محمدرضا پورابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی داورانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تصریح بر خلاءهای قانونی و آیین‌نامه‌ای در حوزه‌ی بیت‌کوین و رمزارز به تازگی اعلام نموده که «مجلس برای ارائه‌ی تعریف دقیقی از این صنعت ورود کرد تا افراد طبق چارچوب و مقررات عمل کنند.»

محمدرضا پورابراهیمی ایران بیت‌کوین ماینینگ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی روند تولید ارز دیجیتال در کشور و ورود به ارز دیجیتالی توسط دیگران در مجلس گفت:

توصیه‌ی ما به فعالان اقتصادی این است که منابع خود را برای ارز دیجیتالی که دیگران در پیام رسان‌ها تولید می‌کنند، صرف نکنند چراکه علاوه بر ریسک بالا امکان پاسخگویی نیز وجود ندارد. محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

 

نرخ برق مصرفی دلیل ورود دولت به مسئله‌ی بیت‌کوین

پور ابراهیمی همچنین در ادامه، نرخ برق مصرفی ماینرها را اصلی‌ترین عامل ورود دولت به این حوزه دانست و گفت «نرخ برق مصرفی برای واحدهای تولید در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا به‌شدت پایین است و این باعث شده ظرفیتی تحت عنوان «بهشت ماینرها» در ایران ایجاد شود و سرمایه‌گذاران به این فعالیت تشویق شوند».

این نماینده مجلس متذکر شد :

البته به دلیل اهمیت موضوع، امکان سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزآوری برای کشور و لزوم دور زدن تحریم‌ها بر اساس ظرفیت‌های دیجیتال تاکید ما بر انجام این فعالیت است. محمدرضا پورابراهیمی داورانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید نرخ برق مصرفی را برای این مجموعه‌ها متناسب با قیمت‌های صادراتی حاصل از محل تولید ارز تنظیم کند، گفت «این کار ضمن ایجاد حاشیه سود مناسب برای فعالان این عرصه از مصرف برق با هزینه پایین نیز جلوگیری خواهد کرد».

وی همچنین عنوان کرد:

قرار است ضوابط فقهی و شرعی این موضوعات در کمیته‌ی فقهی سازمان بورس و کمیته فقهی بانک مرکزی بررسی شود محمدرضا پورابراهیمی داورانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

این نماینده مجلس از تدوین و تصویب آیین‌نامه‌ی دولت در ارتباط با این موضوع خبرداد و گفت «قرار است دولت آیین‌نامه‌ای را به زودی تدوین و ابلاغ کند. البته مجلس نیز در این خصوص اظهارنظر خواهد کرد تا مغایرتی با سایر قوانین نداشته باشد».

پور ابراهیمی در پایان یادآور شد که «فرایند ماینینگ می‌تواند در هر جایی اجرایی شود لذا اگر این ساماندهی و قانونمند‌سازی صورت نگیرد ما شاهد بروز پدیده قاچاق و فعالیت‌های زیرزمینی این بخش خواهیم بود».

گفته‌های آقای پورابراهیمی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ با وجود موافقت دولت در زمینه‌ی قانونی شدن صنعت ماینینگ، چه چیز باعث شده تا همچنان شاهد عدم آزادی فعالیت‌های مرتبط با این صنعت باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام
    چرا چرت و پرت های این مردک بیسواد رو پخش میکنید.
    هرکی که هر اراجیفی بنویسه که لزوما نباید انتشار پیدا کنه که.
    به این مردک باید گفت فعالان اقتصادی ارزهاشون رو کجا سرمایه گزاری کنن.خوبه توی موسسات مالی و اعتباری که پول مردم رو چاپید و حتی پاسخگو نیستند که چه غلطی کردند! سرمایه گزاری کنن ؟
    و یا بانک بزارن که مسوولین اختلاس کنن؟
    کمیته فقهی بانک مرکزی!!!!! این دیگه چیه؟لابد از قبل برای سهم امام و زکات و فطریه و خمس و صد تا کوفت و زهر مار دیگه دارن برنامه ریزی میکنن؟!

    1. اگر مردم از فلسفه‌ی رمزارزها و طرز کارکرد بلاکچین سر در بیارن کسی نمی‌تونه ازشون سوء استفاده کنه دوست من؛ حرص نخور 😊 هر کس هر چی بخواد می‌تونه بگه و برنامه‌ریزی کنه برا خودش. بلاکچین راه غیرمتمرکز‌سازی رو میره.

    2. ما گفته‌های مسئولین رو منتشر می‌کنیم که فعالان این صنعت بدونن مسئولین مورد اعتماد اونا دارن چه تصمیماتی رو براشون میگیرند. اینکه کاربر بخواد طبق این گفته‌ها عمل کنه یا راه غیرمتمرکز خودش رو در پیش بگیره، به خود کاربر بستگی داره.
      البته همیشه باید یادمون باشه که این یک صنعت غیرمتمرکزه(شما کار خودتو بکن)

دکمه بازگشت به بالا