اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت‌کوین یک شاخص نشان دهنده‌ی تنش‌های ژئوپلتیک و فرا منطقه‌ای است

محققان بر این باورند که بیت‌کوین می‌تواند برخلاف دارایی‌های دیگر، تنش‌های فرا منطقه‌ای را پیش‌بینی کند

نکات برگزیده مطلب
  • نیکولاس کولاس(Nicholas Colas) یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقات بازار DataTrek Research بر اساس تازه‌ترین تحقیقات خود اعلام نموده که رمزارز بیت‌کوین(BTC) می‌تواند تنش‌های ژئوپلتیک و جغرافیایی را پیش‌بینی کند، بر همین اساس قیمت این دارایی طی افزایش عدم قطعیت و آشفتگی مالی پس از درگیری‌های هنگ‌کنگ، به شدت دچار نوسان شده است.

بیت‌کوین، شاخص تنش‌های ژئوپلتیک

 نیکولاس کولاس(Nicholas Colas) یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقات بازار DataTrek Research اخیرا اعلام نموده که رمزارز بیت‌کوین(BTC) یک شاخص نشان دهنده‌ی آشفتگی ژئوپلتیکی است.

bitcoin png

در مصاحبه‌ی اخیر وی که روز ۱۴ام آگوست منتشر شده است، آقای کولاس ادعا کرد که بیت‌کوین یکی از معدود دارایی‌های است که اعتراضات هنگ‌کنگ و در پی آن خروج سرمایه‌ی محلی را پیش‌بینی کرده بود.

زمانی که از وی پرسیده شد آیا بیت‌کو‌ین یک دارایی امن و محلی برای ذخیره ارزش است، وی پاسخ داد:

ما قطعا شاهد این موضوع هستیم، و در مورد اعتراضات هنگ‌کنگ و خروج حجم زیادی از ارز با خارج از این منطقه مطمئن هستیم، و بیت‌کو‌ین یکی از چند دارایی موجود بود که در واقع توانسته بود این عدم قطعیت و آشفتگی مالی را پیش‌بینی کند. دارایی‌های دیگر دچار تغییر زیادی نشده بودند، اما بیت‌کوین تغییرات زیادی را به نمایش گذاشت. Nicholas Colas

صحبت‌های وی در واقع با آنچه پیتر تچیر(Peter Tchir) یکی از افراد فعال در Forbes و مدیر اجرایی سابق بانک Deutsche Bank به تازگی اعلام کرده بود، به نوعی هم راستا و هم جهت بود. تچیر اخیرا در مقاله‌ای نوشت که بیت‌کوین یک شاخص برجسته است که تنش‌های پنهان ژئوپلتیک را نمایان می‌کند.

 

بیت‌کوین همچنان یک دارایی جدید و بسیار نوسانی است

در ادامه از وی پرسیده شد که قیمت بیت‌کو‌ین تا ۲۰ هزار دلار هم افزایش یافته بود، آیا تضمینی وجود دارد که این سقوط بزرگ دوباره رخ ندهد؟ آقای تچیر توضیح داد که «در واقع، بیت‌کوین یک دارایی جدید و بسیار بی‌ثبات است، بنابراین چنین مواردی دوباره رخ خواهد داد».

طبق گزارشاتی که خبرگزاری‌های داخلی هنگ‌کنگ منتشر شده است، به دلیل افزایش تنش‌های سیاسی و عدم قطعیت، تقاضا برای خرید بیت‌کوین به شدت افزایش یافته و این دارایی به عنوان یک محل ذخیره‌سازی ارزش مطمئن مبادله می‌شود.

نظر شما در رابطه تحقیقات آقای نیکولاس کولاس چیست؟ آیا رمزارز بیت‌کو‌ین می‌تواند وقایع و تنش‌های ژئوپلتیک را پیش‌بینی کرده و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا