اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مارک یوسکو: روند سهمی‌وار فعلی بیت‌کوین به سمت ۳۰ هزار دلار در حرکت است

مدیرعامل شرکت Morgan Creek پیش‌بینی کرد که روند افزایشی فعلی به سطوح قیمت ۳۰ هزار دلاری ختم خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • مارک یوسکو(Mark Yusko) مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی Morgan Creek Capital Management اخیرا با اشاره به اینکه رمزارز بیت‌کوین(BTC) از اوکتبر ۲۰۱۸ تا به امروز از لحاظ عملکرد بهترین دارایی بوده است، توضیح داد که اکنون در یک روند حرکتی سهمی‌وار جدید قرار گرفته‌ایم که نهایتا به سطوح قیمت ۳۰ هزار دلاری برای این رمزارز ختم خواهد شد.

برای بیت‌کوین ۳۰ هزار دلاری آماده باشید!

قیمت رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) یک بار دیگر از مرز ۱۲ هزار دلار رد شده است و چرخه‌ی فعلی بازار می‌تواند می‌تواند با ادامه‌ی این روند به یک رکورد قیمت جدید برسد. آقای مارک یوسکو(Mark Yusko) مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی Morgan Creek Capital Management در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود تاکید که رمزارز بیت‌کوین از اوکتبر ۲۰۱۸ تا به امروز از لحاظ عملکرد بهترین دارایی بوده است.

وی در مصاحبه‌‌ی تلویزیونی اخیر خود اعلام نموده:

من فکر می‌کنیم که ما در روند حرکتی سهمی‌وار بعدی قرار داریم. این روند احتمالا قبل از شروع اصلاحات ارزش بعدی، ما را به سطح قیمت ۳۰ هزار دلاری می‌رساند. Mark Yusko

او در صحبت‌های خود اشاره می‌کند که قیمت بیت‌کوین از اکتبر ۲۰۱۸ تا به امروز بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است، در حالی که بازار سهام در بازه‌ی زمانی مشابه تقریبا بدون تغییر بوده است. آقای یوسکو که پیش‌تر یک صندوق اعطای وام را اداره می‌کرد، به همین گفته‌ها بسنده نکرد و توضیح داد که «مسیر بیت‌کوین برای رسیدن به رقم ۱۰۰ هزار دلاری تا سال ۲۰۲۱ واقعا مسیری ساده و دست یافتنی است».

قیمت ۱۰۰ هزار دلاری برای بیت‌کوین در واقع یک افزایش ارزش ۷۳۳ درصدی طی چند سال آتی است، روندی که در رابطه با دیگر کلاس‌های دارایی به هیچ عنوان قابل تصور نیست.

لازم به ذکر است پیش‌بینی جهش قیمت آقای یوسکی در واقع تهاجمی‌ترین پیش‌بینی انجام شده برای قیمت بیت‌کوین تا به امروز نیست. آقای تیم درپر(Tim Draper) یک میلیاردر و سرمایه‌گذاری محبوب، اخیرا قیمت ۲۵۰ هزار دلاری را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده و اعلام نموده که این رمزارز طی چند سال آینده به این سطوح قیمت خواهد رسید. آقای درپر انتظار دارد که با سرعت و وضعیتی که مهندسی در حال کار بر روی مسائل مقیاس‌پذیری بیت‌کوین هستند، این رمزارز پیشرو می‌تواند طی کمتر از دو سال به عنوان یک ارز رایج برای خرید‌های روزمره بین مردم جایگزین دلار آمریکا شود.

 

فشار‌های اقتصادی منجر به افزایش ارزش بیت‌کوین می‌شود

رمزارز بیت‌کوین هم از دیدگاه فاندامنتال و هم از دید فنی بسیار جذاب به نظر می‌رسد، زیرا کاتالیزور‌هایی همچون پذیرش موسسات بزرگ و جهش‌های قیمتی باعث هرچه سریع‌تر شدن روند افزایش ارزش این رمزارز خواهند شد. صنعت رمزارزی همچنین می‌تواند از اقتصاد جهانی ضعیف نیز بهره ببرد، یک روند عدم اطمینان که باعث خواهد شد سرمایه‌گذاران به سمت بیت‌کوین حرکت کنند.

به عنوان مثال، ایالات متحده و چین هنوز اختلافات تجاری خود را حل نکرده‌اند و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که این دو کشور بتوانند در رابطه با این موضوع به یک توافق برسند. در همین حین، برخی از تحلیل‌گران عنوان کرده‌اند که اتحادیه‌ی اروپا نیز در یک «رکود خفیف» به سر می‌برد، در حالی که ایالات متحده نیز به سمت وضعیت مشابهی در حرکت است.

آقای یوسکو معتقد است که این وضعیت برای بازار سهام بسیار ناهنجار و خطرناک می‌باشد. وی اعلام نموده که در حال حاضر سهام‌ «بیش از حد معمول ارزش‌گذاری شده» و هرگونه کاهش نرخ بهره در آینده نشانه‌‌ی اقتصاد ضعیف خواهد بود، نه اقتصاد قوی و مستحکم.

همانطور که آقای آنتونی پمپلیانو(Anthony Pompliano) اشاره کرده است، بیت‌کوین نه تنها توانسته از لحاظ عملکرد مناسب بازار سهام را پشت سر بگذارید، بلکه توانسته به عنوان محل ذخیره‌سازی ارزش رقیب اصلی خودش یعنی طلا را مغلوم کند.

وی در رابطه با این موضوع اظهار نموده:

Anthony Pomplianoقیمت بیت‌کوین در ماه می بیش از ۵۵ درصد افزایش یافت، اما جالب‌تر این بود که دارایی‌های دیگر دچار یک روند نزولی بودند، به عنوان مثال سهام S&P 500‌ حدود ۰.۹ درصد و ارزش طلا نیز حدود ۰.۸ درصد کاهش یافت. این بدان معناست که هرچه بازار سهام و طلا جذابیت خود را از دست می‌دهد، بیت‌کوین به محبوبیت بیشتری دست می‌یابد. Anthony Pompliano

البته آقای یوسکو برای پیش‌بینی ۳۰ هزار دلاری خودش یک چهارچوب زمانی مشخص ارائه نکرد. با این حال، آقای مایک نووگراتز(Mike Novogratz) یکی از افراد کهنه‌کار وال‌استریت اعلام نموده که انتظار دارد بیت‌کوین برای مدتی در محدوده‌ی قیمت ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار باقی بماند.

گفته‌های آقای یوسکو رو چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا روند صعودی فعلی بیت‌کوین به سطح قیمت ۳۰ هزار دلاری ختم خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا