اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

احتمال راه‌اندازی رمزارزی شبیه به رمزارز بانک جی‌پی مورگان توسط بانک گلدمن ساکس

مدیر عامل گلدمن ساکس معتقد است که با ورود کاربران به حوزه‌ی رمزارزها بانک‌ها باید دست به نوآوری بزنند وگرنه از بین خواهند رفت

نکات برگزیده مطلب
  • دیوید سولومن(David Solomon)، مدیر عامل گلدمن ساکس(Goldman Sachs) در روز ۲۷ ژوئن به روزنامه France’s Les Echos گفت که این موسسه تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه‌ی توکنیزه کردن دارایی‌ها به عمل آورده است.

دیوید سولومن اظهار داشت که معتقد است سیستم‌های پرداخت جهانی در راستای رمزارزهای پایدار(رمزارزهایی که توسط دارایی‌های فیات همانند دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند) قرار می‌گیرند و گلدمن ساکس پتانسیل رمزارزها را ارزیابی می‌کند. اگرچه سولومن مذاکرات گلدمن ساکس با فیسبوک را در زمینه‌ی رمزارز «Libra» و کیف پول «Calibra» را تایید  نکرد، وی اظهار داشت گلدمن ساکس حوزه‌ی رمزارزی را جالب ارزیابی می‌کند.

وی در پاسخ به این‌که آیا گلدمن‌ساکس از اقدام JPMorgan Chase در انتشار ارز مجازی پیروی خواهد کرد، اظهار داشت:

فکر می‌کنم تمامی موسسات مالی بزرگ در سراسر جهان به پتانسیل توکنیزه کردن، رمزارزهای پایدار و پرداخت‌های آسان توجه می‌کنند. David Solomon

سولومن در مصاحبه‌ی دیگری پیش‌بینی کرد که رویکرد قانون‌گذاران در مقابل ارزهای مجازی تغییر خواهد کرد، اما فکر نمی‌کند گسترش حوزه‌ی رمزارزی موجب تعطیلی بانک‌ها شود. وی افزود:

مسلما «بانک‌ها» باید تکامل یابند ، زیرا معامله‌گران به سیستم دیگری ملحق شده و سود‌آوری کاهش می‌یابد. اما دلایل بسیاری برای نوآوری بانک‌ها وجود دارد، زیرا در غیر این صورت ناپدید خواهند شد. David Solomon

سولومن پیشنهاد کرد که غول‌های فن‌آوری همانند فیسبوک مایل به ارائه‌ی خدمات با حذف محدودیت‌های قانونی بانک‌ها هستند، احتمال بالایی وجود دارد که با وجود پتانسیل رمزارزها و مشارکت کاربران به موسسات مالی تبدیل شوند.

گزارش‌های مختلفی در هفته‌ی جاری نشان دادند که موسسه مالی JPMorgan Chase قصد دارد رمزارز خود را تا پایان سال جاری منتشر کند.

سولومن در ماه آوریل برنامه‌ی افتتاح میز معاملاتی توسط گلدمن ساکس را انکار کرده بود.

اظهارات اخیر مدیر عامل گلدمن ساکس چه چیزی را نشان می‌دهد؟ آیا حوزه‌ی رمزارزی در نهایت موجب تعطیلی بانک‌ها خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا