اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

چانگ‌پنگ ژائو: چه کسی گفته که Libra برای صنعت رمزارزی مضر است؟

مدیرعامل صرافی بایننس عقیده دارد که با کنار گذاشتن بدبینی نسبت به پروژه‌های رمزارزی شرکت‌های بزرگ باید اول بگذاریم تا همه‌ی آن‌ها وارد فضای رمزارزها شوند چون آن‌ها باعث پذیرش هر چه بیشتر رمزارزها خواهند شد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس با انتشار یک پست توییتری در روز ۲۲ام ژوئن از کاربران پرسید: «چه کسی گفته که رمزارز لیبرا برای صنعت رمزارزی مضر است؟» و در ادامه خودش پاسخ داد که قبل از این صحبت‌ها بهتر است که همه ابتدا وارد صنعت رمزارزی شویم. وی معتقد است که عرضه‌ی Libra مزایای بی‌شماری از جمله پذیرش گسترده‌ی صنعت رمزارزی را به همراه خواهد داشت.

 

ماهیت متمرکز رمزارز شرکت فیس‌بوک که Libra نام دارد را فراموش کنید، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در این رمزارز و همچنین دیگر مشکلات و مسائل مربوط به آن را فراموش کنید؛ زیرا آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس در جدید‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که همه باید ابتدا وارد صنعت رمزارزی شوند.

facebook libra

لیبرا برای فضای رمزارز مضر نیست؟

آقای چانگ‌پنگ ژائو با انتشار یک پست توییتری در روز ۲۲ام ژوئن از کاربران پرسید: «چه کسی گفته که رمزارز لیبرا برای صنعت رمزارزی مضر است؟» و در ادامه خودش پاسخ داد که قبل از هر چیزی بگذارید که ابتدا همه وارد صنعت رمزارزی شوند.[تابعد…]. از صحبت‌های آقای ژائو اینگونه می‌توان برداشت کرد که از نظر او Libra در واقع می‌تواند یک رویداد خوب برای صنعت رمزارزی باشد. از همین رو، ما نیاز داریم که اختلافات مربوط به لیبرا را کنار بگذاریم، زیرا مسلما این رمزارز می‌تواند گسترش و پذیرشی که صنعت رمزارزی به شدت نیازمند آن است را در اختیارش بگذارد.

اخبار مربوط به انتشار نقشه‌ی راه(WhitePaper) لیبرا که نشان می‌داد این رمزارز در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد، آنقدر کافی بود که باعث به راه‌انداختن بحث و جدل در سراسر اینترنت شود. در فضای رمزارزی تعدادی از کاربران از جمله آقای ژائو سریعا به این نکته اشاره کردند که این رمزارز نیازی به فرایند‌های شناخت مشتری یا KYC ندارد، زیرا شرکت فیس‌بوک در حال حاضر مشخصات فردی شما از جمله نام، آدرس و تقریبا هرچیز لازم دیگری که حتی خودتان از آن خبر ندارید را در اختیار دارد. و حالا، به نقطه‌ای رسیدیم که احتمالا فیس‌بوک از کیف‌پول شما نیز خبرخواهد داشت و احتمالا از شما درخواست می‌کند تا مشخصات کاربری خودتان را به این آدرس‌های کیف‌پول مرتبط کنید، کاری که باعث به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران خواهد شد.

 

بیش از ۲ میلیارد کاربرد پلت‌فرم فیس‌بوک می‌تواند باعث افزایش سرعت پذیرش صنعت رمزارزی شود

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که آقای ژائو و برخی دیگر از کاربران فضای رمزارزی چشم خود را بر روی اینگونه مسائل بسته‌اند و تصمیم‌گرفته‌اند که تنها به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنند. اعتقاد عمومی بر این است که ۲ میلیارد کاربر فعال در پلت‌فرم‌های تحت مالکیت شرکت فیس‌بوک از جمله Instagram، نرم‌افزار پیام‌رسان WhatsApp و همچنین خود پلت‌فرم فیس‌بوک می‌تواند مزایای بی‌شماری را برای صنعت رمزارزی به همراه داشته باشند؛ همچنین فکر می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود میلیون‌ها نفر درگیر دارایی‌های دیجیتال شده و پس از آن توجه‌ی بیشتری به سمت اینگونه دارایی‌های جذب شود.

از سوی دیگر، آقای ژائو همراه با آخرین اظهار نظرات خود باید به موارد دیگری نیز اشاره می‌کرد. به عنوان مثال یک کاربر توضیح داده است که راه‌اندازی Libra می‌تواند منجر به مرگ رمزارزهای ثانویه شود. آقای ژائو نیز در پاسخ به این ادعا اظهار داشت «زمانی که ارزش بیت‌کوین به کمتر از ۳ هزار دلار رسید هم چنین حرف‌هایی گفته می‌شد، با این حال ببینید که این رمزارز که بیشترین سرمایه‌ی در حال گردش بازار را دارد امروز به کجا رسیده است».چانگ‌پنگ ژائو

نگرانی‌های بیشتر در رابطه با راه‌اندازی Libra

کاربر دیگری اظهار داشت که باید به این واقعیت نیز توجه کرد که ورود حجم گسترده‌ای از کاربران تازه‌وارد به فضای رمزارزی به طور بالقوه باعث آسیب‌های زیادی خواهد شد. از نظر او، کاربران تازه وارد ممکن است شروع به نقض اطلاعات مالی کنند؛ از این رو باید توجه‌ی بیشتری به Libra داشته باشیم، زیرا می‌تواند بیش از اینکه برای صنعت رمزارزی مفید واقع شود، به آن آسیب بزند.

آقای ژائو در پاسخ به این ادعا نیز توضیح داد:

شما می‌توانید تصور کنید که همه قانون را زیر پا می‌گذارند، اما لطفا براساس تصورات خودتان یا جرم‌هایی که هنوز اتفاق نیوفتاده است، در رابطه با آن‌ها قضاوت نکنید. Changpeng Zhao

نظر شما در رابطه با اظهارات آقای ژائو چیست؟ عرضه‌ی رمزارز لیبرا چه تاثیری بر بازار‌های رمزارزی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Zycrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا