اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آیا رمزارزهای ثانویه می‌توانند بیت‌کوین را پشت سر بگذارند؟

بیت‌کوین در حال حاضر ۶۵ درصد بازار رمزارزی را در اختیار دارد، اما برخی معتقد‌اند که این وضعیت به زودی دچار تغییر خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه طی دوره‌ی صعودی سال ۲۰۱۶ تا اوایل ۲۰۱۸،  تسلط بیت‌کوین بر بازار رمزارزی از ۹۰ درصد تا مرز ۳۳ درصد کاهش یافت و رمزارزهای ثانویه توانستند حجم زیادی از سهم بازار را به دست بگیرند، اما امروز شاهد آن هستیم که بیت‌کوین توانسته باز هم بیش از ۶۵ سهم بازار را از آن خود کند. برخی معتقد‌اند که این روند به زودی پایان می‌یابد و رمزارزهای ثانویه در نهایت از بیت‌کوین پیشی خواهند گرفت.

تسلط بیت‌کوین در حال کاهش است

علیرغم این واقعیت که بیت‌کوین(BTC) رمزارز پیشرو در صنعت رمزارزی محسوب می‌شود، رمزارزهای ثانویه و یا دیگر دارایی‌های دیجیتال شناخته شده، در طول سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ نیز دچار جهش قیمت شده بودند. در واقع، طی دوره‌ی صعودی سال ۲۰۱۶ تا اوایل ۲۰۱۸،  تسلط بیت‌کو‌ین بر بازار رمزارزی از ۹۰ درصد تا مرز ۳۳ درصد کاهش یافت و رمزارزهای ثانویه توانستند حجم زیادی از سهم بازار را به دست بگیرند.

رمزارزهای ثانویه بیت‌کوین

این روند به دلایل مختلفی از جمله پذیرش رمزارزها، انقلاب ICOها و رشد گسترده‌ی پروژه‌های رمزارزی قدیمی‌تری همچون ریپل(XRP) و اتریوم(ETH) تشدید شد.

اما در روند صعودی اخیر قیمت بیت‌کوین، رمزارزهای ثانویه نتوانستند پا به پای این رمزارز حرکت کرده و عملکردی پایین‌تر از آن را به نمایش گذاشتند، و به نوعی تحت فشار‌های افزایش تمرکز بر روی BTC قرار گرفتند. این کاهش قدرت در مقابل بزرگ‌ترین رمزارز بازار باعث شد که تسلط ۵۰ درصدی BTC در زمان افزایش قیمت این رمزارز از ۳۱۵۰ دلار به ۱۳ هزار دلار، بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته و ۶۵ درصد سهم بازار در اختیار بیت‌کو‌ین قرار بگیرد.

با این حال، ممکن است هنوز امیدی برای رمزارزهای ثانویه وجود داشته باشد. طی تجزیه و تحلیل تسلط بیت‌کو‌‌ین که اخیرا توسط بنجامین بلانتس(Benjamin Blunts) صورت گرفته است، رمزارزهای ثانویه ممکن است به زودی عملکردی بهتر نسبت به بیت‌کوین را ارائه دهند. وی در اواسط سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که رمزارز بیت‌کو‌ین تا مرز ۳۵۰۰ دلار نیز کاهش خواهد یافت، روندی که شاهد تحقق آن بودیم.

پست‌های توییتری

همانطور که در نمودار ذیل مشاهده می‌کنید، وی با انتشار یک پست توییتری اظهار نموده که وضعیت تسلط فعلی به زودی توسط یک روند صعودی کلیدی شکسته خواهد شد. آقای بلانتس در ادامه توضیح داد که پس از استفاده از تجزیه و تحلیل موج الیوت(Elliot Wave) متوجه شده که یکی از نمودار‌های تسلط یک ساعته‌ی بیت‌کوین هم اکنون در یک موج نزولی پنج وجهی(five-wave) قرار گرفته و این امر باعث می‌شود طی روزهای آتی شاهد کاهش ارزش باشیم.

وی در نهایت اظهار نموده که «همه‌ی شما می‌دانید که این مسئله به چه معناست». گفته‌های او به این معناست که فصل رمزارزهای ثانویه فرا رسیده و به زودی شاهد آن خواهیم بود که تمام رمزارزها به غیر از BTC، دچار انفجار قیمت و ارزش خواهند شد.

کجا با این عجله؟

علی‌رغم وجود این تجزیه و تحلیل، مبادله‌گرانی در صنعت رمزارزی هستند که فکر می‌کنند رمزارزهای ثانویه به این زودی نمی‌توانند از لحاظ عملکرد و تسلط بازار بر بیت‌کو‌ین غلبه کنند.

پیتر برانت(Peter Brandt) در جدید‌ترین پست توییتری خود اظهار نموده که روند صعودی تسلط BTC احتمالا ادامه خواهد یافت. وی در پست توییتری خود اعلام کرد «دیوانه‌های صنعت رمزارزی که معتقد‌اند رمزارزهای ثانویه از می‌توانند از روند صعودی بیت‌کو‌ین سود ببرند، احتمالا بسیار نا امید خواهند شد». وی برای پشتیبانی از حرف‌های خودش به انفجار و روند صعودی دات‌کام بورس نزدک(Nasdaq) اشاره کرد و توضیح داد که این موج بعدی باعث خواهد شد که «رمزارزهای ثانویه» از بین رفته و «دات‌کام‌هایی با ارزش واقعی دچار انفجار ارزش شوند».

پیتر برانت، پیشگوی رمزارزها

اقای برانت در یک تحلیل دیگر اظهار داشت که ارزش رمزارز شرکت ریپل(XRP) نیز با ۵۰ درصد کاهش قیمت روبرو خواهد شد و تا رقم ۰/۱۶ دلار کاهش خواهد یافت، این درحالیست که بیت‌کوین نیز شاهد یک «اصلاح قیمت ضروری» خواهد بود. چنین رویدادی باعث خواهد شد که سرمایه‌ی در حال گردش رمزارز ریپل به مرز ۷ میلیارد دلار سقوط کند، رقمی که سال گذشته از رسیدن به آن لذت می‌برد.

بیت‌کوین

به نظر می‌رسد که پیتر برانت با اشاره به اینکه مبادله‌ی ریپل در برابر دلار(XRP/USD) طی ۹ ماه گذشته به پایین‌ترین حد خود رسیده است،  این اظهارات کاذب خود را تایید می‌کند. به طور قطع می‌توان گفت که در صورت تداوم این روند، ریپل دچار مشکل خواهد شد. هنوز مشخص نیست که رسیدن به قیمت ۰/۱۶ دلاری توسط چه رویدادی حاصل خواهد شد.

برخلاف دیگر موارد ذکر شده، آقای برانت به طور کلی نسبت به تداوم حضور رمزارزهای ثانویه امیدوار نیست. وی اخیرا به تعدادی از رسانه‌های اعلام نموده که تعجب نخواهد کرد اگر بیش از ۹۵ درصد رمزارزهای ثانویه در طول زمان دچار شکست شوند. وی در رابطه با رمزارزهایی همچون لایت‌کوین و مونرو ابراز امیدواری کرد، اما این تمام ماجرا بود.

نظر شما در رابطه با گفته‌های پیتر برانت و بنجامین بلانتس چیست؟ آیا رمزارزهای ثانویه می‌توانند تسلط بازار را از بیت‌کوین بگیرند و خودشان جایگزین آن شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا