اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

قانون‌گذاران آمریکایی خواستار توقف پروژه‌ی رمزارز Libra‌ هستند

سیاستمداران کنگره‌ی آمریکا قصد دارند در روند توسعه‌ی این پروژه وقفه ایجاد کنند تا بررسی‌های موشکافانه‌تری انجام داده و در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنند

نکات برگزیده مطلب
  • با وجود اینکه تنها یک روز از معرفی رمزارز Libra‌ توسط فیس‌بوک گذشته و این کمپانی به تازگی نقشه‌ی راه(WhitePaper) آن را به همراه اسناد دیگری منتشر کرده است، اما قانون‌گذاران و برخی چهره‌های سیاسی آمریکا خواستار توقف روند توسعه‌ی این پروژه شده‌اند تا بتوانند به بررسی بیشتر آن بپردازند.

برنامه‌ی رمزارزی جاه‌طلبانه فیس‌بوک تنها یک روز پس از اعلام عمومی با بررسی و تحقیقات سفت و سخت قانون‌گذاران روبرو شده؛ تاجایی که حتی یکی از سیاستمداران ارشد دموکرات ایالات متحده خواستار توقف موقت این پروژه شده است. روز سه‌شنبه شرکت فیس‌بوک(Facebook) غول رسانه‌های اجتماعی جهان رسما از رمزارز بومی خودش که Libra‌ نامگذاری شده، رونمایی کرد.

Libra‌ facebook

هدف از این طرح رمزارزی ارائه یک ارز دیجیتال جدید است که پرداخت‌های ساده و کم‌هزینه در سراسر جهان را ممکن می‌سازد، در حالی که توسط یک کنسرسیوم و گروه مشترک از شرکت‌های بزرگ جهان(از جمله مسترکارت، اوبر، پی‌پل و اسپاتیفای) و از طریق انجمن Libra‌ مدیریت خواهد شد.

کمپانی فیس‌بوک در کنار اسناد و مدارک مربوط به این پروژه‌ی رمزارزی یک «نقشه‌ی راه یا WhitePaper» منتشر کرده است که جاه‌طلبی‌های این پروژه را به نمایش می‌گذارد. این درحالیست که سیاستمداران و قانون‌گذاران با مشاهده‌ی مدارک مذکور و اشاره به رسوایی‌های اخیر این کمپانی، سریعا نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.

خانم مکسین واترز(Maxine Waters) عضو دموکراتیک و رئیس کمیته‌ی خدمات مالی داخلی از شرکت فیس‌بوک خواسته تا برنامه‌های اعلام شده‌ی اخیر خود را تا زمانی که قانون‌گذاران بتوانند آن را بررسی کنند، موقتا متوقف کند. وی در بیانیه‌ای که توسط چندین خبرگزاری مطرح منتشر شده، اعلام نموده:

کمپانی فیس‌بوک با انتشار اعلامیه‌ی مربوط به ایجاد یک رمزارز قصد دارد گسترش بی‌رویه‌ی خود را ادامه دهد و روند نفوذ در زندگی کاربران خود را بیش از پیش افزایش دهند. با توجه به گذشته‌ی نگران‌کننده‌ی این کمپانی، من از فیس‌بوک درخواست دارم تا زمانی که کنگره و قانون‌گذاران بتوانند این مسائل را بررسی و در رابطه با آن اقداماتی انجام دهند، در روند توسعه‌ی رمزارز خود یک وقفه ایجاد کند. Maxine Waters

اعلامیه‌ی مربوط به معرفی رمزارز Libra‌ در یک زمان به لحاظ سیاسی حساس برای فیس‌بوک منتشر شده است. این شرکت اخیرا با مشکلات و بحران‌های مختلفی روبرو شده است، از مسائل مربوط به نقض حریم خصوصی داده‌ها تا انتقادات شدید نسبت به نقش این شبکه‌ی اجتماعی در گسترش اعتقادات و صحبت‌های نفرت‌انگیز مرتبط با نسل‌کشی در میانمار. کمپانی فیس‌بوک(و دیگر کمپانی‌های بزرگ مرتبط با فناوری) در حال حاضر به علت قدرت و گسترش نفوذ تحت نظارت و بررسی‌های بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌اند، در حالی که از سوی دیگر به صورت روز افزونی کاربران درخواست می‌کنند که علیه آن‌ها اقدامات قانونی صورت بگیرد.

کمپانی فیس‌بوک امیدوار است که بتواند با واگذاری اسمی کنترل این رمزارز به «انجمن Libra‌»  بتواند خودش را در مقابل نقل گسترده نسبت به گسترش و افزایش قدرتش مصون کند؛ اما قانون‌گذاران همچنان فیس‌بوک را مسئول اقدامات مرتبط با آن می‌دانند.

شرود براون(Sherrod Brown) سناتور آمریکایی، عضو ارشد کمیته‌ی سنای بانکداری، مسکن و شهرسازی ایالات متحده نیز در مجلس سنا حضور یافت و در رابطه با آینده‌ی این ارز دیجیتال ابزار نگرانی کرد. وی با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی در سنا اعلام کرد:

فیس‌بوک در حال حاضر بیش از حد بزرگ و بیش از حد قدرتمند است، شرکت مذکور بدون حفاظت از حریم خصوصی کاربران از این قدرت برای سوءاستفاده از داده‌های آن‌ها استفاده کرده است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که فیس‌بوک به واسطه‌ی یک حساب در یک بانک سوئیسی، رمزارز خطرناک جدید خود را بدون هرگونه آینده‌نگری راه‌اندازی کند. من از قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان بخش مالی می‌خواهم که این طرح را به دقت موشکافی کرده تا از امنیت کاربران اطمینان حاصل شود. Sherrod Brown

علاوه بر این، زنگ خطر توسط سیاستمداران اروپا نیز به صدا در آمده است. وزیر دارایی فرانسه نیز در جدید‌ترین اظهارات خود اعلام نموده که نباید به رمزارز Libra اجازه داد که به یک «ارز مستقل» تبدیل شود. این در حالیست که جیوانی بوتارلی(Giovanni Buttarelli) سرپرست حفاظت از اطلاعات اروپا هشدار داده است که «هرگونه افزایش تجمع اطلاعات شخصی می‌تواند باعث افزایش خطر برای حقوق و آزادی افراد شود».

سخنگوی فیس‌بوک نیز اخیرا اعلام نموده که این شرکت با وجود درخواست‌های خانم واترز، روند توسعه‌ی رمزارز Libra را متوقف نکرده است. این سخنگو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «همانطور که این روند ادامه می‌یابد، ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات و مسائل قانون‌گذاران خواهیم بود».

نظر شما در رابطه با نگرانی سیاستمداران و قانون‌گذاران آمریکا چیست؟ آیا پروژه‌ی رمزارزی فیس‌بوک آنچنان قدرتمند خواهد بود که باعث ایجاد نگرانی شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Businessinsider

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا