اخبار داخلیاخبار و مقالات

همایون حائری: احتمال تعیین تعرفه‌ی برق صادراتی برای ماینر‌های ایرانی وجود دارد

معاون وزیر نیرو گفت که در صورت تداوم روند فعلی، مصرف برق ماینر‌های ایرانی به ۲۵۰۰ مگاوات خواهد رسید

نکات برگزیده مطلب
  • آقای همایون حائری معاون وزیر نیرو در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که احتمال تعیین تعرفه‌ی برق صادراتی برای ماینر‌های ایرانی وجود دارد. وی توضیح داده است که در صورت تداوم روند افزایشی فعلی، مصرف برق ماینر‌های ایرانی به ۲۵۰۰ مگاوات خواهد رسید و از آنجایی که اغلب این ماینر‌ها از برق ارزان قیمت استفاده می‌کنند، وزارت نیرو طرح تعیین تعرفه جدید را به دولت ارائه کرده است.

تعرفه برق صادراتی برای استخراج بیت‌کوین

همایون حائری معاون وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که آیا وزارت نیرو برنامه‌ای برای برخورد و شناسایی مشترکانی که از برق ارزیان و یارانه‌ای کشور برای استخراج رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) استفاده می‌کنند دارد یا خیر، پاسخ داد که «وزارت نیرو پیشنهادی به دولت ارائه داده است که افرادی که قصد وارد کردن دستگاه‌های دست دوم به کشور برای استخراج بیت‌کوین را دارند، شناسایی شوند و تعرفه برق آنها با نرخ‌های مناسبی مثل نرخ برق صادراتی محاسبه شود». وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

وزارت نیرو به دولت پیشنهادی داده که با تعیین نرخ‌های مناسبی به این موضوع ورود کنیم. یکی از کارهایی که وزارت نیرو می‌تواند انجام دهد این است که فعلا تعرفه برق صادراتی را برای این مشترکان مصوب و سپس برای آنها اعمال کند. همایون حائری

معاون وزیر نیرو در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با اینکه چرا وزارت نیرو بعد از یک سال به فکر شناسایی این مشترکان و ایجاد تعرفه برق صادراتی افتاده است، پاسخ داد «از سال گذشته این موارد مطرح بود و در سال جاری تعداد استخراج کنندگان بیت‌کوین به شدت افزایش پیدا کرد. بنابراین وزارت نیرو پیشنهاد خود را به دولت ارائه کرد و اتفاقا چندین بار در کمیسیون اقتصادی دولت روی آن بحث و تبادل نظر شد».

مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین به ۲ هزار مگاوات خواهد رسید

همایون حائری سپس خاطرنشان کرد برای هر رمزگشایی هر واحد رمزارز بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود و اگر این رشد مصرف ادامه پیدا کند با این شرایط سخت، برای ایجاد ظرفیت جدید نیروگاهی ما ناگزیر هستیم که به سمت ایجاد تعرفه صادراتی برق برای استخراج کنندگان بیت کوین حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر مشخص است چقدر برق توسط این مشترکان استفاده می‌شود، پاسخ داد:

نمی‌توان آمار دقیقی از این وضعیت ارائه کرد اما اگر این روند ادامه یابد مصرف برق استخراج کنندگان بیت‌کوین به ۲ هزار مگاوات نیز خواهد رسید». همایون حائری

 

استخراج بیت‌کوین در گاوداری‌ها، مدارس و مساجد

آقای حائری با تاکید بر اینکه به هر حال برق در ایران بسیار ارزان است و سرمایه‌گذاران بیت‌کوین، ایران را بهترین مکان برای فعالیت خود می‌دانند، توضیح داد که اگر کنترل و نظارت برای این مصرف کنندگان نباشد مصرف برق این سرمایه‌گذاران که اتفاقا در برخی گاوداری‌ها، مساجد و یا حتی مدارس فعالیت می‌کنند به ۲۵۰۰ مگاوات هم خواهد رسید.

 

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا