اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی کریپتوپیا ۴/۲۲ میلیون دلار به مشتریانش بدهی دارد

شرکت Grant Thornton که وظیفه‌ی انحلال این صرافی را به عهده دارد اعلام کرد که در حال حاظر نمی‌تواند زمان خاصی را برای پایان فرایند انحلال صرافی کریپتوپیا مشخص کرد

نکات برگزیده مطلب
  • انحلال‌گران صرافی نیوزیلندی کریپتوپیا(شرکت یا افرادی که برای انحلال و پیگیری امور قانونی توقف فعالیت این شرکت منتصب شده‌اند)، اولین گزارش صورت وضعیت این شرکت را در ۳۱ می منتشر کردند. بر اساس این گزارش ۶۹ وام دهنده ۲.۴۳۹ میلیون دلار طلبکار بوده و همچنین کارکنان این صرافی نیز دارای معوقه‌ی حقوق به ارزش ۳۱۸ هزار دلار هستند.

شرکت نیوزیلندی Grant Thornton که اخیرا برای انجام امور انحلال صرافی کریپتوپیا و فروش دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت منصوب شده است، با انتشار تخمین وضعیت شرکت، گزارش کرد که این صرافی 4.22 میلیون دلار به طلبکاران پرداخت می‌کند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون 69 وام دهنده‌ بدون دریافت تضمین مشخصی ادعا می‌کنند 2.439 میلیون دلار طلبکار هستند. انحلال‌گران صرافی کریپتوپیا انتظار دارند تعداد این افراد افزایش یابد بنابراین مبلغ را افزایش دادند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که حقوق معوقه‌ی کارکنان این صرافی تقریبا 318 هزار دلار است.

شرکت Grant Thornton اعلام کرد که دیوید راسکو(David Ruscoe) و راسل مور(Russell Moore) (افرادی که برای انحلال این صرافی منصوب شده‌اند) همچنان در مرحله‌ی امن‌سازی و بازیابی دارایی‌های رمزارزی صرافی کریپتوپیا قرار دارند.

این گزارش اعلام می‌کند که این افراد حکمی از دادگاه نیوزیلند در دست دارند که برای بازیابی و حفظ ارزش دارایی‌ها به آن‌ها مجوز استفاده از دارایی‌های رمزارزی خاصی را می‌دهد. شرکت Grant Thornton اعلام کرد که در مرحله‌ی کنونی از تحقیقات نمی‌توانند تاریخی برای پایان فرآیند انحلال اعلام کنند.

کارشناس قانونی این شرکت نوشت:

ما از سَرخوردگی کاربران صرافی رمزارزی کریپتوپیا مطلع هستیم. از آنجایی که در نیوزیلند و سایر کشور‌های جهان، هیچ پیش‌شرط قانونی در حوزه‌ی دارایی‌های رمزارزی وجود ندارد، توزیع این دارایی‌ها و تکمیل فرآیند انحلال، نیازمند دستورات مهمی از سوی دادگاه‌های کشور نیوزیلند است. The Legal Expert

بر اساس گزارش کوینیت صرافی کریپتوپیا در آغاز سال 2019، قربانی حمله‌ی هکری گردید که در آن ارزش دارایی‌های سرقت شده، 16 میلیون دلار تخمین زده شده است. بر اساس اطلاعیه‌ی شرکت Grant Thornton، طلبکاران مجبور خواهند بود برای دریافت دارایی‌های خود ماه‌ها صبر کنند.

تحلیلگران معتقدند که هکر‌ها بخشی از دارایی‌های رمزارزی سرقت شده از صرافی کریپتوپیا را به صرافی رمزارزی دیگری منتقل کرده‌اند.

نظر شما در رابطه با انحلال صرافی کریپتوپیا چیست؟ آیا در آخر کاربران قادر خواهند بود به دارایی‌های خود نزد این صرافی دست یابند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا