اخبار داخلیاخبار و مقالات

فعالیت ماینر‌ها زیر ذره‌بین شرکت برق

با نزدیک شدن به فصل تابستان و مواجهه با محدودیت‌های تولید انرژی الکتریکی، فعالیت‌ ماینر‌ها مورد توجه شرکت توزیع برق قرار گرفته است

نکات برگزیده مطلب
  • با نزدیک شدن به فصل تابستان مصرف برق نیز افزایش می‌یابد. با وجود عدم امکان پاسخگویی به تقاضای انرژی الکتریکی از سوی مصرف‌کنندگان، خطر قطع برق و خاموشی افزایش می‌یابد. به‌نظر می‌رسد شرکت برق در جستجوی راه‌های تامین پایدار انرژی مصرف کنندگان پر مصرف و ماینر‌های بزرگی را که دارای مزارع ماینینگ(فارم) هستند، هدف قرار داده است.

توجه شرکت برق به فعالیت استخراج رمزارزها

فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته‌ی گذشته با اظهار نظر نسبت به استفاده از تعرفه‌ی برق ارزان و استخراج ارز دیجیتال در دو استودیوی سازمان صدا و سیما، فعالیت ماینر‌هایی را که با استفاده از تعرفه‌ی صنعتی و یا کشاورزی در سوله‌ها رمزارز استخراج می‌کنند، سوء استفاده خواند.

بر اساس گزارش کوینیت، پیام باقری نایب رئیس سندیکای صنعت برق اخیرا اعلام نموده است که ماینر‌ها و استخراج‌کنندگان رمزارز باید هزینه برق را با نرخ واقعی بپردازند زیرا ادامه‌ی این روند اجحاف در حق سرمایه‌ها و منافع ملی کشور است.

ماینر‌ها در یک فرآیند رقابتی در جستجوی روش‌های کاهش هزینه‌ی انرژی الکتریکی و افزایش سود‌آوری هستند. بنابراین با اجاره و یا خرید سوله‌های دارای برق با تعرفه‌ی کشاورزی و یا صنعتی رمزارز استخراج می‌کنند. از طرفی فعالیت استخراج رمزارزها انرژی الکتریکی زیادی نیاز دارد و می‌تواند در زمان محدودیت(بیشینه‌ی مصرف)‌، مشکلاتی را برای شرکت‌ توزیع برق ایجاد کند.

احتمال واکنش تند وزارت نیرو نسبت به فعالیت ماینر‌ها

هزینه‌ی پایین‌ انرژی الکتریکی در ایران امکان فعالیت کارآمد‌تری را برای ماینر‌ها فراهم می‌کند. با وجود برخی موانع واردات تجهیزات ماینینگ و اسیک‌ها شاهد رشد تعداد فارم‌ها هستیم.

بر اساس گزارشاتی که به دست کوینیت رسیده است و با توجه به افزایش حساسیت‌ها و نزدیک شدن به دوره‌ی زمانی دارای بیشینه‌ی مصرف انرژی الکتریکی، امکان بررسی و شناسایی ماینر‌ها به منظور تغییر و یا توقف فعالیت آن‌ها توسط بازرسان شرکت برق در مناطق مشکوک در تهران و شهرستان‌ها وجود دارد.

آیا با فعالیت ماینینگ با تعرفه‌ی برق صنعتی و یا کشاورزی موافق هستید؟ رویکرد شرکت برق در مواجه با صنعت استخراج رمزارزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دکمه بازگشت به بالا