اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک مرکزی اتحادیه اروپا: رمزارزها را نمی‌توان به صورت پول استفاده کرد

این سازمان با انتشار گزارشی بیان کرده است که غیاب یک نهاد نظارتی همانند «بانک مرکزی» در حوزه‌ی رمزارزها باعث بی‌ثبات آن‌ها شده است

نکات برگزیده مطلب
  • بانک‌های مرکزی اغلب بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را به عنوان رقیب جدی خود در نظر گرفته و همواره سعی می‌کنند با این پدیده مقابله کنند. بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا نیز اخیرا با انتشار گزارشی ادعا کرد که رمزارزها را نمی‌توان به عنوان پول مورد استفاده قرار داد.

ده سال از زمان آغاز فعالیت بیت‌کوین(Bitcoin) سپری شده است. این رمزارز که رویکرد‌های متفاوتی را در کشور‌های مختلف تجربه کرد، در سال 2017 به بیشینه‌ی قیمتی 20 هزار دلار دست یافت. برخی از سازمان‌های نظارتی و قانون‌گذاری، تکنولوژی نوظهور رمزارزی را تشویق کرده و به عنوان کشور‌های دوست‌‌دار این حوزه شناخته می‌شوند. در حالی که دیگر کشور‌ها بخش بزرگی از فعالیت‌های رمزارزی را ممنوع کرده‌اند.

هنگامی که بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا گزارشی را با عنوان «دارایی‌های رمزارزی توسعه و دیدگاه‌ها(Crypto Assets: Developments And Perspectives Perspectives)» منتشر کرد، رمزارزها بار دیگر مورد توجه قرار گرفتند. این بانک در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد:

دارایی‌های رمزارزی همانند بیت‌کوین به‌طور فزاینده‌ای محبوب هستند اما بی‌ثبات بوده و مورد سودجویی قرار می‌گیرند. رمزارزها ارز نیستند. فن‌آوری‌های جدیدی همانند بلاکچین موجب ظهور آن‌ها گردیده است. The European Central Bank Twitt

 

این بانک در گزارش منطقه‌ی حوزه‌ی یورو در وب‌سایت خود بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را «پدیده‌ی نسبتا جدیدی» اعلام کرد. این گزارش همچنین افزایش محبوبیت دارایی‌های دیجیتالی در ده سال گذشته را نتیجه‌ی افزایش تعداد پلتفرم‌های معاملاتی و گسترش تنوع دارایی‌های دیجیتالی می‌داند. گزارش منطقه‌ی حوزه‌ی یورو رمزارزها را بسیار «پُر نوسان» و «ارزش آن‌ها را در مقایسه با ارزش پول نقد در گردش و سایر دارایی‌ها» نسبتا کوچک عنوان می‌کند.

این گزارش عنوان می‌کند:

انتشار کل پول الکترونیکی در حوزه‌ی یورو(به جز سیستم یورو) در می 2018 به ارزش بیش از 9 میلیارد دلار رسید. در سال 2017، بانک‌های تجاری تقریبا 70 درصد از پول‌های الکترونیکی منتشر شده را در اختیار داشتند. The European Central Bank Report

بعلاوه، این بانک اعلام کرد که رمزارزها یک «ارز» محسوب نمی‌شوند و افزود که با پول و همچنین پول الکترونیکی تفاوت‌ دارند. این سایت افزود که ارزهای دیجیتالی دارای «ماهیت قانونی» نبوده و یا تحت «چهار چوب قانونی» مشخصی فعالیت نمی‌کنند.

«غیاب یک سازمان نظارتی همانند بانک مرکزی برای حفاظت از ارزش دارایی‌های دیجیتالی به‌کارگیری آن‌ها به عنوان نوعی پول را نامطلوب می‌سازد. بعلاوه، نوسانات ناگهانی دارایی‌های رمزارزی و پذیرش محدود آن‌ها در میان کسب و کارهای مختلف به‌کارگیری این دسته از دارایی‌ها به عنوان ذخیره‌ی دارایی و یا  سیستم پرداخت را مشکل مواجه کرده است.»

کاربر توئیتری با نام «Javierbitcoin» در این زمینه نوشت:

«انحصار بانک‌ها در حال پایان است. وقتی می‌دانید مجبور به پذیرش این شرایط هستید، چه احساسی دارید؟ انتشار بی‌پشتوانه‌ی پول بزودی به پایان می‌رسد. نخبگان در این حوزه فعالیت خواهند کرد.»

کاربر دیگری با نام «Paola Agazzone» نوشت:

«تکنولوژی بلاکچین وجود دارد زیرا بیت‌کوین وجود دارد. نمی‌توان این دو را از یکدیگر جدا کرد. بعلاوه بیت‌کوین (به ویژه بیت‌کوین کش(BCH)) یک سیستم پولی فرد به فرد است. نوسانات در این حوزه وجود دارد اما چه کسی اهمیت می‌دهد؟ ارزش رمزارزها به‌طور میانگین افزایش می‌یابد زیرا نمی‌توان آن‌ها را به‌طور ناگهانی چاپ کرد.»

نظر شما در رابطه با گزارش اخیر بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا چیست؟ آیا می‌توان برای یک سیستم غیرمتمرکز، یک سرپرستی متمرکز همانند «بانک مرکزی» متصور شد؟! نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ambcrypto
دکمه بازگشت به بالا