اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شهروندان ۲۰ کشور قادر به استفاده از صرافی غیر متمرکز بایننس نخواهند بود

در لیست کشور‌های ممنوع اعلام شده توسط بایننس، نام ایران و ایالات متحده آمریکا نیز به چشم می‌خورد

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که اخیر منتشر شده است، صرافی غیرمتمرکز بایننس یا DEX که یکی از بزرگ‌ترین و جالبترین پروژه‌های بایننس محسوب می‌شود، توسط شهروندان ۲۰ کشور از جمله ایران و ایالات متحده قابل درسترسی نخواهد بود.

صرافی رمزارز بایننس که با توجه به حجم واقعی مبادلات و وضعیت عمومی بزرگ‌ترین صرافی جهان می‌باشد، اخیرا با توسعه‌ی چندین پروژه‌ی بزرگ در مسیر پیشرفت قرار داشته‌ است. یکی از پر سرو صداترین پروژه‌های بایننس، صرافی غیرمتمرکز یا DEX بوده است. با تمام این تفاسیر حالا که به مراحل پایانی توسعه‌ی این صرافی نزدیک‌تر شده‌ایم، به نظر می‌رسد که شهروندان ۲۰ کشور از جمله ایالات متحده، قادر نخواهند بود که از این صرافی استفاده کنند.

براساس گزارشاتی که اخیرا منتشر شده‌اند، چندین کشور از جمله ایالات متحده قادر به دسترسی به این صرافی نخواهند بود. طبق گزارش مذکور، کاربری با نام MasterTrader777 یک پست توییتری به همراه یک تصویر منتشر کرده است که نشان دهنده‌ی آدرس‌های IP غیرمجاز توسط www.binance.org  می‌باشد.

کشور‌هایی که در این لیست قرار دارند عبارتند از آمریکا، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، آلبانی، کرواسی، کوزوو، مقدونیه، مولداوی، صربستان، زیمباوه، لیبریا، لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، کوته، سومالی، سودان، عراق، ایران، لبنان، کوبا، ونزوئلا، یمن، کره‌ی شمالی، برمه و شبه جزیه‌ی کریمه در اوکران.

علاوه بر این، در پست مذکور نشان داده شده که مبادله و دسترسی به رابط کیف‌پول از طریق binance.org از شبکه‌هایی که از آدرس IP کشور‌های فوق‌الذکر استفاده می‌کنند، «دیگر ممکن نخواهد بود».

Binance DEX در واقع تلاش شرکت بایننس برای راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز بوده است که در بلاک‌چین بومی آن‌ها با نام Binance Chain (که در حال حاضر چندین توکن به آن انتقال داده شده‌اند) فعالیت داشته باشد. بلاک‌چین Binance Chain ویژگی یکپارچه‌سازی چندین کیف‌پول از جمله Trust Wallet، Coinomi، Ledger، Enjin، Exodus و دیگر موارد نام‌آشنا را ارائه می‌کند.

رقابت در عرصه‌ی توسعه‌ی صرافی غیرمتمرکز باعث شده که همسایه‌ی بایننس یعنی صرافی OKEx نیز به دنبال راه‌اندازی DEX خودش باشد. این صرافی غیرمتمرکز که OKDEx نامگذاری شده در بلاک‌چین بومی این صرافی با نام OKChain فعالیت خواهد کرد و طبق گزارشات، برای راه‌اندازی در ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده است.

علیرغم اینکه به نظر می‌رسد صرافی Binance DEX قرار نیست در کشور‌هایی همچون ایران و ایالات متحده در دسترس قرار بگیرد، برخی کاربران پلت‌فرم Reddit از جمله کاربری با نام مستعار rekkktttt راه‌حل‌هایی برای این مشکل ارائه کرده‌اند:

استفاده از یک شبکه‌ی خصوصی یا VPN احتمالا راه‌حل مناسبی باشد، اما باید توجه داشته باشید اگر آن‌ها در آینده از شما بخواهند مشخصات فردی ارائه کرده و مراحل KYC(شناخت مشتری یا Know Your Customer) را تکمیل کنید، قطعا دچار مشکل خواهید شد. آنچه من فهمیده‌ام این است که صرافی Binance DEX با آن صرافی غیرمتمرکزی که در ذهن داریم فاصله‌ی زیادی دارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که بتوانید بدون دریافت مجوز از دیگران توانایی برداشت از قرارداد‌های هوشمند را داشته باشید. rekkktttt

با این حال، برخی مدعی شده‌اند که اعلام این ممنوعیت در برخی مناطق جغرافیایی در واقع باعث سلب صلاحیت و شایستگی DEX‌ خواهد شد. کاربری با نام BoyScout22 به صورت خلاصه گفت که با وجود این ممنوعیت‌ها صرافی غیرمتمرکز بایننس «دیگر واقعا یک DEX‌ یا صرافی غیرمتمرکز نخواهد بود».

کاربر rekkktttt نیز در ادامه به این پست پاسخ داد:

البته که غیرمتمرکز نیست. این صرافی هیچ‌کدام از ویژگی‌های یک DEX را ندارد… عرضه‌ی این پلت‌فرم تنها راهی برای پامپ توکن‌های BNB بوده نه چیز دیگری جز ظاهرسازی. rekkktttt

نظر شما در رابطه با ممنوعیت اعلام شده چیست؟ آیا این کار بایننس با غیرمتمرکز بودن صرافی DEX‌ در تضاد نیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

منبع
Ambcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا