اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

گزارش انجمن جهانی اقتصاد در رابطه با امنیت سایبری بلاک‌چین

براساس گزارشات انجمن جهانی اقتصاد(WEF)دلیل اصلی رخنه‌ و سرقت اطلاعات عدم رعایت فاکتورهای امنیتی بوده و ربطی به مهارت هکرها نداشته است

نکات برگزیده مطلب
  • انجمن جهانی اقتصاد(یا WEF) در روز ۵ام آوریل گزارشی در رابطه با میزان امنیت سایبری بلاک‌چین منتشر کرد. ر این گزارشات گفته شده که اغلب رویداد‌های مربوط به رخنه‌ی اطلاعاتی و سرقت داده‌‌ها به دلیل اقدامات ضعیف امنیتی و در نظر نگرفتن تدابیر لازم رخ داده‌اند.

گزارش انجمن جهانی اقتصاد

انجمن جهانی اقتصاد(یا WEF) در روز ۵ام آوریل گزارشی در رابطه با میزان امنیت سایبری بلاک‌چین منتشر کرد. در این گزارشات گفته شده که اغلب رویداد‌های مربوط به رخنه‌ی اطلاعاتی و سرقت داده‌‌ها به دلیل بالا بودن سطح مهارت هکر‌ها رخ نداده است، بلکه به دلیل اقدامات ضعیف امنیتی و در نظر نگرفتن تدابیر لازم اینگونه مواردی رخ می‌دهند.

انجمن WEF در ادامه ادعا کرد که خود مهاجمان نیز از بلاک‌چین استفاده کرده و با آن سازش دارند، اما اغلب سعی می‌کنند که از استقرار خود بهره‌برداری کرده و یا با استفاده از آن به دیگران آسیب بزنند.

انجمن WEF به سرقت داده‌های خرده فروشی بزرگ Target اشاره کرد که منجر به اخراج مدیر اجرایی و مدیرعامل این شرکت شد، همچنین گفته شده که رئیس دفتر بخش مدیریت منابع انسانی ایالات متحده و یکی از مدیران اجرایی کمپانی Sony Pictures Entertainment نیز پس از یک رخنه‌ی اطلاعاتی، مجبور به استعفا شده‌اند.

با توجه به موارد فوق‌الذکر، انجمن جهانی اقتصاد خاطرنشان کرد که «مدیریت و رهبری» نقش مهمی در امنیت یک بلاک‌چین ایفا می‌کند. در بخش‌هایی از این گزارش بیان شده است که موضوع امنیت سایبری باید به عنوان هسته‌ی مرکزی آموزش و تادیب مدیران به رسمیت شناخته شود.

در ادامه به یکی از مطالعات روزنامه‌نگار بخش امنیت سایبری آقای بریان کربس(Brian Krebs) اشاره شده است. با توجه به مطالعات وی، در بین ۱۰۰ کمپانی برتر، تنها ۵ درصد اقدام به تخصیص مدیر امنیت سایبری کرده‌اند.

انجمن WEF توصیه می‌کند که شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی بلاک‌چین یک جایگاه «مدیر امنیت سایبری» نیز به سازمان و تشکیلات خود اضافه کنند و اطمینان حاصل کنند که این جایگاه شغلی به اندازه‌ی کافی قدرت در اختیار دارد تا بتواند اقدامات لازم را انجام داده و موارد ضروری را فراهم آورد.

همانطور که در ماه مارس گزارش شده بود، براساس یک پست وبلاگی منتشر شده توسط گروه تحقیقات سایبری کمپانی Palo Alto Networks، شرکت‌های مرتبط با فناوری مالی اسرائیلی که با فارکس(Forex) و مبادلات رمزارزی سروکار داشتند، اخیرا توسط بدافزار‌های مخرب مورد هدف قرار گرفته‌اند.

همچنین در ماه مارس گزارشات دیگری منتشر شده که نشان می‌داد تعداد شبکه‌‌های رمزارز و دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیاء(IoT) هک شده در کشور ژاپن در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل، بیش از دو برابر شده است.

نظر شما در رابطه با این گزارشات چیست؟ چه راهکارهایی برای افزایش امنیت شبکه‌های بلاک‌چینی وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا