اخبار داخلیاخبار و مقالات

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر: برای ماینر‌های خارجی تعرفه برق جداگانه تنظیم می‌شود

محمود رضا حقی‌فام همچنین تاکید کرد که پایین بودن تعرفه‌ی برق در ایران موجب استقبال ماینر‌های بین‌المللی شده است

نکات برگزیده مطلب
  • آقای محمود رضا حقی‌فام(معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر) در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که پایین بودن تعرفه‌ی برق در ایران، موجب استقبال ماینر‌های بین‌المللی و حرکت آن‌ها به سوی ایران شده است. وی همچنین با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان رمزارز در کشور گفت که دنبال تعیین تعرفه‌ی مصرف برق مجزا برای آن‌ها هستیم.

تغییر تعرفه‌ی مصرف ماینر‌های خارجی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اخیرا به فعالیت ماینر‌های بین‌المللی در ایران اشاره کرد و گفت «پایین بودن تعرفه‌ی برق در ایران، موجب استقبال این تولیدکنندگان شده است».

آقای محمود رضا حقی‌فام در جدید‌ترین صحبت‌های خود توضیح داده است:

با توجه به فعالیت تولیدکنندگان ارزمجازی بین المللی(از جمله ماینرهای چینی)در ایران، دنبال تعیین تعرفه‌ی مجزا برای آنان هستیم. محمود رضا حقی‌فام

وی با اشاره به به یارانه‌ای بودن برق در ایران که عامل اصلی افزایش تمایل و فعالیت ماینر‌های بین‌المللی در کشور شده است، اعلام کرد که «اکنون نگرانی ما حضور بیشتر تولیدکنندگان ارز مجازی بین المللی با توجه به نرخ پایین برق و استفاده بیش از حد از برق است. تعیین تعرفه‌ی صنعتی و یا صادراتی دو راهکار پیشنهادی است تا بتوان مصرف این مشتریان را مدیریت کرد».

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه افزود:

با توجه به اینکه نرخ برق در سایر نقاط جهان واقعی است، تولیدکنندگان ارز مجازی تمایل دارند در کشورهایی فعالیت کنند که نرخ برق کمتری دارند، تا تولید برای آنها مقرون به صرفه باشد؛ بنابر این با توجه به یارانه‌دار بودن برق در کشورمان، احتمال می‌رود تعداد این تولیدکنندگان افزایش یافته و فشار بیشتری به شبکه برق وارد کنند. محمود رضا حقی‌فام

آقای حقی‌فام در ادامه افزود که «مخالف فعالیت این تولیدکنندگان در کشور نیستیم، اما معتقدیم باید نرخ تعرفه‌ برای آنها بیشتر باشد و پول برق مصرفی را هم بدهند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های محمود رضا حقی‌فام چیست؟ در رابطه با ورود ماینر‌های بین‌المللی به ایران چه رویکرد‌هایی باید اندیشیده شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫2 دیدگاه ها

  1. به نظرم قیمت برق رو برای مصرف صنعتی خاص ماینینگ افزایش بدن تا کسب درآمدی برای کشور بشه

    1. خب اونجوری که ماینرها جذب ایران نمیشن. اول باید به فکر جذبشون باشن. به نظر من باید شرایط رو نسبت به بقیه‌ی کشورهای منطقه تعیین کنند.

دکمه بازگشت به بالا