اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

افزایش ۹۵۰ درصدی حجم قراردادهای آتی بیت‌کوین در بورس CME

با توجه به موج افزایش قیمت بیت‌کوین در هفته‌ی گذشته، حجم معاملات قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در بورس CME نیز افزایش چشمگیری داشته است

نکات برگزیده مطلب
  • آخرین افزایش قیمت بیت‌کوین، افزایش چشم‌گیر حجم قرارداد‌های آتی بیت‌کوین CME را به سطح 683 میلیون دلار موجب گردید. بنابراین در مقایسه با آغاز ماه جاری، حجم قرارداد‌های آتی 950 درصد افزایش یافته است.

جهش حجم قرارداد‌های آتی بیت‌کوین CME

بازار معاملاتی CME Group در نتیجه‌ی افزایش قیمت اخیر، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد قرارداد‌های آتی بیت‌کوین بوده است. در تاریخ 4 آوریل 2019، CME به ارزش 563 میلیون دلار قرارداد آتی بیت‌کوین را معامله کرد.

 

تعداد کل قرارداد‌های معامله شده در این پلتفرم 22.542 است. با توجه به مشخصات قرارداد، هر قرارداد 5 بیت‌کوین را نمایندگی می‌کند. با توجه به این‌که بیت‌کوین در این روز در محدوده‌ی 5 هزار دلار معامله می‌شد، می‌توان حجم کلی معاملات را در محدوده‌ی 563 میلیون دلار محاسبه کرد.

حجم معاملات در روز 4 آوریل 950 درصد بیشتر از حجم معاملات در آغاز ماه جاری است. در این روز تنها 2162 قرارداد معامله شده بود.

بیشترین تعداد معاملات، با بیش از 18 هزار قرار داد در 19 فوریه گزارش شده است. با توجه به این‌که در ماه فوریه کمترین حجم معاملات از زمان راه‌اندازی ثبت گردید، افزایش معاملات اخیر نشان می‌دهد که ظاهرا محبوبیت قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در حال افزایش است.

قرارداد‌های آتی بخش مهمی از بازار رمزارزی محسوب می‌شوند

با این وجود قرارداد‌های آتی بخش مهمی از بازار محسوب می‌شوند. بر اساس اعلام شرکت تحلیل داده‌ها با نام Messari، صرافی‌های رمزارزی در 4 آوریل تقریبا 684 میلیون بیت‌کوین معامله کردند.

متی گرین‌اسپن(Mati Greenspan)  تحلیلگر ارشد بازار در eToro در این رابطه گفت:

با وجود این‌که قرارداد‌های وال استریت(Wall Street) تنها کاغذ هستند و با بیت‌کوین تسویه نمی‌شوند، هم اکنون بخش مهمی از بازار محسوب می‌شوند. Mati Greenspan

قرارداد‌های آتی بیت‌کوین CME Group توسط پول نقد تسویه می‌شوند. یعنی در زمان سررسید قرارداد، معامله‌گران به‌جای بیت‌کوین واقعی، معادل آن را به صورت پول دریافت می‌کنند.  به عبارت دیگر، این ویژگی به معامله‌گران اجازه می‌دهد در هنگام تغییرات قیمت، معاملات خود را انجام دهند.

اما پلتفرم Bakkt در نظر دارد قرارداد‌های آتی را به روش متفاوتی ارائه کند. این پلتفرم قرارداد‌های آتی با تسویه‌ی فیزیکی را راه‌اندازی خواهد کرد. معامله‌گران در زمان سررسید قرارداد بیت‌کوین واقعی را دریافت خواهند کرد.

در حالی که Bakkt برای دریافت تاییدیه‌ی قانونی تلاش می‌کند، رقبا در این حوزه فعالیت، پیشتر خود را آغاز کرده‌اند. Coinflex پلتفرمی که توسط Digital Currency Group و Polychain Capital پشتیبانی می‌شود، پیش‌تر، به عنوان اولین مرکز معاملات قرارداد‌های آتی با تسویه‌ی فیزیکی رمزارزها فعالیت خود را آغاز کرده است. سایر سرمایه‌گذاران عبارتند از Dragonfly Capital Partners و Trading Technologies.

نظر شما در رابطه با جهش حجم معاملات قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در بازار معاملاتی CME Group چیست؟ آیا قردادهای آتی دوباره باعث افت قیمت در بازار رمزارزها خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا