اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تاریخ عرضه‌ی نسل بعدی محصولات Bitmain مشخص شد

نسل بعدی دستگاه‌های اسیک این کمپانی که Antminer S17 نام دارد از تراشه‌های ۷ نانومتری استفاده خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی تولید کننده‌ی اسیک‌های ماینینگ بیت‌مین(Bitmain) با انتشار یک پست در وبلاگ رسمی خود، روز ۲۹ام مارس اعلام کرد که نسل بعدی دستگاه‌های اسیک این شرکت که سری Antminer S17 نام دارند، از تراشه‌های پردازشی ۷ نامومتری استفاده خواهند کرد و از ۹ام آپریل نیز عرضه خواهند شد.

تاریخ عرضه‌ی Antminer S17

کمپانی تولید کننده‌ی دستگاه‌های ماینینگ اسیک Bitmain به تازگی اعلام نموده که سری جدید S17 از تاریخ ۹ام آپریل(۲۰ فروردین) عرضه خواهند شد. اخبار مربوط به عرضه‌ی این محصولات کم‌ مصرف در روز ۲۰ مارس در وبلاگ رسمی کمپانی بیت‌مین منتشر شده است.

همانطور که قبلا گزارش شده، این دستگاه‌های ماینر جدید به تراشه‌های پردازشی ۷ نانومتری با نام BM1397 مجهز خواهند شد. براساس گزارشات شرکت Bitmain، تراشه‌های مذکور برای استخراج رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم SHA256(رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و بیت‌کوین کش) طراحی و تولید شده‌اند.

سه مدل از دستگاه‌های سری S17 برای عرضه در روز ۹ام آپریل در نظر گرفته‌ شده‌اند که عبارتند از Antminer S17 Pro، Antminer S17 و نهایتا Antminer T17.

در گزارشات منتشر شده به نقل از یان ژین(Yan Xhin مدیر خط تولید محصولات سری S17) گفته شده که «این دستگاه‌های ماینر جدید از لحاظ میزان فضا اشغالی، مصرف برق و هش‌ریت یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شوند». وی در ادامه مدعی شده که «تراشه‌های پردازشی BM1397 در مقایسه با تراشه‌های ۷ نانومتری نسل قبل یعنی BM1391، از لحاظ بهره‌وری مصرف انرژی حدود ۲۸/۶ درصد بهبود یافته‌اند».

یان‌ژین علاوه بر صرفه‌جویی مصرف انرژی که به واسطه‌ی افزایش میزان بهره‌وری در این دستگاه‌ها دیده‌ می‌شود، توضیح داد که «در اختیار داشتن یک دستگاه ماینر با هش‌ریت بالاتر باعث می‌شود تا فضای اشغال شده توسط ماینر‌ها در مزارع و فارم‌های ماینینگ کاهش یافته و نهایتا منجر به کاهش هزینه‌های نگهداری و غیره شود».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود در رابطه با مراحل بعدی و دیدگاه فنی کمپانی بیت‌مین در رابطه با توسعه‌ی تراشه‌های ماینینگ با معماری پیشرفته‌تر از ۷ نانومتر توضیح داد و اظهار نمود:

در مسیر پیشرفت تکنولوژی هیچ پایانی وجود ندارد. با این حال در کوتاه مدت، رفع چالش تولید انبوه تراشه‌هایی با معماری نانومتری به سرمایه‌گذاری، تحقیق و توسعه‌ی پیشتر نیاز دارد. معماری ۷ نانومتری برای مدتی همچنان از لحاظ اقتصادی و میزان عملکرد، مطلوب‌ترین گزینه خواهد بود. Yan Xhin

دستگاه‌های Antminer S17 برگ برنده‌ی Bitmain

تداوم بیش از شش ماه روند نزولی بازار رمزارزی باعث شد که این شرکت با کاهش تقاضا عمومی و انباشته شدن تولیدات خود مواجه شود؛ این درحالیست که یک منبع ناشناس فعال در Bitmain اعلام نموده که «نیم شدن» یا «Halving» میزان پاداش بلاک‌های بیت‌کوین(با نماد BTC) در سال ۲۰۲۰، می‌تواند باعث ایجاد یک روند افزایشی مثبت شده و نهایتا به راه‌اندازی سری  دستگاه‌های Antminer S17 این کمپانی کمک کند.

لازم به ذکر است که در ماه می ۲۰۲۰ میزان پاداش بلاک‌های بیت‌کوین از ۱۲/۵ بیت‌کوین به ۶/۲۵ بیت‌کوین کاهش خواهد یافت و به عبارتی نصف خواهد شد. برخی معتقد‌اند که با در نظر گرفتن نمودار‌های تغییر ارزش پیشین این رمزارز و مقایسه‌ی آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که پیش از شروع Halving، قیمت این رمزارز در یک مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. این افراد احتمال می‌دهند که شروع روند افزایشی مذکور از ماه ژوئن ۲۰۱۹ شروع می‌شود.

منبع ناشناس مذکور همچنین اعلام نموده که «شرکت Bitmain بر روی موفقیت پرچمدار بعدی خود حساب کرده و معتقد است که این محصول در میان رقبای خود به پیروز میدان تبدیل خواهد شد».

لازم به یادآوری است که شرکت Bitmain دستگاه‌های بسیار محبوب Antminer S9 خود را در ماه می ۲۰۱۶ و مدت کوتاهی پیش از نصف شدن پاداش بلاک‌ بیت‌کوین عرضه کرد.

نظر شما در رابطه با نسل بعدی دستگاه‌های ماینینگ کمپانی Bitmain چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا