اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالاتتحلیل

بازگشت دوباره‌ی قیمت بیت‌کوین به سطوح ۲۰ هزار دلاری به ۲۲ سال زمان نیاز دارد!

آقای کوین دنیین، تحلیلگر ارشد بانک UBS معتقد است که هیچ تضمینی برای بهبود روند قیمت فعلی بیت‌کوین وجود نداشته و احتمالا زمان زیادی برای دست یابی به سطوح قیمتی سال ۲۰۱۷ وجود دارد

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه بیت‌کوین و دیگر رمزارزهای بازار در روز ۲ام آوریل روند افزایش قیمت را در پیش گرفتند، اما طبق گزارشات یک تحلیل جدید، نباید در رابطه با این افزایش قیمت و تغییرات ناگهانی مثبت بازار هیجان زیادی داشته باشیم. در واقع براساس تحقیقاتی که اخیرا توسط کوین دنیین(Kevin Dennean) تحلیل‌گر ارشد بزرگ‌ترین بانک کشور سوئیس با نام UBS انجام گرفته شده است، کاربران صنعت رمزارزی برای رسیدن به رکورد قیمت‌ سال ۲۰۱۷ باید ۲۲ سال منتظر بمانند.

زمانی که بیت‌کوین و دیگر رمزارزهای بازار در روز ۲ام آوریل روند افزایش قیمت را در پیش گرفتند، همانطور که انتظار می‌رفت کاربران این صنعت نوپا نیز خوشحال شدند زیرا بازار رمزارزی از نوامبر سال گذشته حالت رکود و کندی به خود گرفته بود. رمزارز بیت‌کوین پس از ۴ ماه توانسته بود از مرز ۵ هزار دلار عبور کرده و برخی رمزارزهای ثانویه نیز با صعودی بیشتری روبرو شده بودند. این حالیست که برخی تحلیل‌گران بازار رمزارزی به تازگی اقدام به مقایسه‌ی تغییرات فعلی و جهش قیمت سال ۲۰۱۷ کرده و شباهت‌های زیادی بین آن‌ها پیدا کرده‌اند.

با این حال، طبق گزارشات یک تحلیل جدید، نباید در رابطه با این افزایش قیمت اخیر هیجان زیادی داشته باشیم. در واقع گفته شده که برای رسیدن به رکورد قیمت‌ سال ۲۰۱۷ باید بیش از ۲۲ سال منتظر بمانیم.

آقای کوین دنیین(Kevin Dennean) معتقد است که جامعه‌ی رمزارزی بابت دستاورد‌ها و روند صعودی اخیر بیش از حد هیجان زده شده است. آقای دنیین تحلیل‌گر ارشد بزرگ‌ترین بانک کشور سوئیس با نام UBS است که بالغ بر ۱ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت در اختیار دارد. وی در یکی از گزارشات اخیر خود به سرمایه‌گذاران اعلام کرده بود که:

به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که رمزارز بیت‌کوین از مرحله‌ی حباب‌گونه‌ی خود عبور کرده و آماده‌ است تا همانند اتفاقی که برای سایر دارایی‌ها و شاخص‌های گذشته رخ داده است، یک ققنوس از خاکستر خود برخیزد. Kevin Dennean

وی در ادامه توضیح داد که روند حرکت بیت‌کوین شبیه به حباب‌های مالی گذشته است، مانند اتفاقی که طی رکود بزرگ(Great Depression بزرگ‌ترین رکود اقتصادی تاریخ) برای شاخص Dow Jones رخ داده و یا حباب دات‌کام(Dotcom) است. در حالی که بسیاری از صنایع بزرگ دیگر در نهایت به بهبود وضعیت رسیدند، اما موارد گفته شده دوره‌ی رکود طولانی‌تری را سپری کردند. آقای دنیین به طور خاص وضعیت فعلی رمزارز بیت‌کوین را به شاخص Dow Jones تشبیه کرد. وی معتقد است در صورتی که بیت‌کوین یک رویه‌ی مشابه حرکت شاخص Dow Jones در رکود سال ۱۹۲۹ را در پیش بگیرد، ما باید بیش از ۲۲ سال صبر کنیم تا قیمت رمزارز بیت‌کوین بتواند یکبار دیگر به بالاترین رکورد‌های خود برسد.

 

بازگشت به بالاترین رکورد قیمت تضمین شده نیست

آقای دنیین در ادامه‌ی صحبت‌های خود هشدار داد که بازگشت قیمت‌ها به رکورد‌های قبلی تضمین شده نیست. تمام حباب‌های اقتصادی که او از آن‌ها یاد کرده، به غیر از یک مورد، بیش از ۷۵ درصد ارزش خود را از دست دادند. با این حال، همه‌ی آن‌ها نتوانستند به بالاترین سطوح قیمتی خود بازگردند. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

شاید طرفداران صنعت رمزارزی باید در نظر داشته باشند که پس از ترکیدن یک حباب چه رخ می‌دهد، پس از ترکیدن حباب‌ها، همه‌ی دارایی‌ها و موارد دیگر به وضعیت قبلی خود باز نگشته‌اند.

شرکت تحقیقاتی و تحلیل داده‌های رمزارزی CoinMetrics معتقد است که روند صعودی اخیر توسط یک نفر اتفاق افتاده است. این کمپانی با انتشار یک پست توییتری نوشت:

نظریه‌ی ما این است که یک بازیگر متعهد و فعال بلند مدت با مبادله‌ی خود باعث تاثیرگذاری در قیمت‌ها شده است. روند تغییرات قیمت در ساخت ۴:۳۰ بعد از نیمه‌شب به وقت UTC رخ داده است، زمانی که نقدینگی جهانی به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. CoinMetrics 

گفته شده که این فرد مبادله‌ی خود را به روشی انجام داده که «به وسیله‌ی انحلال موقعیت‌های حاشیه‌ای و موقعیت‌های آتی کوتاه مدت، باعث توقف ضرر و ایجاد فشار کمی بر بازار می‌شود».

روند تغییرات قیمت در روز ۲ام آوریل شروع شده و CoinMetrics معتقد است که صرافی HitBTC منبع تمام این تحرکات بوده است. پس از آنکه این بازیگر در صرافی HitBTC اقدام به یک مبادله‌ی بسیار بزرگ می‌کند، این شرکت توانسته مبادلات مشابهی در صرافی‌های Coinbase و Bitfinex مشاهده کند.

پست توییتری CoinMetrics

با این حال، کمپانی CoinMetrics نتوانسته امکان مبادلات ساختگی یا Wash Trading در صرافی HitBTC را غیر محتمل بشمارد، زیرا طبق گزارشات اخیر این صرافی اقدام به ایجاد حجم مبادله‌ی جعلی کرده است.

اگر این تئوری درست باشد، پیامد‌های بعد از آن بسیار عظیم خواهد بود. به عنوان مثال نشان می‌دهد که صنعت رمزارزی به شدت قابل دستکاری است. گرچه در رابطه با این مورد خاص می‌توان گفت که روند دستکاری مثبت بوده است، اما هیچ تضمینی نمی‌توان داد که همیشه همینطور خواهد بود. مثلا ممکن است شخص دیگری تصمیم به فروش گرفته و باعث یک سقوط ارزش در بازار رمزارزها شود.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای کوین دنیین چیست؟ آیا روند صعودی اخیر حاصل دستکاری بازار رمزارزها بوده و یا شاهد شروع جهش قیمت رمزارزها هستیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

منبع
Nulltx

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا