اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

روند صعودی در بازار بیت‌کوین آغاز شده و خریداران دوباره بازگشته‌اند

بر اساس نظرات برخی از تحلیل‌گران باید به زودی منتظر تغییرات مهم و بسیار حساسی در بازار رمزارزها باشیم

در رابطه با اینکه قیمت بیت‌کوین و روند حرکت بعدی آن چگونه خواهد بود، دو نوع نظر و دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد. برخی معتقد‌اند که وضعیت فعلی دچار یک عقب نشینی و سقوط قریب الوقوع خواهد شد و نهایتا احتمال تسلیم این بازار وجود دارد، در حالی که دیگران با اعتماد به نفس و اطمینان کامل اعلام می‌کنند که افزایش قیمت اخیر آغاز یک روند صعودی دیگر است و بازار از حالا به بعد روند افزایش در پیش خواهند گرفت.

bitcoin

شباهت‌های عمده‌‌ به روند بازگشتی سال ۲۰۱۵

تجزیه و تحلیل الگوی نمودار‌ها و تغییرات پیشین بازار، یک بینش مثبت در رابطه با وضعیت احتمالی فعلی و آینده‌ی آن ارائه می‌کند. نمودار‌های بازار صعودی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و آخرین روند بازگشتی آن‌ها به نوعی نشان دهند‌ی آنچه است که سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داده است.

در ماه آگوست ۲۰۱۵ یک روند تسلیم نهایی رخ داد و قیمت رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) برای دومین مرتبه در آن سال به ۲۰۰ دلار سقوط کرد. این کاهش ارزش شدید که از قیمت ۱۱۰۰ دلار شروع شده بود، یک رکود قیمت ۸۲ درصدی را به ثبت رساند. اما این بار قیمت بیت‌کوین از بالاترین رکورد خود در ماه دسامبر ۲۰۱۷(حدود ۲۰ هزار دلار) به ۳۲۰۰ دلار سقوط کرده است، که حدود ۸۴ درصد رکود را نشان می‌دهد. با توجه به این اعداد و ارقام می‌توان گفت که تاریخ در حال تکرار است.

از زمان رسیده به قیمت ۳۲۰۰ دلار تا به امروز، می‌توانیم بگوییم که تقریبا روند حرکت بازار معکوس شده و پایین‌ترین سطح ممکن قیمت رمزارزها تحقق یافته است. از زمان دامپ بیت‌کوین در اواسط ماه دسامبر تا به امروز قیمت این رمزارز بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است. کل بازار رمزارزی نیز در مقایسه با پایین‌ترین سطح ارزش خود در اواخر سال ۲۰۱۸، اکنون شاهد یک افزایش ۸۰ درصدی است.

البته این نمودار‌های قدیمی قبل از ورود بازار به روند صعودی یک روند تسلیم و سقوط قیمت دیگر نشان می‌دهند. در صورت تکرار این موضوع احتمالا قیمت رمزارز بیت‌کوین قبل از سقوط مجدد به زیر ۴ هزار دلار، به آرامی تا سطح مقاومت ۵ هزار دلار بالا خواهد رفت.

اگر براساس گفته‌های یکی از کاربران توییتر با نام CryptoHamster، در صورتی که ما این روند نزولی و دامپ قیمت را پشت سر گذشته باشیم، قطعا پایین‌ترین سطح قیمت بازار محقق شده و ما اکنون در یک مسیر حرکتی مثبت و صعودی قرار گرفته‌ایم.

برخی از کاربران نظر دیگری دارند و پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین ۵۰ هفته حرکت متوسط را آزمایش کرده و سپس روند حرکت آن با ورود به یک رکود ۲۰۰ هفته‌ای(همانند آنچه در سال ۲۰۱۵ رخ داده) بازگشتی خواهد شد.

هیچ نشانه‌ای از تکرار روند ماه دسامبر وجود ندارد

آقای تراویس کلینگ(Travis Kling) مدیر بخش دارایی‌های رمزارزی و مدیر ارشد کمپانی Ikigai Asset Management نیز معتقد است که هیچ روند بازگشتی وجود ندارد و قیمت بیت‌کوین به ۳ هزار دلار سقوط نخواهد کرد. وی در رابطه با این موضوع یک پست توییتری منتشر کرده و اظهار نموده:

در ۷ هفته‌ی منتهی به به ۱ام آوریل، شانس آزمایش روند نزولی اواسط ماه دسامبر و رسیدن به پایین‌ترین سطوح قیمت، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. تغییرات قیمت ماه آوریل با حرکت صعودی بزرگ ۱ام آوریل شروع شد و اساسا نشان داد که هیچ روند نزولی در کار نخواهد بود. رخدادن یک روند کاهش قیمت و رسیدن به پایین‌ترین سطح ممکن، در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد. Travis Kling

در هر صورت می‌توان به راحتی مشاهده که که احساس عمومی کاربران نسبت به روند حرکت بازار در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته بسیار بهتر و مثبت بوده است زیرا در سال ۲۰۱۸ یکی از محبوب‌ترین واژه‌های استفاده شده برای توصیف وضعیت بازار اصطلاح  «سقوط رمزارزی یا Crypto Crash» بود.

در زمان نگارش این مقاله رمزارز بیت‌کوین توانسته یک‌ بار دیگر از مرز ۵۲۰۰ دلار عبور کند. در هفته‌ی گذشته و زمانی که اول مرحله‌ی پامپ رخ داد، به وضوح یک روند صعودی شکل گرفت و طی چند روز یک نقطه‌ی بحرای برای رسیدن به بخش‌های انتهایی این مثلث صعودی بدست خواهد آمد؛ در این مرحله انتظار می‌رود که یک حرکت عمدتا مثبت بزرگ رخ دهد.

نظر شما درباره‌ی روند کنونی بازار رمزا رزی چیست؟ به نظر شما قیمت بیت‌کوین تا کجا بالا خواهد رفت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

منبع
Newsbtc

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا