اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

عجیب‌ترین کالاهایی که می‌توان در ازای پرداخت رمزارز از دارک‌وب خرید

لیست کوتاهی از کالاهای عجیب و جالبی که می‌توان با استفاده از رمزارزها در فضای وب تاریک(Dark web) تهیه کرد

نکات برگزیده مطلب
  • فروشگاه‌های دارک‌وب یا فضای تاریک اینترنت(که دارک‌نت هم نامیده می‌شود) به نوعی مخزن اشیاء عجیب و غریب و فول‌العاده جالب شبیه هستند. هر آنچه شما به دنبال آن باشید، چه عجیب و غریب، چه کمیاب و چه غیرقانونی، فروشندگان فضای تاریک اینترنت در ازای دریافت رمزارز، نسخه‌ای از آن یا شبیه آن را به شما ارائه می‌کنند. در این مقاله به چند مورد از کالاهای عجیب و جالبی پرداخته‌ایم که می‌توان با استفاده از رمزارزها در فضای دارک وب خریداری کرد.
آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که وقتی اطلاعات یک کارت بانکی هک می‌شود، در دارک وب به چه قیمتی به فروش می‌رسد؟ و یا تا بحال به خریداری یک دستگاه لیزر قدرتمند ۲۰ هزار مگاواتی که می‌تواند هدف خود را به آتش بکشد فکر کرده‌اید؟! اگر به مسائل بالا فکر کرده‌اید ولی به جوابی نرسیده‌اید می‌توانید به فروشگاه‌های دارک وب سری بزنید. فروشگاه‌های دارک‌وب یا فضای تاریک اینترنت(که دارک‌نت هم نامیده می‌شود) به نوعی مخزن اشیاء عجیب و غریب و فول‌العاده جالب شبیه هستند. فروشندگان دارک وب هر آنچه که شما به دنبال آن باشید، چه عجیب و غریب، چه کمیاب و چه غیرقانونی، در ازای دریافت رمزارز به شما ارائه می‌کنند. در این مقاله به چند مورد از کالاهای عجیب و جالبی پرداخته‌ایم که می‌توان با پرداخت رمزارز در فضای دارک وب خریداری کرد.

کالاهای عجیب و غریب در دارک‌وب

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های دارک‌وب(بخش تاریکی از اینترنت که از دسترس عموم خارج بوده و عمدتا برای کار‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد) Dream نام دارد و مانند اغلب همتایان خود، بیشتر در زمینه‌ی فروش مواد مخدر فعالیت دارد؛ اما در این فروشگاه محصولات دیگری از جمله کالاهای دیجیتال و فزیکی نیز وجود دارد.رمزارزها

به عنوان مثال در ازای پرداخت ۷/۲۸ دلار پول یا پرداخت مقداری رمزارز بیت‌کوین معادل این مبلغ، یکی از کاربران Dream یک نسخه‌ی الکترونیکی از کتاب «۲۲ روش کشتن یک مرد با دست‌های خالی» را برای شما ارسال خواهد کرد.

با پرداخت مقدار بیشتری رمزارز و معادل حدود ۱۵۰ دلار بیت‌کوین یا بیت‌کوین کش شما می‌توانید مالک یک دستگاه لیزر قدرتمند شوید. به همراه این دستگاه ۲۰ هزار مگاواتی به شما هشدار داده می‌شود که خروجی آن می‌تواند باعث سوزاندن هدف شود، بنابراین با احتیاط از آن استفاده نمایید.

فروشگاه Wallstreet نیز یکی دیگر از فروشگاه‌های فضای تاریک اینترنت است که اصلی‌ترین کالای مبادله شده در آن، انواع مختلف دارو است. علاوه بر این کالاهای دیگری نیز در این فروشگاه مبادله می‌شود که یکی از آن‌ها مواد خوراکی است. به عنوان مثال «پکیج مقدماتی ناشناس ماندن در فضای اینترنت» که شامل ۲۴ کتاب الکترونیکی است که تمام موارد لازم از رمزنگاری تا حریم خصوصی را پوشش می‌دهد. هرکدام از این کتاب‌ها با قیمت ۱/۹۹ دلار عرضه شده‌اند و تمام منابع لازم برای شروع یک حساب کاربری در دارک‌نت را به شما ارائه خواهند کرد.

طبق ادعا فروشندگان، طلا یکی از کالاهایی است که بیشترین میزان فروش را در فروشگاه Berlusconi به خود اختصاص داده است. علاوه بر شمش‌های طلا، در این فروشگاه فروشندگانی حضور دارند که به صورت گرم یا اونس(واحد‌های اندازه‌گیری وزن طلا) اقدام به فروش پودر طلا می‌کنند(در این پلت‌فرم با عنوان «آرد طلا» شناخته می‌شود).

در این پلت‌فرم از رمزارزهای بیت‌کوین، لایت‌کوین و مونرو نیز به عنوان روش‌های پرداختی، پشتیبانی می‌شود. همچنین از دیگر مواردی که در این فروشگاه به فروش می‌رسد، می‌توان به آدرس‌های پست الکترونیکی .edu اشاره کرد که هرکدام با مبلغی کمتر از ۶ دلار به فروش می‌رسند.

موارد مخدر همچنان بر دارک‌وب تسلط دارد

به لطف فروشگاه‌های مواد مخدری همچون Silk Road، فضای تاریک اینترنت به مکانی مناسب برای مبادله‌ی این مواد تبدیل شد و تا به امروز «مواد مخدر» توانسته جایگاه خودش را به عنوان اصلی‌ترین کالای تجاری سطح فروشگاه‌های فعال در دارک‌وب حفظ کند.

گرچه ماریجوانا در برخی از مناطق مختلف جهان از جمله ایالات متحده قانونی اعلام شده است، اما سایر مواد مخدر همچنان در اکثر کشور‌ها غیرقانونی شمرده می‌شوند. به همین ترتیب، مشتریان باید در زمان گشت و گذار در فضای تاریک وب از قوانین فعلی منطقه‌ی سکونت خود و چگونگی تاثیر آن در زمان خرید کالا، اطمینان حاصل نمایند. به عنوان مثال در فروشگاه Cannazon که تنها اجناس مربوط به ماریجوانا فروخته می‌شود، آدامس‌، شکلات و دیگر مواد غذایی حاوی THC(یا تتراهیدروکانابینول یکی از گونه‌های کانابینویدها و ماده‌ی محرک عصبی اصلی موجود در شاه‌دانه است) عرضه می‌کند. این فروشگاه به عنوان روش‌های پرداختی خود از رمزارزهای بیت‌کوین و مونرو پشتیبانی می‌کند.

 

اطلاعات شخصی شما چه قیمتی دارد؟

یکی دیگر از مواردی که در فضای تاریک وب مشتری زیادی دارد، اطلاعات مردم و کاربران فضای اینترنت است. معمولا پس از هک شدن و دزدیده شدن هر نوع اطلاعاتی از یک فرد، می‌توان آن را در فضای دارک‌وب بفروش رساند. تمام اطلاعات قابل فروش هستند اما هرکدام ارزش و قیمت مشخص خود را دارند.

به عنوان مثال یکی از پرطرفدارترین مواردی اطلاعاتی که در فضای دارک‌وب خرید فروش می‌شود، اطلاعات مربوط به کارت اعتباری مردم است. البته هر بخش از کارت اعتباری قیمت خود را دارد، به عنوان مثال بسته به بانک و فردی که مالک آن کارت اعتباری است، شماره‌ی کارت ممکن است چیزی بین ۵ تا ۱۱۰ دلار ارزش داشته باشد، این درحالیست که دیگر اطلاعات همان کارت به صورت جداگانه و نرخ متفاوت فروخته می‌شود؛ مثلا کد CVV هرکارت حدود ۵ دلار، اطلاعات بانکی مربوط به آن کارت ۱۵ دلار ارزش دارد و در صورتی که مایل به خرید تمام اطلاعات مربوط به آن کارت باشید، باید هزینه‌ی ۳۰ دلاری آن را پرداخت نمایید.

 

دارک‌وب ارائه دهنده‌ی اقلام لوکس با قیمتی باورنکردی

یکی از چیز‌های که به تازگی در فضای دارک‌وب طرفدار زیادی پیدا کرده است، خرید اقلام لوکس تقلبی می‌باشد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم‌تر از چیزی که در فروشگاه‌های مجاز پرداخت می‌کنید، مالک یک کیف‌دستی زنانه‌ی مارک Louis Vuitton یا حتی عینک‌های آفتابی Ray Ban شوید.

 تعداد کالاهای لوکس جعلی موجود در فضای دارک‌وب آنقدر زیاد می‌باشد که هرکاربری با دیدن مارک‌ها و قیمت‌ آن‌ها واقعا سردرگم و دودل خواهد شد. شما می‌توانید اقلام بسیار گران‌قیمتی از برند‌های مطرح جهان همچون ساعت‌های رولکس، شلوار‌های جین مارک D&G و لباس‌های زنانه‌ی مارک Armani و دیگر موارد مشابه را به راحتی در فضای دارک‌وب سفارش دهید.

گرچه هنوز در برخی کشورها خرید از دارک‌وب کاملا غیرقانونی اعلام شده است، اما برخی مردم معتقد‌اند از آنجایی که این محصولات بی‌ضرر بوده و به هیچ‌کس آسیبی وارد نمی‌کنند، در واقع از نظر اخلاقی استفاده از آن‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد و اقدام به خرید می‌کنند.

پرینتر‌های سه‌بعدی

شاید بتوان گفت که پرینتر‌های سه‌بعدی یکی از شگفت‌انگیز‌ترین دستاورد‌های قرن بیست و یکم محسوب می‌شود. قیمت این دستگاه‌ها طی سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و تقریبا در هرجای دنیا قابل خریداری هستند، اما شاید خرید دستگاهی که کاربرد آن محدود است و ممکن است هر از گاهی از آن استفاده شود، برای تمام کاربران صرفه‌ی اقتصادی نداشته باشد. به همین دلیل است که فروشگاه‌های پرینت سه‌بعدی در سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی مشخص، اقدام به پرینت کردن مدل‌های خود کنید.

حال با این پرسش روبرو شده‌اید که پرینتر‌های سه‌بعدی چه کاربردی در فضای دارک‌وب دارند؟ پاسخ ساده است، شاید شما در نظر داشته باشید چیزی به جز یک لیوان و یا یک عروسک کوچک را پرینت کنید. در این حالت استفاده از سرویس‌های عمومی پرینت سه‌بعدی یا خرید یک دستگاه کامل، کاملا غیرمنطقی به نظر می‌رسد. بنابراین در صورتی که به فضای دارک‌وب مراجعه کنید، خواهید دید که در آنجا فروشندگانی حضور دارند که بدون پرسش هر سوالی اقدام به پرینت مدل‌های سه‌بعدی ارائه شده توسط شما خواهند کرد؛ مواردی همچون سلاح‌های پرینت‌ شده‌ی سه بعدی(که به تازکی به یک واقعیت تبدیل شده‌اند) یا مدل‌های کمیابی که از نظر کپی‌رایت حق مالکیت آن‌ها را ندارید، از جمله مواردی هستند که می‌توانید از بین گزینه‌های ارائه شده انتخاب نمایید.

با اینکه اکثر محصولات عرضه شده در فروشگاه‌های فعال در دارک‌وب، غیرقانونی محسوب می‌شود اما بسیار از طرفداران اینگونه فروشگاه‌ها معتقد‌اند که این بازار‌ها نقش مهمی در تسهیل خرید امن مواد مخدر از فروشندگانی دارند که اعتبار و هویت آن‌ها قابل بررسی و دسترسی است.

بخش تاریک اینترنت یکی از اولین موارد استفاده و کاربر رمزارزها به شما می‌آید و می‌توان برای این کار گرامی شمرده شود.

نظر شما در رابطه با استفاده از رمزارزها در فضای تاریک اینترنت چیست؟ آیا این امر باعث غیرقانونی شدن رمزارزها یا عدم گسترش آن‌ها خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
News.BitcoinNews.bitcoinDeepweb-sites

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫3 دیدگاه ها

  1. دقیقا من هم موافقم چون اگر بخوای چیزی رو معامله کنی حتی با آجر هم میشه اون چیز رو معامله کرد فرض کن یک مودم رو با یک تن آجر معامله کنی و فروشنده پس دریافت یک تن آجر از شما اون رو در مصالح ساختمانی یا کسی که ساخت ساز داره تبدیل به هر چیزی که نیاز داره میکنه و اگر از این بعد نگاه کنیم نمی توانیم هیچ اتهامی را به بیت کوین و رمز ارزها وارد کنیم باید نگاهمان را به برترین تکنولوژی تاریخ بشر عوض کنیم که حتی هوش مصنوعی – نانو تکنولوژی – همجوشی هسته ای و شبیه سازی در مقابل بلاکچین در رده های 2 تا 10 قرار دارند.

    من خودم توی این دو سال توی تالارهای گفتمان چند نوع کاربرد بلاکچین رو که از نظر من بسیار آینده خوبی دارند رو مطرح کردم که بخاطرش روزها فکر کردم مانند اینکه با بلاکچین دیگر نیازی به وکیل و قاضی نداریم و چند مورد دیگه که خودم هر چی گشتم پیدا نکردم و خودم طرحش رو نوشتم اما کجاست کسی یا دولت پشتیبانی کند از مغزهای بسیار پرشور و ما همچنان بی مصرف باقی خواهیم ماند تا شاید روزی در دو سال پیش رو به کانادا یا فنلاند مهاجرت و ایده های خودم رو به ثمر برسونم چون میدونم میشه و چند سال قبل یک سال در فنلاند زندگی کردم و دید دولت آنها به نخبگان مانند کوهی از طلاست آن هم با پشتیبانی بسیار خوب مالی.

    موفق باشید.

  2. یکی از دلایل اینکه بسیاری از کشورها در برابر رمز ارز ها مخالفت می کنند همین خرید هر چیزی است که فروشنده ای برای آن وجود دارد و هویت فروشندگان ناشناس است .خرید سلاح گرم از طرف داعش با استفاده از بیتکوین یکی از همین مسائل بود.اما این تفکر اشتباه است شما هر چیزی را می توانید به عنوان یک ارز استفاده کنید این دلیلی برای بد بودن آن نمی باشد.

دکمه بازگشت به بالا