اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

وکیل عالی‌رتبه‌ی هند: «رمزارزها را نمی‌توان قانون‌گذاری کرد»

آبراهام متیوز، یکی از وکلای دادگاه عالی هند به عنوان توضیح اینطور بیان کرد که: شما نمی‌توانید چیزی را که کنترلی بر روی آن ندارید، قانون‌گذاری کنید!

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از وکلای مدافع دادگاه عالی هند با توضیح محدودیت قدرت دولت هند در قانون‌گذاری رمزارزها، اعلام کرد که دادگاه نباید درگیر این موضوع شود. در همین زمان، جامعه‌ی رمزارزی در انتظار تدوین چهارچوب قانونی و نتیجه‌ی بررسی دادخواست بر علیه ممنوعیت بانک مرکزی این کشور است.

رمزارزها را نمی‌توان قانون‌گذاری کرد

آبراهام سی متیوز(Abraham C. Mathews) که خود را به‌صورت «وکیل مدافع در دادگاه عالی هند و یک حسابدار خبره» معرفی می‌کند، در دادگاه عالی هند، همچنین برخی محاکم دهلی تجربه دارد. وی با انتشار مقاله‌ای با نام Money Control در روز دوشنبه، نظر خود را در زمینه‌ی رمزارزها و تلاش دولت هند در قانون‌گذاری این حوزه، اعلام کرد. بر اساس اظهارات وی:

رمزارزها را به دلیل ماهیتشان نمی‌توان قانون‌گذاری کرد… دادگاه عالی باید در برابر ورود به این قضیه مقاومت کند. Abraham C. Mathews

وی افزود: «هیچ شکی وجود ندارد که رمزارزها مطابق استدلال طرفداران اولیه‌ی خود مورد استفاده‌ی گسترده قرار نگرفته‌اند. متیوز درحالی که تکنولوژی بلاکچین را تحسین می‌کند، معتقد است که این تکنولوژی متوقف شده است «انقلابی که بلاکچین نامیده می‌شود، شکست خورده است.»

وی با اعلام این موضوع که قانون‌گذاری رمزارزها را به دلیل احتمال «پایین» بازیابی و یا کشف جرم در زمان هک صرافی نمی‌توان اجرا کرد. او تاکید کرد که «الزامات دولت‌ها می‌تواند این حقیقت را تغییر دهد.»

او با توضیح این که چگونه بانک رزرو هند(RBI)، بانک‌ها را از انجام معاملات با اشخاصی که با رمزارزها معامله می‌کنند منع کرده است، افزود:

متاسفانه این موضوع فراتر از محدوده‌ی اختیارات بانک مرکزی است. شما نمی‌توانید چیزی را که کنترلی بر روی آن ندارید، قانون‌گذاری کنید. Abraham C. Mathews

او ادامه داد: «این جمله بدان معنا نیست که رمزارزها باید غیر قانونی اعلام گردند. باید متناسب با ماهیت(جدید) این حوزه با آن رفتار کرد. به کاربران اجازه‌ی بررسی این حوزه داده شود. با این حال، اعطای مشروعیت قانونی و یا نظارتی نه‌تنها بی‌فایده، بلکه احمقانه است.»

جامعه خواستار قانون‌گذاری در موافقت با حوزه‌ی رمزارزی است

در همین حال، فعالان این صنعت، خواستار قوانین موافق در این حوزه هستند. کمپینی که توسط نیشال شتی(Nischal Shetty) مدیرعامل صرافی رمزارزی Wazirx راه‌اندازی شده است وارد روز 124ام خود شده است. وی در گذشته اظهار کرده بود که «این کمپین هر روز صدها بار توئیت مجدد(Retweets) و لایک می‌شود، همچنین هزاران دفعه بازدید می‌گردد.»

تعدادی از قانون‌گذاران هندی در ماه فوریه در نشست بلاکچین گرد هم آمدند. قانون‌گذاری رمزارزها در میان موضوعات مورد بحث قرار گرفت، شرکت کنندگان موافقت کردند که «تا پایان دوره‌ی مالی جاری، مقررات پیاده‌سازی گردند.»

تعدادی از پیشنهادات برای ایجاد چهارچوب قانونی برای رمزارزها به دولت ارائه شده است. وزیر دارایی هند درماه ژانویه از شرکت‌ حقوقی Nishith Desai Associates دعوت کرد تا پیشنهاد‌های خود را در این زمینه ارائه نماید. در ماه گذشته، انجمن شرکت‌ نرم‌افزار و خدمات (Nasscom) با انتشار گزارشی خواستار کسب اطمینان قانونی در این حوزه شده است.

دادگاه عالی هند در هفته‌ی گذشته به دولت چهار هفته فرصت داد تا قوانین خود را در حوزه‌ی رمزارزی ارائه کند. دولت در همان زمان به این دادگاه اعلام کرد که تهیه‌ی پیش نویس در مراحل نهایی تدوین قرار دارد.

نظر شما در ارتباط با دیدگاه متیو در حوزه‌ی رمزارزی و قانون‌گذاری چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا