اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

راه‌اندازی ETFهای بلاکچینی توسط دو شرکت سرمایه‌گذاری

این ETF در جهت ردیابی ارزش سهام شرکت‌های مرتبط با محاسبات ابری و فناوری بلاک‌چین عرضه خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که روز ۶ام فوریه منتشر شده است، شرکت آمریکایی AdvisorShares و شرکت Sabretooth Advisors طی همکاری مشترک قرار است که یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله(یا ETF) راه‌اندازی کنند. گفته شده که این ETF قادر است ارزش سهام شرکت‌های مرتبط با صنعت تکنولوژی، از جمله شرکت‌های بلاک‌چینی و شرکت‌های پردازش ابری(Cloud Computing) را ردیابی و دنبال کند.

AdvisorShares Sabretooth ETF

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آمریکایی AdvisorShares و شرکت مشاوره‌ای Sabretooth Advisors قرار است طی همکاری مشترک خود، یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله(یا ETF) راه‌اندازی کنند که قادر است ارزش سهام شرکت‌های مرتبط با صنعت تکنولوژی، از جمله شرکت‌های بلاک‌چینی و شرکت‌های پردازش ابری(Cloud Computing) را ردیابی و دنبال می‌کند.

ETFها نوعی اوراق بهادار قابل فروش به غیر هستند که ارزش تعدادی دارایی‌ها نسبتا مهم در بازار سهام و صندوق‌های سرمایه را دنبال می‌کنند. می‌توان ETFها را در تمام کلاس‌های دارایی، از جمله سرمایه‌گذاری‌های سنتی و دارایی‌های جایگزین مانند کالا یا ارز، ارائه کرد. این صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا به بازار‌های کوتاه مدت وارد شده و به واسطه‌ی آن‌ها کسب سود کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ETFها می‌توانید به مقاله‌ی جامع معرفی ETF در وب‌سایت کوینیت مراجعه نمایید.

ایده‌ی ETF جدید مذکور که AdvisorShares Sabretooth ETF نام دارد(با نماد BKCH) این است که افراد استفاده کننده از فناوری محاسبات ابری و درگیر با تکنولوژی‌های نوظهوری همچون بلاک‌چین، بتوانند در یک مدت زمان معقول به افزایش سودآوری و افزایش قیمت سهام برسند.

بسیاری از کاربران معتقد‌اند که در بین مشتقات دیگر، ETFهای رمزارزی و بلاک‌چین اولویت دارند، زیرا این ETFها به نوعی نمایانگر بلوغ بازار‌های رمزارزی خواهند بود.

ETF

در ماه فوریه‌ی ۲۰۱۸، قانون‌گذاران کانادایی اولین ETF مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را به تصویب رساندند. این ETF بر روی شرکت‌های کوچک و بزرگ بلاک‌چینی تمرکز دارد. در آن زمان، کمپانی کانادایی Harvest Portfolios به عنوان صادرکننده‌ی این ETF، شاخص فناوری بلاک‌چینی خودش را داشت. این شاخص برای ردیابی عملکرد صادرکنندگان بزرگ دارای سرمایه‌ی در حال گردش عظیم، و صادر کنندگان نوظهور و کوچک‌تر صنعت بلاک‌چین عرضه شده بود.

در اواخبر ماه ژانویه نیز بازار بورس گذینه‌های شیکاگو(CBOE) در کنار شرکت سرمایه‌گذاری VanEck و شرکت خدمات مالی SolidX، مجددا بسته‌ی پیشنهادی تغییر قانون و لیست شدن ETFبیت‌کوین خودشان را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) ارائه کردند. با اینکه پیشنهاد ETF مذکور در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۸ برای اولین بار ارائه شد، اما تصمیم‌گیری در رابطه با تصویب یا رد این ETF به دلایل مختلفی از جمله تعطیلی دولت ایالات متحده، توسط کمیسیون SEC به تعویق افتاد.

به نظر شما این شروعی برای استقلال بازار رمزارزی از بازارهای سنتی خواهد بود؟نظر شما در رابطه با این ETF جدید چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا