اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

SEC کمپانی Reality Shares را مجبور به لغو در خواست ETF خود کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از این شرکت خواست تا برنامه‌‌ی راه‌اندازی ETF بیت‌کوین خود را فعلا متوقف کند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(یا SEC) روز گذشته از کمپانی سرمایه‌گذاری Reality Shares که مقر آن در کالیفرنیا واقع شده و بیشتر به دلیل شروع فروش اولین ETFهای بلاکچینی مشهور است، خواسته تا درخواست ETF خود را لغو کند. این درخواست اوایل هفته‌ی جاری به کمیسیون مذکور ارائه شده بود.

.

لغو درخواست ETF

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) از کمپانی ارائه دهنده‌ی اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله(ETF) بلاک‌چینی خواسته است تا برنامه‌های خودش برای تولید یک ETFبیت‌کوین را فعلا متوقف کند.

RealityShares_logo

کمپانی سرمایه‌گذاری Reality Shares که مقر آن در کالیفرنیا واقع شده و بیشتر به دلیل شروع فروش اولین ETFهای بلاکچینی مشهور است، اوایل هفته‌ی جاری درخواست لیست شدن ETFبیت‌کوین خود را به کمیسیون SEC ارائه کرده بود. با این حال، روز گذشته آژانس مذکور از کمپانی Reality Shares خواسته تا درخواست ثبت ETF خود را پس بگیرد.

با توجه به درخواست ارائه شده به کمیسیون SEC که جزئیاتی در رابطه با « استراتژی ETF ارز جهانی Reality Shares» را منتشر می‌کند، در حقیقت این محصول به صورت انحصاری در بر گیرنده‌ی قرارداد‌های آتی بیت‌کوین نخواهد بود. در عوض، اگر ETF مذکور به تصویب برسد، در ابزار‌های وام‌دهی دولتی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پولی و دیگر صندوق‌های نقدی، سرمایه‌گذاری می‌کند.

در بخش‌هایی از این درخواست آمده است:

این صندوق انتظار دارد تا با سرمایه‌گذاری ۲۵ درصد از کل دارایی‌های خود در یک شرکت‌ تابعه‌ی و کاملا تحت کنترل حاضر در جزیره‌ی کیمن(Cayman Islands)، قرارداد‌های آتی بیت‌کوین را فراهم آورد. این صندوق همچنین شامل سرمایه‌گذاری در ابزار‌های اوراق بهادار با کیفیت بالا و کوتاه مدت که برای تجارت در بورس اوراق بهادار ایالات متحده لیست شده‌اند نیز خواهد بود و به واسطه‌ی ارزهای دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن و فرانک سوئیس تعریف خواهد شد. the Filing reads

با توجه به این مورد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هیچ برنامه‌ای برای صادرکنندگان ETFهای بیت‌کوین و ETFهای رمزارزی تایید نکرده است. این منبع قانون‌گذاری قبلا با اشاره به اینکه چنین قرارداد‌هایی وجود ندارند، از بازبینی درخواست‌های ETFبیت‌کوین(همانند درخواست ارائه شده توسط Reality Shares) که ارزش قرارداد‌های آتی رمزارزی را دنبال می‌کردند، خودداری کرده است. با این حال، این روند پس از گذشت تقریبا دو سال از آغاز فعالیت‌ قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در Cboe و CME Group، همچنان تیره‌تر و خشن‌تر شده است.

در صورت تایید شدن این ETF، بورس اوراق بهادار NYSE Arca که توسط بورس مادر نیویورک یا Intercontinental Exchange مدیریت می‌شود، میزبانی و لیست شدن آن را برعهده خواهد داشت.

بنابراین با وجود علاقه‌ی سرمایه‌گذاران، بعید به نظر می‌رسد که کمیسیون SEC بتواند به این زودی با «استفاده از بیت‌کوین به عنوان یک دارایی اساسی در یک جایگاه سرمایه‌گذاری قانونی» کنار بیاید.

لازم به ذکر است که کمیسیون SEC اخیرا درخواست برادران وینکلووس برای تایید و لیست شدن ETFبیت‌کوین در بورس اوراق بهادار BATS را رد کرده، در حالیکه بورس Cboe BZX پیشنهاد اخذ مجوز خود را فعلا لغو کرده است.

این درخواست کمیسیون SEC چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Financemagnates

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا