اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ورود موسسات مالی به حوزه‌ی رمزارزی پس از بلوغ بازار ممکن است

مدیرعامل SolidX: نباید از گلدمن ساکس و بقیه‌ی موسسات بزرگ مالی انتظار ورود ناگهانی به کسب و کار بیت‌کوین را داشت

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس اظهارات دنیل اچ گالانسی(Daniel H. Gallancy)، مدیرعامل SolidX Partners، انتظار راه‌اندازی زود هنگام کسب و کار مرتبط با بیت‌کوین گلدمن ساکس(Goldman Sachs)، غیر واقعی است. در حقیقت ارائه‌ی روش‌های نگه‌داری در سطح موسسات و بلوغ بازار پیش نیاز این رویداد به شمار می‌آید.

 

گالانسی که سابقه‌ی همکاری با شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری VanEck در معرفی صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین(Bitcoin ETF) در بورس ایالات متحده آمریکا را در کارنامه دارد، در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت که سرمایه‌گذاران انتظار دارند گلدمن ساکس، مورگان استنلی(Morgan Stanley) و دیگر موسسات مالی ایالات متحده آمریکا، به سرعت روش‌های نگهداری بیت‌کوین و معاملات دارایی‌های دیجیتالی را ارائه کنند.

وی گفت:

بازار نسبت به شروع ناگهانی کسب و کار بیت‌کوین توسط گلدمن ساکس و دیگر موسسات، انتظارات غیر واقعی دارد. این موضوع تفکر بسیار هیجانی است. Daniel H. Gallancy

گلدمن ساکس کمی متفاوت است

شایعه‌ی ورود مورگان استنلی، سیتی گروپ(Citigroup) و دیگر بانک‌های بزرگ به حوزه‌ی بیت‌کوین تا پایان 2018، تا زمانی که این دسته‌ی جدید از دارایی‌ها دوران رشد خود را می‌گذراند، به احتمال زیاد اتفاق نمی‌افتد.

اما گلدمن ساکس، غول صنعت بانکی با 61 میلیارد دلار سرمایه، برای ارائه خدمات مرتبط با بیت‌کوین به مشتریانش آماده می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در ماه ژوئن، دیوید سولومن(David Solomon)، مدیرعامل کنونی گلدمن ساکس(Goldman Sachs) معاملات شکلی از قرارداد‌های آتی را با هدف ایجاد میز معاملاتی در آینده‌ی نزدیک تایید کرد.

Goldman Sachs Bitcoin

سولومن در مصاحبه با تلوزیون بلومبرگ چین گفت: «ما نوعی قرارداد آتی بر پایه‌ی بیت‌کوین راه‌اندازی خواهیم کرد، در زمینه‌ی انجام فعالیت‌های دیگری نیز در (این میز معاملاتی) حال صحبت هستیم ولی بسیار محتاطانه. ما به (صحبت‌های) مشتریانمان گوش می‌کنیم و به آن‌ها کمک می‌کنیم این موارد را بررسی کنند. گلدمن ساکس باید کسب و کار خود را کامل کند و با شرایط محیطی سازگار شود.»

اگرچه گلدمن ساکس می‌تواند با کمک CME، CBOE و دیگر بازار‌های قراردادآتی در آمریکا، قرارداد‌های آتی بیت‌کوین را تسویه کند، بدون دریافت تاییدیه‌ی نهاد‌های ناظر نمی‌تواند رمزارزهای مشتریانش را نگه‌داری و یا از طرف آن‌ها بر روی این دسته از دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کند.

جاستین اشمیت(Justin Schmidt)، مدیر اجرایی گلدمن ساکس در ماه نوامبر گفت که بانک قادر به دریافت تاییدیه از مقامات مالی مربوطه نبوده و در زمانی که لایحه‌ی تعریف قانونی دارایی‌های دیجیتالی همچنان در حال بررسی است، ارائه‌ی سرویس‌های مربوط به این بازار برای موسسات مالی بسیار پرریسک ارزیابی می‌شود.

اشمیت همچنین افزود:

نگه‌داری قسمتی از زیرساخت مورد نیاز و کاملا ضروری برای این منظور است. نگه‌داری بخشی از یک سیستم یکپارچه است. بخش‌های مختلف باید به خوبی، امن با یکدیگر کار کنند و شما باید بتوانید به بخش‌های مختلفی که در یک زنجیره‌ قراردارند همانند خرید و انتقال دارایی به منظور ذخیره‌سازی برای مدت طولانی، اطمینان کنید. Justin Schmidt

آیا می‌توان ارائه‌ی خدمات مرتبط با بیت‌کوین توسط موسسات را در سال 2019 انتظار داشت؟

ممکن است انتظار آغاز ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی بیت‌کوین توسط مورگان استنلی، سیتی گروپ و بسیاری از بانک‌های بزرگ، غیر واقعی به‌نظر برسد و بسیاری از این موسسات این حوزه را به عنوان فرصتی برای نمایش خود به عنوان یک سازمان نوآور و پیشرو می‌نگرند.

با این وجود برخی از موسسات همانند فیدلیتی(Fidelity) و گلدمن ساکس به‌طور جدی این بازار را در چشم‌انداز بلند مدت‌خود در نظر می‌گیرند، این دو موسسه می‌توانند به سرمایه‌گذاران در بازار دارایی‌های دیجیتالی خدمت‌رسانی کنند.

به نظر شما چه زمانی ورود موسسات و سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار رمزارزی اتفاق می‌افتد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا