اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

تولسی گابارد(Tulsi Gabbard) نامزد ریاست جمهوری آمریکا می‌شود

وی سیاست‌های ملایم و ضد جنگ داشته و در دسامبر ۲۰۱۷، در زمان اوج قیمت رمزارزها لایت‌کوین و اتر خریداری کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • تولسی گابارد(Tulsi Gabbard) نماینده‌ی کنگره‌‌ی ایالات متحده آمریکا، قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ شرکت کند. بر اساس اسناد ارائه شده، وی در دسامبر ۲۰۱۷ و در زمانی که رمزارزها در بالاترین سطح خود قرار داشتند مقداری لایت‌کوین(Litecoin) و اتر(Ether) خریداری کرده است.

 

گابارد در 12 ژوئن اعلام کرد: «من تصمیم گرفتم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم. اطلاعیه‌ی رسمی آن را در هفته‌ی آینده منتشر کنم، مردم آمریکا با مشکلات زیادی مواجه‌اند و من می‌خواهم برای حل این مسائل کمک کنم»

 

ایالات متحده آمریکا باید از جنگ‌ در خاورمیانه فاصله بگیرد

وی گفت نگرانی اصلی او این است که آمریکا به مداخله در مناقشات پیش رو در خاورمیانه ادامه ‌ندهد.

اولویت‌های دیگر او تغییرات آب و هوا، مراقبت‌های سلامتی و اصلاحات در دادگستری است. وی اظهار داشت:

یک مسئله‌ی مهم که نسبت به دیگر مسائل از اهمیت بیشتری برخوردار است مساله‌ی جنگ و صلح است. Tulsi Gabbard

گابارد 37 ساله یک چهره‌ی جدید و پر انرژی در صحنه‌ی سیاست ایالات متحده آمریکا است. با این وجود و با توجه به تعداد بالای نامزد‌ها، شانس او در پیروزی انتخابات حزب دموکرات بسیار پایین است.

برای مثال، سناتور الیزابت وارن(Elizabeth Warren) از ماساچوست(Massachusetts) نیز برای ریاست جمهوری اقدام می‌کند. وارن با انتقاد از رمزارزها اظهار داشته که «بازار ارزهای مجازی پُر از بازیگران کلاهبردار است».

گابارد در اوج قیمت‌ها رمزارز خریداری کرده است

بر اساس گزارش، ارزش اتر و لایت‌کوین خریداری شده توسط تولسی گابارد در دسامبر 2017 در بازه‌ی 1,001-15,000 دلار قرار دارد. در آن زمان قیمت بیت‌کوین به سطح 19,500 دلار رسید.

مقدار دارایی‌های رمزارزی گابارد هم اکنون نامشخص است، ولی با توجه به وقوع شرایط بازار نزولی پس از تاریخ اشاره شده، احتمالا وی در این سرمایه‌گذاری مقداری پول از دست داده است.

Gabbard Report
اظهارنامه‌ی مالی تولسی گابارد به کنگره در سال 2018، در این گزارش وی خرید اتریوم و لایت‌کوین را به ارزشی در محدوده‌ی 1,001-15,000 دلار را اعلام کرده است

باب گودلات(Bob Goodlatte) نماینده‌ی ویرجینیا(Virginia) نیز دیگر قانون‌گذار آمریکایی است که در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده است. وی بیش از 13 دوره نماینده‌ی کنگره آمریکا است.

گودلات در سال 2018 اعلام کرد که ارزش دارایی‌های بیت‌کوین(BTC)، بیت‌کوین کش(BCH) و اتر او در محدوده‌ی 17,000 الی 80,000 دلار قرار دارد.

پسر او(Bobby Goodlatte Jr) یک سرمایه‌گذار فرشته(Angel Investor سرمایه‌گذاری که سرمایه‌ی لازم را برای شروع یک کسب و کار فرآهم می‌کند) در Coinbase(بزرگترین صرافی رمزارزی آمریکایی) است.

لابی‌گران در حال پیشبرد رمزارزها در واشنگتن

بر اساس گزارش‌ها، Coinbase، Circle و گروه ارزهای دیجیتالی(Digital Currency Group) اخیرا یک گروه لابی را در واشنگتن راه‌اندازی کرده است که انجمن بلاکچین(Blockchain Association) نام دارد. یک هفته پس از راه‌اندازی این گروه لابی، کنگره‌ی آمریکا سه ماده‌ی قانونی را برای ترویج ارزهای دیجیتالی و بلاکچین در ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی کرد.

انجمن بلاکچین کنگره از قانون‌گذاران ایالات متحده‌ی آمریکا درخواست کرده است که از بلاکچین و رمزارزها حمایت کنند. آن‌ها می‌گویند که این تکنولوژی می‌تواند موجب تحول در نظام بانک‌داری، مدیریت زنجیره‌ی توزیع و مراقبت‌های سلامت گردد.

CCN Twitt
لوایح قانونی برای حفاظت از سرمایه‌گذاران در مقابل دستکاری بازار

قانون‌گذاران آمریکایی در دسامبر 2018 لوایحی را برای جلوگیری از دستکاری قیمت‌ها و حفظ موقعیت پیشتاز آمریکا در این حوزه، پیشنهاد کردند.

دارن سوتو(Darren Soto) نماینده‌ی کنگره‌ی آمریکا(عضو حزب دموکرات از فلوریدا) و تد بود(Ted Budd) جمهوری خواه و نماینده‌ی کارولینای شمالی(North Carolina) اعلام کردند که ایالات متحده‌ی آمریکا باید «پتانسیل عمیق» رمزارزها را در پیشبرد اقتصاد درک کند.

کوینیت در گذشته پرداخت ریپل(Ripple) به یک گروه لابی آمریکایی را به منظور جلب حمایت نهاد‌های نظارتی و قانون‌گذاری گزارش کرده بود.

مخالفان رمزارز‌ها مرگ بیت‌کوین را اعلام می‌کنند

در همین زمان، مخالفان با خوشحالی ادعا می‌کنند که با توجه به رکود کنونی بازار رمزارزی، مرگ بیت‌کوین نزدیک است. اما بیت‌کوین در طی ده سال گذشته انعطاف پذیری و استقامت خود را ثابت کرده است.

وجود سیاستمداران طرفدار رمزارزها در دولت ایالات متحده‌ی آمریکا می‌تواند شرایط را برای این صنعت تغییر دهد. بر اساس گزارش کوینیت مایک مالوانی(Mick Mulvaney) که به عنوان سرپرست کارکنان کاخ سفید منصوب شده است، از سال 2014 تاکنون طرفدار بیت‌کوین بوده است.

مالوانی مدیر دفتر مدیریت و بودجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا است. وظیفه‌ی او آماده‌سازی پیشنهاد بودجه‌ی دونالد ترامپ(Donald Trump) رئیس جمهور آمریکا به کنگره است. وجود طرفداران بیت‌کوین در بالاترین سطوح دولت آمریکا می‌تواند یک مزیت و یا ضعف بازار رمزارزی شود. تنها گذشت زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با نقش سیاستمداران در پیشرفت و یا تضعیف صنعت رمزارزی چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
CCN

‫2 دیدگاه ها

  1. پس با این حساب مشروعیت دادن به بیتکوین تا زمان انتخابات آمریکا طول خواهد کشید و قراره با همین نوسانات تا اون موقع سر گرم باشیم.

دکمه بازگشت به بالا