اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استاد دانشگاه کالیفرنیا: شرایط رمزارزها در سال 2019 بدتر خواهد بود

اسکات گلووِی همچنین پیش‌بینی کرد که صنایع واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی نیز در سال جاری شرایط مناسبی نخواهند داشت

نکات برگزیده مطلب
  • اسکات گلووِی(Scott Galloway)، استاد دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس(UCLA) معتقد است که رمزارزها در سال ۲۰۱۹ شرایط بدتری خواهند داشت. وی معتقد است ارزش دارایی‌های دیجیتالی توسط احساسات مردم تعیین می‌شود و اخبار توسعه در این حوزه تاثیر چندانی بر قیمت آن‌ها ندارد. او در بخشی از پیش‌بینی‌های خود در سال جاری عنوان کرد که واقعیت افزوده(VR) و رمزارزها در 12 ماه آینده به روند نزولی خود ادامه خواهند داد.

دلیل پیش‌بینی منفی اسکات گلووِی در حوزه‌ی رمزارزی

بیشتر بازار‌های نوظهور و تکنولوژی‌ها تمایل دارند توسط چرخه‌ها و فرآیند‌های مشخصی به حرکت درآیند. به این ترتیب، توسعه‌ی این صنعت و اخبار بر روند بازار‌ رمزارزی بدون تاثیر مانده است، چرا که ارزش دارایی‌های دیجیتالی عمدتا به احساسات وابسته است.

بسیاری از بازار‌های نوظهور همانند رمزارزها، واقعیت مجازی(VR)، واقعیت افزوده(AR) و هوش مصنوعی(AI) در سال جاری از نظر پیشرفت و رشد بازار عملکرد ضعیفی خواهند داشت. تغییرات عظیم کوتاه و میان مدتی برای تکنولوژی‌های جدید و بازار دشوار است و سرمایه‌گذاران به سادگی طاقت خود را از دست می‌دهند.

واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و رمزارزها پیش از آغاز 2018، مورد استقبال شدیدی قرار گرفتند، این موضوع موجب افزایش ارزش دارایی‌های دیجیتالی و شرکت‌هایی که در این چهار حوزه فعالیت می‌کردند شد. اما افزایش ارزش بازار‌ آن‌ها با نرخ رشد در حوزه‌های اشاره شده همخوانی نداشت.

اسکات گلووِی گفت:

شرایط واقعیت افزوده و رمزارزها در سال جاری بدتر خواهد شد. هوش مصنوعی نمی‌تواند با تبلیغات و شرایط هیجانی به فعالیت خود ادامه دهد. پرینت سه بعدی از نو متولد شده و دوربین‌های هوشمند مورد استقبال قرار خواهند گرفت. Scott Galloway

صنعت چاپ سه ‌بعدی منحصرا در سال 2018 شرایط سختی را سپری کردند؛ شرکت‌های پیشرو در این حوزه از جمله 3D Systems از اصلاحات فراوان در سال 2014 آسیب دیدند. گلووِی اشاره می‌کند که به دلیل حرکت بازار توسط چرخه‌ها، بازار چاپ سه بعدی در ماه‌های آینده می‌تواند احیاء شود.

ارزش سهام شرکت 3D Systems از 5 سال گذشته تاکنون

شرایط متفاوت رمزارزها

با وجود صحیح بودن ارزیابی گلووِی، بازار رمزارزی می‌تواند متفاوت عمل کند. برخلاف سایر صنایع، بسیاری از موسسات مالی بزرگ به فضای رمزارزی وارد شده‌اند.

Fidelity، NYSE، ICE و Nasdaq بخشی از موسساتی هستند که در طول چند ماه گذشته، در 5 پروژه‌ی رمزارزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا زیر ساخت‌های لازم برای پشتیبانی از این کلاس دارایی را تقویت کنند.

جیم بریر(Jim Breyer) یک سرمایه گذار میلیاردر خطر پذیر، اعلام کرد که بهترین دانشمندان کامپیوتر جهان به صنعت بلاکچین گرایش پیدا کرده‌اند و به چالش کشیدن گردهم‌آیی استعداد‌ها در حوزه‌ی رمزارزی پُر‌خطر خواهد بود.

بریر گفت:

تعداد زیادی از بهترین دانشمندان علوم کامپیوتر و دانشجویان دوره‌ی دکتری و فوق دکتری بر روی بلاکچین فعالیت می‌کنند چراکه آن‌ها علاقه‌ی بنیادی بر مفهوم بلاکچین دارند. شما نمی‌خواهید در برابر بهترین و روشن‌ترین (تکنولوژی) جهان قرار بگیرید. Jim Breyer

انتظار می‌رود بازار رمزارزی در سال 2019 نوسانات کمتری داشته باشد، چراکه بسیاری از رمزارزها همانند بیت‌کوین به پایان بازار نزولی نزدیک می‌شوند.

تحلیلگران اظهار می‌کنند که در نیمه‌ی اول سال 2019، رمزارزها همچنان ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست خواهند داد اما با توجه به نشانه‌هایی که در گذشته مشخص شده است، ممکن است بازار در نیمه‌ی دوم 2019 بازار صعودی را به‌طور آهسته آغاز نماید.

نظر شما در ارتباط با اظهارات اسکات گلووِی چیست؟ آیا رمزارزها در سال 2019 شرایط بدتری را تجربه خواهند کرد؟ و یا بر اساس اظهارات جیم بریر مورد استقبال هر چه بیشتر قرار خواهند گرفت؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا