اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

افزایش دو برابری حجم تراکنش‌های بیت‌کوین در دارک‌وب

آمار نشان می‌دهند که استفاده از بیت‌کوین برای انجام مبادلات مالی در فضای «وب تاریک» در سال ۲۰۱۸ افزایش چشم‌گیری داشته است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که اخیر توسط کمپانی تحقیقاتی Chainalysis منتشر شده است، علیرغم نزولی بودن بازار رمزارزی و نوسان شدید قیمت در این بازار، میزان تراکنش‌های رمزارز بیت‌کوین در فضای تاریک اینترنت(دارک‌وب) به رقم خیره کننده‌ی ۲ میلیون دلار در روز افزایش یافته است. این رقم نسبت به ابتدای سال جاری حدود دو برابر شده است.

تحقیقات منتشر شده توسط کمپانی Chainalysis نشان می‌دهد که تراکنش‌های بیت‌کوین در فضای دارک‌نت(Darknet فضای تاریک اینترنت که از دسترس عموم مردم خارج بوده و عمدا برای کار‌های خلاف مورد استفاده قرار می‌گیرد) طی سال ۲۰۱۸ به رقم چشم‌گیر ۲ میلیون دلار در روز، افزایش یافته است، این رقم نسبت به ابتدای سال جاری تقریبا دو برابر شده است. اما طی یک سال گذشته میزان بیت‌کوین(با نماد BTC) وارد شده به فضای تاریک اینترنت به رقم ۶۰۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۷ که حدود ۷۰۰ میلیون دلار بود، کاهش نسبی را شاهد هستیم. این کاهش شدید انتقال رمزارز بیت‌کوین به دارک‌وب، به دلیل بسته شدن وب‌سایت‌های بازار سیاه همچون Alphabay و Hansa بوده است.

کیم گراور(Kim Grauer) یکی از اقتصاددانان ارشد کمپانی تحقیقاتی Chainalysis مدعی شده که با وجود موفقیت‌های عمده‌ی در اجرای قانون، باز هم حجم تراکنش‌ها و مبادلات رمزارزی در دارک‌نتافزایش یافته و این روند رشد همچنان در حال ادامه است.

وی معتقد است که نوسانات اخیر بیت‌کوین تاثیر چندانی بر روی کاهش تعداد کاربران آن نداشته است. خانم گراور در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

برای کسی که می‌خواهد در یک بازار سیاه چیزی بخرد، این واقعیت که قیمت بیت‌کوین دارای نوسان است، وقعا اهمیتی ندارد. Kim Grauer

بازار سیاه بسیار مقاوم است

به نظر نمی‌رسد که بازار‌ سیاه یا فضای دارک‌نت به این راحتی از بین برود. همانطور که در پست وب‌لاگی کمپانی Chainalysis به آن اشاره شده است، از کار انداختن اینگونه وب‌سایت‌های غیرقانونی عملا کار بسیار سختی است. در بخش‌هایی از پست مذکور آمده است:

علی‌رغم فعالیت‌های نیرو‌های قانونی در جهت غیرفعالسازی اینگونه سایت‌ها، فعالیت‌های بازار سیاه یا دارک‌نت، طی چند سال گذشته به شدت مقاومت نشان داده‌اند. وقتی که یک سایت دارک‌وب بسته می‌شود، یک سایت جدید راه‌اندازی شده و جای آن را به راحتی پر می‌کند.

در ادامه‌ی گفته‌های این پست توضیح داده شده اگرچه پس از بسته شدن وب‌سایت غیرقانونی Alphabay در اواسط سال ۲۰۱۷، فعالیت‌های غیرقانونی فضای تاریک اینترنت حدود ۶۰ درصد کاهش یافت، اما این کاهش «موقتی» بود. حال به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ی تجارت و معاملات Alphabay به وب‌سایت دیگری منتقل شده است. کمپانی Chainalysis در واقع مدعی شده که «حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پس از بسته شدن این وب‌سایت، فعالیت‌های غیرقانونی حول آن به شدت افزایش داشته است».

silk road

همانطور که در هفته‌ی جاری گزارش شده بود، فعالیت‌های مخفی بازار سیاه پس از بسته شدن وب‌سایت جاده‌ی ابریشم(Silk Road اولین وب‌سایت معامله‌ی غیرقانونی در فضای دارک‌نت) اکوسیستم فعالیت‌های غیرقانونی فضای تاریک اینترنت به شدت دچار تغییر شد و از آن زمان به شکل فزاینده‌ای روش‌های پیشرفته‌تری برای جلوگیری از اجرای قانونی و محافظت از اینگونه وب‌سایت‌های غیرقانونی، توسعه‌ یافته است. روش‌هایی همچون « dropgangs» و « dead drops» از جمله روش‌هایی مورد استفاده برای فرار از دست آژانس‌های قانونی است.

نظر شما در رابطه با گزارشات منتشر شده توسط Chainalysis چیست؟ چه راهکاری برای جلوگیری از ورود بیت‌کوین به فعالیت‌های خلافکارانه وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا