اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مخالفت مقامات هند در رابطه با سرمایه‌گذاری‌ در صنعت رمزارزی

پلیس این کشور اخیرا نسبت به سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزی به عموم مردم هشدار داده و آن‌ها را طرح‌های کلاه‌برداری خوانده است

نکات برگزیده مطلب
  • پلیس کشور هند اخیرا با انتشار یک توصیه‌نامه به عموم مردم هشدار داده است که در صنعت رمزارزی و رمزارزهایی همچون بیت‌کوین، سرمایه‌گذاری نکنند. در این اسناد اعلام شده است که صنعت رمزارزی یک طرح کلاهبرداری است و به دلیل رمزنگاری بودن تراکنش‌های آن، ممکن است از رمزارزها برای فعالیت‌های غیرقانونی همچون پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده شود.

هشدار پلیس هند

اخیرا گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد پلیس هند در ایالات جامو(Jammu) و کشمیر(Kashmir) به عموم مردم هشدار داده است که در صنعت رمزارزی و رمزارزهایی همچون بیت‌کوین سرمایه‌گذاری نکنند. پلیس محلی دلیل این هشدار را «بالا بودن ریسک» اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها و عدم پشتیبانی دولتی از رمزارزها عنوان کرده است.

Bitcoin

براساس گزارش خبرگزاری‌های محلی، طبق یک توصیه‌نامه که از طرف بازرس کل شعبه‌ی جرائم پلیس هند صادر شده است، سرمایه‌گذاری‌های مربوط به صنعت رمزارزی می‌توانند در نهایت به «یک سقوط ناگهانی و طولانی مدت» گرفتار شوند و سرمایه‌گذاران نیز پول‌های خود را از دست بدهند.

در این گزارشات آمده است:

به عموم مردم اطلاع داده می‌شود که از هرگونه سرمایه‌گذاری مربوط به رمزارزها و ارزهای مجازی همچون بیت‌کوین پرهیز کنند زیرا خطرات واقعی و شدیدی پیرامون این صنعت وجود دارد. Reports

براساس این اسناد، باید به عموم مردم در رابطه با «اجتناب از هرگونه دخالت در چنین طرح‌های کلاهبرداری» هشدار داد. در این اسناد گفته شده که خطرات مربوط به رمزارزها به دلیل عدم پشتیبانی توسط یک موسسه‌ی مالی مرکزی از آن‌ها می‌باشد.

این مشاور در ادامه افزود که بانک مرکزی هند(RBI) هیچ سازمانی را مجاز به فعالیت در صنعت رمزارزی اعلام نکرده است، این بدان معناست که در کشور هند «هیچ مجوز قانونی یا حفاظتی پیرامون این موضوع صادر وجود ندارد».

همانطور که قبلا گزارش شده است، بانک مرکزی هند اواخر سال گذشته یک بخشنامه صادر کرد که طی آن به بانک‌های تجاری سراسر کشور دستور داده شد تا از هرگونه فعالیت با شرکت‌های مرتبط با صنعت رمزارزی خودداری کنند. این بخشنامه تاثیر شدیدی بر صنعت رمزارزی هند گذاشت، تاجایی که یکی از صرافی‌های رمزارزی محبوب آن زمان با نام Zebpay، به فعالیت‌های خود خاتمه داد.

در آن زمان پس از انتشار این بخشنامه، جامعه‌ی رمزارزی هند نیز به مبارزه برخواست و علیه آن شکایت کرد، اما در نهایت دادگاه عالی هند رای نهایی را به نفع تصمیم بانک مرکزی صادر نمود. پس از آن در ماه اوکتبر، دادگاه عالی از دولت هند خواست تا موضع خودش را نسبت به صنعت رمزارزی مشخص نماید.

خود بانک مرکزی هند به دنبال راه‌اندازی یک ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک(CBDC) است، اما گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که این بانک برنامه‌های مربوط به این روند را به تعویق انداخته تا بتواند همراه با توسعه‌ی ارز دیجیتال بانکی، صنعت رمزارزی را زیر نظر داشته باشد.

در بخش‌های بعدی این توصیه‌نامه آمده است که:

تمام تراکنش‌های رمزارزی، رمزنگاری شده هستند بنابر این ریسک زیادی وجود دارد که از آن‌ها در فعالیت‌های غیرقانونی همچون قاچاق، مواد مخدر، قاچاق انسان، تامین مالی تروریسم و پولشویی استفاده شود. توصیه‌نامه‌ی پلیس هند

نظر شما در رابطه با هشدار‌های پلیس هند چیست؟ آیا روشی برای جلوگیری از سوءاستفاده از رمزارزها در کارهای غیرقانونی وجود ندارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا