اخبار داخلیاخبار و مقالات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از مدت‌ها دست به کار شد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با انتشار یک پست توییتری به معرفی ویدئوهایی برای آموزش و آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی تکنولوژی بلاکچین پرداخت

نکات برگزیده مطلب
  • محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتشار یک پست توییتری از مجموعه‌ی ویدئو‌هایی به منظور آگاهی بخشی و معرفی تکنولوژی بلاک‌چین خبر داد. وی در این پست توییتری اعلام کرد که آگاهی بخش عمومی، اساس بهره‌برداری از جنبه‌های نوین فناوری است، موضوعی که از ابتدای دوره‌ی مسئولیتم در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دادم.

معرفی بلاک‌چین

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «بلاک‌‌چین» دستاوردی برجسته و مبتکرانه، زاییده‌ی فکر یک فرد یا گروهی از افراد با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» است؛ اما از آن زمان که «بلاک‌‌چین» برای اولین بار معرفی شد، این فناوری به موجودیتی بزرگ تبدیل شده و سوال اصلی بسیاری از افراد این است که به واقع بلاک‌چین چیست و از چه تکنولوژی بهره می‌برد؟

 

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتشار یک پست توییتری از مجموعه‌ی ویدئو‌هایی به منظور آگاهی بخشی و معرفی تکنولوژی نوپا بلاک‌چین خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی در حساب کاربری خود در پلت‌فرم توییتر نوشت:

آگاهی بخشی عمومی، اساس بهره‌برداری از جنبه‌های نوین فناوری است، موضوعی که از ابتدای دوره‌ی مسئولیتم در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دادم و به تدریج به ثمر می‌نشیند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

این ویدئو‌های معرفی بلاک‌چین بر روی کانال ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICTmedia) در پلت‌فرم آپارات منتشر شده است. برای مشاهده‌ی این ویدئو‌ها می‌توانید از لینک‌های پیوست استفاده نمایید.

در اوایل ماه دسامبر(آذر ماه) گروهی از کارشناسان برجسته‌ی دانشگاه شریف اعلام کدند که در حال توسعه‌ی یک استارت‌آپ هستند که طی آن اولین نرم‌افزار بلاک‌چینی تاکسی معرفی خواهد شد. امیر عباس امامی بنیانگذار این استارت‌آپ همچنین اعلام نموده که آن‌ها عرضه‌ی اولیه سکه یا ICO خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

در آخرین گزارشات رصدخانه‌ و انجمن بلاک‌چین اتحادیه‌ی اروپا(EUBF) توضیح داده شده که برای اینکه فناوری بلاک‌چین بتواند در نهاد‌های دولتی پتانسیل‌های خودش را تحقق بخشد، ابتدا این نهاد‌ها باید برای ساخت دو چیز از این تکنولوژی استفاده کنند: سیستم‌های هویت دیجیتال و نسخه‌ی دیجیتالی ارزهای ملی.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

هویت دیجیتال نوعی ساختار بنیادی و یک منطقه‌ی کلیدی است که دولت‌ها باید بر روی آن‌ تمرکز کنند. یکی دیگر از ساختار‌های بنیادی، داشتن نسخه‌های دیجیتالی از پول‌های ملی بر روی بلاک‌‌چین است. به عنوان مثال با استفاده از ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین صادر شده توسط بانک‌های مرکزی(CBDC) EUBF’s Reports

نظر شما در رابطه با ویدئو‌های منتشر شده و دیدگاه آقای جهرمی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Tehrantimes

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا